Zbieżność kół...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niedawno cofając na skręconych kołach uderzyłem lewym kołem w słupek, czułem że jest coś nie tak ze źle sie auto prowadzi pojechałem na zbieżność i powiedziano mi ze jedno z kół ma wyprzedzenie ale nie da sie tego poprawić i kazano mi jechać do blacharza bo oni ponoć lapiej wiedzą gdzi uderzyć lub szarpnąć i ma to pomóc
czy może mi ktoś powiedzieć gdzie niedużym kosztem mogę sie udac do blacharza w Gdańsku żeby tą niedogodność usunąć
  
 
HELP POMOCY
  
 
a moze poprostu felga poszla??
  
 
wg mnie felga nie ma na to wpływu . uszkodzony może byc wachacz itp ( duża predkosć była) ??
wyprzedzenie czyli .. jakby to nazwać koła z przodu nie będą w lini jak dojedzie sie np do kraweżnika prostopadle , to jedna z zeczy( nieregulowalnych) tylko "mlotek" lub wymiana)
ja mam problem z tyłu ( u mnie kat pochylenia) - naszcżscie moj problem nie ma !!! wpływu na trakcję ani na opone - jest to nie wielkie - polega na "wygladzie pustej" TATRY (nie mylić z piwem)
tzn lewe kolo jest jakby pod skosem ale skos widać staojąc za autem a u ciebie niemusi być widoczne ( wzrokowo) . jednak jesli czuc to trudno miejmy nadzieje że nie beda konieczne pomiary na płycie ...
  
 
mówię wyraźnie COFAŁE bardzo wolno i udeżyłem w slup taki na parkingu podziemnym w centrum handlowym!!!! i sie przestawiło jedno koło TEGO JESTEM PEWIEN prosze o pomoc gdzie mogę to usunąć u jakiego blacharza w GDAŃSKU
  
 
że tak powiem .. nie sądze aby byle blacharz dał rade - sprawdź taich renomowanych w okregu ( np dealer skody fiata wreszzcie fodra oni mają swoje warsztaty- lakiernie) - wyglada na to ze muszą miec płytę
może pomocny bedzie likwidator szkód w pzu - nie mówie zebyś cos z odszkodwaiem kombinowa , tylko zapytać- ja też sie o to starałem - zależało mi na 100% pewności facet podał
może warto spróbować ??
  
 
Dokładność ustawienia sugeruje płytę o ile nie widać uszkodzeń w geometri wahacza.
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje powstanie momentu stabilizacyjnego od reakcji bocznych podłoża, co przyczynia się do stabilizacji kół kierowanych (zwłaszcza przy dużych prędkościach i dużym promieniu skrętu). Takie ustawienie osi sworznia zwrotnicy powoduje, że koła osi nie napędzanej nie są pchane, lecz wleczone i po wyjściu z zakrętu samoczynnie powracają do pozycji jazdy na wprost. Przy ujemnym wyprzedzeniu (opóźnieniu) sworznia zwrotnicy moment stabilizacyjny zmniejsza się drastycznie i cały układ kierowniczy pracuje niestabilnie. W pojazdach z napędem przednim zmniejszenie momentu stabilizacyjnego może być jednak kompensowane przez występujące podczas jazdy siły napędowe. W praktyce takie pojazdy mają wyprzedzenie sworznia zwrotnicy od 0 do 4°. Największa różnica między kątami wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy kół tej samej osi nie powinna przekraczać 0,5° - 1,0°.