MotoNews.pl
  

Katalizator w Avensis - oryginalny czy zamiennik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
od niedawna jest właścicielem Avensis z 2000r. Byłem na badaniach technicznych- okazało się, że katalizator jest padnięty. W ASO powiedzieli, że cena kalizatora to 2500 + robocizna około 200.

Co sądzić o wspawaniu uniwersalnego katalizatora za około 500?


pozdrawiam
Norbert
  
 
za 2500 będziesz miał 5 uniwersalnych po 500
odpowiedź jest prosta

robocizna-w normalnym warsztacie tłumikarskim nie powinna kosztowac więcej niż 50 zł-tyle kosztuje w Białymstoku wybicie kata i wspawanie rury
takze cena demontażu starego i zamontowanie nowego powinna ksztaltowac się podobnie
  
 
Cytat:
2006-02-05 20:38:21, Grzesiek pisze:
za 2500 będziesz miał 5 uniwersalnych po 500 odpowiedź jest prosta robocizna-w normalnym warsztacie tłumikarskim nie powinna kosztowac więcej niż 50 zł-tyle kosztuje w Białymstoku wybicie kata i wspawanie rury takze cena demontażu starego i zamontowanie nowego powinna ksztaltowac się podobnie



Ale to w Białym A noka jest z Wawy. Uwierz mi, tam mają zupełnie inne ceny
  
 
niech zapłaci 100 za robocizne, to i tak nie opłaca się kupowac oryginału
  
 
A moze te 2500zl zainwestowac w dolot i wydech .
A tak szczerze to jabym wsadzil uniwersalny kat., bo poco placic 5 razy wiecej za cos co nie ma wiekszego wplywu na jazde
  
 
Cytat:
2006-02-05 21:07:41, CzapCzap pisze:
A moze te 2500zl zainwestowac w dolot i wydech . A tak szczerze to jabym wsadzil uniwersalny kat., bo poco placic 5 razy wiecej za cos co nie ma wiekszego wplywu na jazde



Nawet bym się nie zastanawiał nad oryginałem Nie za taką kasę
  
 
Dzięki panowie

Że sporo taniej - to fakt. Ale czy nie ma różnicy jakościowej pomiędzy oryginalnymi a uniersalnymi? I czy nie spowoduje to dalszych komplikacji w styli: panie no bo oryginalny ma to i to a ten uniwersalny to to ma zupełnie inaczej .

Pozdrawiam
Norbert
  
 
Cytat:
2006-02-06 17:16:09, noka pisze:
Dzięki panowie Że sporo taniej - to fakt. Ale czy nie ma różnicy jakościowej pomiędzy oryginalnymi a uniersalnymi? I czy nie spowoduje to dalszych komplikacji w styli: panie no bo oryginalny ma to i to a ten uniwersalny to to ma zupełnie inaczej . Pozdrawiam Norbert





Najwyżej będziesz musiał częściej wymieniać
  
 
A moze wogole bez kata jezdzic ??. Tak robi moj ojciec i na przegladach jeszcze nigdy nikt sie nie przyczepil . Wspawujesz rurke albo strumiennice (chyba na allegro sa nawet takie co wygladaja jak katalizator ) Pozdro
  
 
podjedz do Auto-Stach w Zielonce mają wszystko i robia fachowo. Za wymianę całego tłumika zapłaciłem 80 zł.
  
 
Cytat:
2006-02-05 21:07:41, CzapCzap pisze:
A moze te 2500zl zainwestowac w dolot i wydech . A tak szczerze to jabym wsadzil uniwersalny kat., bo poco placic 5 razy wiecej za cos co nie ma wiekszego wplywu na jazde


Za 1000 miałem cały wydech (sportowy katalizator,strumiennica,tłumik z końcówką) nowy w Michael Tuning System
Aha,kat metalowy (nie ceramiczny) nie do zajechania
A za 2500 to nie wiem co by mi wsadzili chyba wydech pozłacany
  
 
No panowie

Założyłem katalizator uniwersalny ceraminczy - z montażem 270 PLN .

pozdrawiam
Norbert
  
 
Teraz tylko tankuj na pewnych stacjach paliwo i jezdzij dalej bo nasze paliwo ma rownie destrukcyjna moc na silnik co polska sól sypana tonami w zimie na nasze drogi.
  
 
Jeśli można podepnę się pod wątek ze swoim pytaniem - czy ktoś z Was wie, kiedy nalezy bądź zalecane jest wymieniać katalizator?
  
 
Nie ma na to reguły. Katalizator się wymienia jak padnie.
Dla jednego to jest 100 tys, dla drugiego 200...
To wychodzi na analizie spalin.
Pozdro.
  
 
Kumpel w sharanie wywalił kata po 230 tys km
auto ledwo jechało 150 km/h
po wywaleniu kata, bez problemu 180
także myślę,że przy przebiegu 150 tys km warto mu się przyjżeć

  
 
Cytat:
2006-03-03 11:32:04, Grzesiek pisze:
Kumpel w sharanie wywalił kata po 230 tys km



ale taka operacja jest tylko mozliwa o ile sie nie myle jesli za katem nie ma 2 sondy prawda ?
  
 
chyba tak
  
 
Cytat:
2006-02-07 11:22:20, paniol2005 pisze:
Za 1000 miałem cały wydech (sportowy katalizator,strumiennica,tłumik z końcówką) nowy w Michael Tuning System Aha,kat metalowy (nie ceramiczny) nie do zajechania A za 2500 to nie wiem co by mi wsadzili chyba wydech pozłacany



A Gdzie Zrobiłes przerobke Tłumika?
Ja sie zastanawiam nad wlozeniem sportowego tłumika do Avensis i wiekszosc radzi mi abym tego nie robil bo sie nie oplaca, ze kompletnie nic to nie daja. Tak samo strumienica zamiast kata. Tez to fachowcy w zakładach tłumikarskich zdementowali. Strumienica to nic nie warta rurka.
A Wy co o tym sadzicie?
Warto bawićsie w montowanie tłumika sportoweg?
Pozdrawiam
  
 
Cały wydech w MICHAEL TUNING SYSTEM.
Czy kompletnie nic nie daje to bym nie powiedział tylko to musi być zrobione z głową i przez fachowców.
Strumiennica to nie jest nic nie warta rurka i na pewno nie montuje sie jej zamiast kata.
A czy warto się w to bawić to zależy jakie masz do tego podejście,sam tłumik da tak znikomy przyrost parametrów że nic nie odczujesz (policz ok 2%) ale dobrze dobrany i zestrojony wydech to już jest fajnie-mi się podobało autko całkiem inaczej się zbierało w porównaniu z serią.