MotoNews.pl
  

Czy na pewno mikropęknięcie głowicy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów
Śledzę tę stronę od roku i wielki gratulacje dla wszystkich którzy się przyczyniają aby to forum istniało.
Czy może ktoś to potwierdzić co opiszę niżej bo sam już nie wiem

Posiadam omcie 2,0 l 16v 94r. Z gazem .


Od jakie czasu zaobserwowałem ze łapie mi temp i robi mi się ciśnienie w układzie chłodzącym .jak przyjeżdżam do domu to podnoszę klape i odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego i schodzi ciśnienie poczym słychać bulgotanie w głowicy tok jak by powietrze się przemieszczało .
Latem cały czas pracuje wentylator od chłodnicy i ciągle wentylator od komputera .
Nieraz omcia traci na mocy ale to pewnie z powodu temperatury przechodzi w tryb awaryjny.
Był wymieniany czujnik wałków rozrządu i po 3 mieś. Znowu czujnik , moim zdaniem się przegrzewa .
Zimą za to brak ogrzewania tylko na 1 biegu dmuchawy coś grzeje ale za to nie łapie temp.
2-miesiące temu wymiana uszczelki pod głowicą nic nie dała

według mnie mikro pęknięcie głowicy coś pompuje powietrze do układu chłodzącego i tworzy się bańka powietrzna w głowicy i w nagrzewnicy gdyż jest najwyżej.
Pytanie czy kupić cały silnik czy pchać się w remont głowicy.
Silnik mogę mieć za 1,5-2,0 tys.( z angola )
Głowice namierzyłem za 200zł tylko do wymiany popychacze hydrauliczne (ciekawe czy mogę przełożyć swoje bo są dobre)

I tak troszkę z innej beczki
Kiedyś to czytałem na forum ale za diabła nie mogą odszukać a mianowicie jak zmieniam pas i są koleiny (po tirach) to mam problemy z utrzymaniem autka dodam ze końcówki
drążka stabilizacyjnego wymienione .
ostatnia sprawa mianowicie po odpaleniu na benzynie chodzi ze 3 sek. I gaśnie i tok z 5 razy a jak dodaje gazu to tak jak by się dusił po rozgrzaniu jest oki.na gazie za to jest wszystko w porządku podejrzewam że mam nieszczelny układ ssący i łapie gdzieś powietrze a po rozgrzaniu jest oki.
za wszystkie porady i sugestie wielkie dzięki a i jeszcze jedno jestem świerzaczek więc proszę mnie nie zdołować jak coś nie tak zrobiłem za co z góry przepraszam
pozdrawiam wszystkich

ale wyszła litania pewnie będzie zjebka
  
 
Jezeli myslisz ze to moze byc wina pekniecia w glowicy to oddaj ja na sprawdzenie w serwisie gdzie robia regeneracje glowic. Napewno cos znajdziesz, koszt nie wielki ale bedziesz mial pewnosc czy wina lezy po stronie glowicy czy nie.

Co do uzywanego silnika to bierz jezeli ktos da ci gwarancje, bo jezeli nie to nie wiadomo co kupujesz. Nawet jak bedzie jeszcze na aucie i odpalisz go to i tak nie swteirdzisz czy wszystko jest wporzadku.

Co do cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym to zawsze sie tam tworzy cisnienie. Moze wina lezy po stronie zapowietrzonego ukladu?? Moze uklad chlodzacy jest juz gdzies przytkany??


  
 
mi latem też cały czas pracuje wentylator wkońcu to norma jak masz klime a ciśnieinie musi być to też norma , zobacz czy nie masz masła pod korkiem oleju , wymień termostat albo przed wymianą wydłub bebechy z niego zamontuj i zobacz co sie bedzie działo , nie wydaje mi sie żeby to była wina pęknięć lub tak jak to stwierdził msiek gdzieś sie coś przytkało . ...może syf w chłodnicy ??? też ją płukałem i był tam faktycznie szlam
wiele można by mówić a może to a może to .....itd
  
 
KFOR:
a ubywa Ci plynu chlodzacego?
czy znacznie bardziej dymi Ci z rury wydechowej?
czy jak silnik pracuje i odkrecisz korek to czujesz, ze plyn lekko smierdzi spalinami?

zanim rozbebeszysz silnik to sprawdz te sprawy i ewentualnie mozesz podjechac do kogos kto ma taka kamerke i przez otwor od wykreconej swiecy sprawdzi czy masz ktorys tlok wyplukany przez plyn.

ja takie objawy mialem jak twje i okazalo sie, ze to uszczelka pod glowica. po jej wymianie uspokoilo sie tylko nie mam ogrzewania ale to moze byc wina zabrudzonej nagrzewnicy.

r.
  
