Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-02-06 09:15:16 Wersja G.T.
Silnik po modyfikacji nieco różni się nastawami regulacyjnymi od seryjnego. Podstawowym elementem poddanym modyfikacji jest głowica ze skorygowanymi kanałami, gniazdami i zaworami oraz gaźnik i układ dolotowy. Stopień sprężania nieznacznie powiększony Silniki starszego typu dostosowane są do spalania paliwa bezołowiowego. Silnik po modyfikacji ma moc większą o ~ 20 % Przyspieszenia od 0 - 80 km/h ~13 s. 0 - 100 km/h ~ 22 s (+/- 10 %) Prędkość maksymalna (w optymalnych warunkach) > 125 km/h Nieniszcząca prędkość maksymalna 118 km/h Zużycie paliwa - poniżej normy fabrycznej Trwałość silnika - przewyższa normę fabryczną Emisja C.O. przy 850 obr/min < 0,60 % H.C. < 250 ppm No i teraz moje pytanie: Wyczytałem gdzieś, że głowica jest planowana ok 0,5 mm, prowadnice nie są wycinane i do tego maluch spala ok 4l. To co jest takiego w tej przeróbce, że maluch ma takie osiągi? Czym ta przeróbka różni się od innych? Ma ktoś jakieś dokładniejsze info? Bo widziałem na różnych stronkach osiągi autek, które były ostrzej porobione i miały zbliżone osiągi. Z góry dzięki za info. |
![]() dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-02-06 09:33:52 Dzięki.
Czyli wychodzi na to, że to jest tuning psychologiczny ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-02-06 09:37:29 olej tego ćfoka. jedz do krawczaka |
![]() Golab82 e30 / e36 Warszawa | 2006-02-06 11:51:12 Mialem silnik od chojnackiego dawno temu. wersja gt + lekkie kolo. Maluch byl dynamiczny, spala nie w trasie faktycznie zajebiscie male w miescie palil wiecej niz seria.
A jezeli chodzi o zywotnosc silnika to ja sprzedalem ten samochod w 2001kmkumplowi. Kumpel jedzil nim do konca 2004 i nic sie z silnikiem nie dzialo. |
![]() Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-02-06 11:55:49 Rewelacji nie widzę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2006-02-06 13:11:59
Taaa, to były czasy ![]() Fajnie było kiedyś, a teraz? wyścig zbrojeń dzięki któemu nikt nie jeździ ![]() Ale na mojego 385 nie było mocnego... ![]() |
![]() Smutny_Gizd F&F Sympatyk drutwagen Allenstein, Ostpr. | 2006-02-06 13:37:47 Taaa, nikt już nie kocha dwucylindrówek, tylko słopy i zentrale budują ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2006-02-06 13:59:01
a ile trwał tjunik prędkościomierza żeby pokazał 140kmh gdy w rzeczywistosci było pewnie z 90 ![]() |
![]() bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2006-02-06 14:06:42 przestawic wskazówke to kilka minutek jest roboty i można budzik zamykac na 3 biegu ![]() |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-02-06 14:37:14 Problem w tym że Chojnackiemu nie chce się robić tych silników, i w praniu to wychodzi, jakis czas temu rozbieraliśmy gt-x wersje no i po prostu głowica praktycznie nie ruszona. Bo i po co babrać sie w tym silniku jak awaryjność duża (po czesci ze względu na graty rzemieślnicze) , kasa mała za taką robote. Co nie znaczy ze jakby chciał to by nie zrobił b. mocnej 650, kiedyś przecież troche życia spędził na dłubaniu 650 , bo sam tym startował. |
![]() dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2006-02-06 14:39:03
Popieram, tak jest zabawniej, zwłaszcza jak się robi samemu. Zobaczcie co Włosi robią z seryjnymi silniczkami. Ja tam mojej bestii nigdy nie sprzedam. A co do osiągów, to u mnie jest coś nie tak. To nie bujdy, tylko faktyczne wskazania prędkościomierza, ale jak przeliczyłem to sobie na obroty to mi duuużo powyżej seryjnych 4500 wychodziło: - na 1 max 40 - na 2 max 65 - na 3 max 90 - na 4 max 120 Silnik seryjny, tylko po takiej jeździe to mi tłumik wyrwało z głowicy, przegwintowałem na 10 i też po jakimś czasie wyrwało. Teraz mam mosiężne kołki rozporowe i trzyma. A co do modyfikacji p. Chojnackiego, to widzę, że podaruję sobie. Jednak oprę się na materiałach w internecie. Dzięki |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-02-06 14:39:57
ta byl i to z 15 lat temu. teraz jest jednym z gorszych i najbardziej zacofanych. i przekret tez jest z niego. co cc/sc w tej chwili najlepiej krawczak przygotowuje te motory w polsce. n/a oczywiscie bo co do turbo mamy vtg , promotora, tomsona i innych. |
![]() bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2006-02-06 14:57:03 Tu tez niezbyl go chwala ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-02-06 15:08:10 poczytaj na sr.pl posty kolesia ktory u niego dlugo pracowal. jakie wałki tam byly , jak chojnacki kazal mu "optymistycznie" ustawiac hamownie po dokonanych u klienta modyfikacjach. ja bym go tam szerokim lukiem omijal. moze kolo i byl dobry, ale 10-15 lat temu. jednak teraz mamy troche inne realia... |
![]() snail F&F Sympatyk 126 Sosnowiec | 2006-02-06 15:47:41 no to fajnie chojnacki robi, nic nie dotyka i już +20% wiecej mocy |