Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-04 14:48:41 Cześć ostatnio zauważyłem odkręcająć korek wlewu oleju że na jego spodzie osadził sie jakiś biały osad, taka maź biała!!! (olej był stary niby, ale dziś wymianiłem) co to jest i czy to jest groźne?
Czy może to byc związane z tym że troche bierze mi płynu chłodniczego (w ciągu poł roku ubyło jakieś 0.5 -1 litra)? Co mam z tym zrobic? Dzieki. pozdrawiam ![]() [ wiadomość edytowana przez: rafpil dnia 2006-02-04 14:49:37 ] [ wiadomość edytowana przez: rafpil dnia 2006-02-05 20:11:08 ] |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-04 15:29:31 Nie zauważyłem żadnych bombelków !!!
Co to znaczy? Bo ja sie nie zznam na tym zabardzo ![]() I co dalej ?? ![]() |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-04 17:29:56 Dzieki Chłopaki ![]() ![]() Pozdrawiam. |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-04 20:11:48 No dobra jeżeli bedzie sie robić "masło" to znaczy że musze wymienić uszczelke?
Ale musze to zrobic tak szybko jak sie da czy można jeszszce tak troche pojeźdźić? |
![]() mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2006-02-05 11:27:58 Witam
Musze się wtrącić. Ja też mam Astre co prawda inny silnik ale myśle że układ chłodzenia jest podobny. PŁYN CHŁODZĄCY NIE POWINIEN CI UBYWAĆ!!! (a na pewno nie ponad 0,5l / 6 miesiecy) Ja mam auto od ponad 2 lat i jedyny raz kiedy uzupełniałem płyn chłodzący to zaraz po założeniu instalacji LPG (zwiekszenie obwodu) i to tyle!!! Od tamtego czasu stan płynu jest cały czas taki sam. Szukaj wycieków płynu na połączeniach jeżeli nie znajdziesz to niestety wygląda na uszczelke pod głowicą. Pozdr |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-05 20:11:59 ??? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-02-06 09:50:50 Mlac nie strasz ludzi ![]() Rafpil, teoretycznie płynu nie powinno ubywać z obiegu, ale wiadomo, że w leciwych autach pojawiają się małe nieszczelności, chociażby na złączach węży, króćców itp. Poza tym korki zbiorników wyrównawczych są tak skonstruowane, że spuszczają nadmiar ciśnienia panującego w układzie gdy płyn się rozgrzeje (mają wbudowane zaworki nad i podciśnieniowe), właśnie po to by nie dochodziło do rozszczelnienia układu nadmiernym ciśnieniem oraz zapowietrzania podczas stygnięcia płynu. Kolejną sprawa to skład płynu, w wielu autach (zwłaszcza zachodnich) stosuje się koncentraty uzupełniane wodą. Co to oznacza, nie mniej nie więcej tylko tyle, że woda zmienia stan skupienia i paruje w postaci gazu, m.in. przez korek do atmosfery. Owszem nie są to może tak duże ilości, ale jednak coś niecoś ulatuje. Tak więc podsumowując: jeśli robisz krótkie odcinki (niedogrzany silnik) i nalot nie jest w jakichś znaczących ilościach (na bagnecie wcale go nie ma), ze zbiornika nie robi się "gejzer" to nie ma się czym przejmować. Możesz ewentualnie przejrzeć i podokręcać wszystkie złącza układu i poszukać miejsc ewentualnych przecieków. To wszystko. |
OpelOmega OMEGA B POLSKA | 2006-02-06 11:42:56 potwierdzam, ja robie bardzo dużo krotkich odcinków i mam taki nalot na korku nawet na ściankach lejka też jest, gdy go powycieram za pare dni znowu się pojawia. ale ostatnio miałem pare tras wszystko zawsze raz w tygodniu wycieram, dzisiaj po przeczytaniu tego posta ide sprawdzić i nie ma żadnego nalotu. więc krutkie trasy i zimny silnik jest przyczyną mazi.
co do ubywającego płynu sprawdz czy nie masz wycieków tak jak pisali poprzednicy, płyn zostawia biały nalot, i ma specyficzny słodkawy zapach, i zwróć uwagę czy nie masz nadmiernie zaparowanych szyb w kabinie, zdarzają się czesto mikro rozszczelnienia nagrzewnic. wycieki są naprawde minimalne wiec tródno je zidentyfikować, również częstą przyczyną są zużyte zimeringi pompy wodnej. w początkowej fazie wystarczy dolać specyfiku do chłodnic, ale nie taki w proszku tylko w płynie, poprawia on stan skupienia płynu. dzięki czemu płyn wiąże się molekularnie i nie ucieka przez mikro pęknięcia.(poprostu jest twardszy jak woda) ja to już nie jednokrotnie polecałem, i w 50/100 przypadkach pomogło, reszta to były większe ubytki płynu z pod węży. |
rafpil Opel Astra 1.4 + LPG Pilzno | 2006-02-06 18:01:37 . |
![]() mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2006-02-07 18:13:18 Ja nikogo nie strasze ![]() Pozdr ![]() |
karolb150 Opel Omega B gdynia | 2006-04-19 16:11:11 Pół litra ubytku płynu chłodniczego to podejrzewam nie jeden przeciętny polski kowalski mógłbym tylko o tym pomarzyć. Wycieki i tym bardziej przy instalacji gazowej są jak najbardziej normalne. Miałem vectre, teraz mam omege i ciągle troche mi cienkie przy trójniku łączacym reduktor z chłodnicą. Nauczyłem sie z tym żyć i dolewam 1-2 litry na pół roku. Tym sposobem przejeździłem moimi samochodami w sumie 200tys km. |
rosck Z Poznań | 2006-04-19 17:58:34 ja podokrecałem opaski i juz mi nie leci a ani widać nie było gdzie leci bo leciało po bloku który jest goracy i co spojrzałem było wszedzie sucho dopiero z czasem zrobił sie zielony nalot od petrygo |