 
Raczej na zapalonym silniku nie odkrecaj korka od zbiorniczka wyrownawczego !!! Bo sie tylko poparzysz, przeciez tam jest cisnienie a plyn w ukladzie ma cos okolo 100 stopni < albo nawet chyba 110 > a nie paruje tylko dla tego ze jest w zamnietym ukladzie.

Przy odkrecaniu tego korka to najlepiej odczekac az troche ostygnie, albo go lekko poluzowac < uslyszysz to "sykniecie" > , ale to jest norma i tak jest w kazdym samochodzie.

Patrz na to czy ci nie znika plyn chlodniczy i czy nie masz tak jak kolega napisal masla na bagnecie od oleju < zobaczysz przy sprawdzaniu stanu oleju >

Pozdro
  
 
Co do twojego ostatniego problemu, to musisz zresetoeać komp i na pół roku do roku powinienieś mieć spokój. Autoadaptacja w komputerze podczas jazdy na gazie przeprogramowuje komputer. Można jeszcze spróbowac aby do komputera podczas jazdy na gazie nie dochodził sygnał z somdy lambda. To ten sygnał powoduje te zmiany.
  
 
Co do chłodnicy to była płukana 2 m-ce. Temu
Nie dymi z rury wydechowej więc nie spala płynu ,płyn nie śmierdzi spalinami
Jak była zdjęta głowica to ją oglądałem i nie było żadnych śladów po płynie niestety nie sprawdziłem jej na szczelność i teraz mam zagwostke
Płyn delikatnie mi ubywa ale to za sprawą rozszczelnienia połączenia między komorą silnika a rurkami od nagrzewnicy (takie plastikowe złączki) z powodu zbyt silnego ciśnienia w układzie chłodzącym dodam ze po jeździe 15 min przewody są twarde.
Nie ma żadnego masła na bagnecie ani na karku od wlewy oleju
Termostat wymieniony ,pompa wymieniona

Słyszałem za w głowicy są kanały wodne i kanały powietrzne i mam gdzię między nimi takie pęknięcie czy może to ktoś potwierdzić?


Przypominam iż po spuszczeniu ciśnienia słychać wyraźne bulgotanie w głowicy

Dzięki za pomoc

  
 
Cytat:
2006-02-06 19:08:04, KFOR pisze:
Płyn delikatnie mi ubywa ale to za sprawą rozszczelnienia połączenia między komorą silnika a rurkami od nagrzewnicy (takie plastikowe złączki) z powodu zbyt silnego ciśnienia w układzie chłodzącym dodam ze po jeździe 15 min przewody są twarde. Nie ma żadnego masła na bagnecie ani na karku od wlewy oleju Termostat wymieniony ,pompa wymieniona Słyszałem za w głowicy są kanały wodne i kanały powietrzne i mam gdzię między nimi takie pęknięcie czy może to ktoś potwierdzić? Przypominam iż po spuszczeniu ciśnienia słychać wyraźne bulgotanie w głowicy Dzięki za pomoc


A więc prawidłowo wygląda to tak, że ciśnienie w układzie chłodzącym powinną wynosic około 1atm ,a jego nadmiar wywala korek wlewu w postaci pary . Więc większe ciśnienie nie może ci się zebrać w układzie ponieważ zostanie wyrzucone przez korek .
Co do bulgotania podczas odkręcania korka to jest to zjawisko normalne , ponieważ płyn znajduje się pod ciśnieniem i ma temperaturę około 100stopni i dlatego nie wrze , zmniejszając nagle ciśnienie w układzie powodujesz że płyn zaczyna wrzeć co jest zauważane właśnie poprzez bulgotanie w bloku , głowicy i bąbelkach gazu w zbiorniku wyrównawczym.
Weź wężyk przeźroczysty i załóż na przewód powrotny do zbiorniczka (ten na górze) , zapal samochód i niech chodzi na niskich obrotach i zobacz czy nie ma w płynie który wraca do zbiorniczka żadnych pęcherzyków gazu , wąż ten wepnij pomiędzy zbiorniczek a przewód powrotny około 20cm powinno wystarczyć . Na początku mogą się pojawić pęcherzyki i co jakiś czas , ale musi to być nie cyklicznie czyli pojawiają się powiedzmy co 2min , wtedy jest głowica w porządku ,ale jak pojawiają się co np.30sek ,lub krócej i to w równych odstępach czasu , to ściągaj głowice.
W X20Xev często pękają głowice wokoło otworu śruby do mocowania głowicy i przy pękniętej głowicy w X20Xev płyn jest zauważalny w oleju.



[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-02-06 22:45:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-02-06 22:46:19 ]