MotoNews.pl
  

Czy to przepływomierz? Proszę o poradę...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

No cóż, nie jestem fachowcem ale mam pytanie do fachowców OD jakiegoś czasu mam pewnien problem. Pojawia się okresowo i zanika. Otóż silnik (do czasu pprzełączenia się na gaz) staje się okrótnie wołowaty i ledwie reaguje na pedał gazu. Potrafi się taki zrobić będą zimny albo już rozgrzany. Pracuje nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach... Po przełączeniu na gaz objaw zanika. Przez tydzień nic się nie dzieje, pracuje ok, po czym znowu przchidzi mu pogrosZenie. Po lekturze forum dochodze do wniosku, że to może być przepływomierz. Na allegro możńa go kupić za 190zł więc nie majątek. Co radzicie? Pozdrawiam i czekam na sugestie!
  
 
Jeśli się nie mylę, to przepływomierz zakłucałby pracę silnika i na gazie! Spróbój odpiąć wtyczkę z przepływki i zobaczyć jak się będzie zachowywał. Będzie pracował w trybie awaryjnym i moży być trochę słabszy. Ale jeśli to wina przpływomierza, to po odłączeniu go powinna się praca ustabilizować (powinien róno pracować). U siebie tak sprawdzałem jak mi przepływka poszła wpi..... !!

-----------------------------------------------------
A JAK NIE WIEMY CO ROBIĆ TO RÓBMY TO !!!
  
 
Dobry pomysł, spróbuję w ten sposób! Mam odłączyć na pracującym silniku, tak?
  
 
Ja odłączałem na zgaszonym! Odpaliłem przejechałem się, Zobaczyłem że jest lepiej, zgasiłem, podłączyłem i pojechałem po przepływkę! (to była jeszcze Vectra = 150 PLN)!
Ale nie stawiałbym, że to przepływomierz!

-----------------------------------------------------
A JAK NIE WIEMY CO ROBIĆ TO RÓBMY TO !!!

[ wiadomość edytowana przez: kusy dnia 2006-02-06 14:01:46 ]
  
 
u mnie jest podobnie a do tego jak jest zimny i sie przegazuje go to strzla z wydechu ale tylko na benzynie.telepie tez nim raz na jakis czas, a na gazie spokój tyle z muł straszny się zrobił.
  
 
Dobra, widzę, że nie jestem osamotniony Więc do dzieła, sprawdzamy przepływomierze; jak mojego najdzie znowu chwila sł;abości to od razu odpinam to coś (oczywiście jak je odnajdę w aucie - jak sądzę będzie gdzierś w pobliżu filtra powietrza...
  
 
Cytat:
2006-02-06 14:38:16, krzysiek_33 pisze:
Dobra, widzę, że nie jestem osamotniony Więc do dzieła, sprawdzamy przepływomierze; jak mojego najdzie znowu chwila sł;abości to od razu odpinam to coś (oczywiście jak je odnajdę w aucie - jak sądzę będzie gdzierś w pobliżu filtra powietrza...



to daj znać jaka była reakcja po odpięciu.powodzenia
  
 
Witajcie . Miałem uszkodzony przepływomierz w omedze A wykazał mi to błąd { uszkodzony czujnik temperatury powietrza wskazywał – 44st. } który znajduje się w przepływomierzu . Na paliwie szalał nierówna praca silnika , zwiększenie zużycia paliwa . Na gazie równa praca . Byłem w serwisie opla powiedziano mi że z uszkodzonym przepływomierzem można jeździć na gazie . Wymiana kosztowała mnie 80 zł. Jest teraz ok.
Niestety nie wiem gdzie znajduje się ten czujnik w omedze B , ale warto go sprawdzić .
  
 
po sprawdzeniu kodów usterek wyszlo takie cos 0100 czyli nieprawidłowy sygnał z przepływomierza.moze to wlaśnie oznaczać ze walniety?
  
 
Ok. sprawdź temat porady : KODY : ten błąd który ci wyskoczył próbowałem przetłumaczyć 0100 mniej więcej { sensor strumienia powietrza masy } czyli to może być przepływomierz .
Nie daje głowy ale to może być strzał w 10 .
  
 
W omedze tzw. C i chyba w B też czujnik powietrza znajduje się pod zderzakiem jako samodzielny element. Wiem bo mi zwariował w zeszłą zimę - pokazywał -47 i miałem saunę w aucie

Z Waszych wypoiwedzi wynika, że jednak może na gazie być ok jeśli walnął przepływomierz!
  
 
W omedze B przepływomierz znajduje się na rurze idącej od kolektora ssącego do filtra powietrza! Taki kawałek plastiku w kształcie rury, do którego podłączone są przewody, a czujnik temperatury powietrza zasysanego znajduje się w nim (jeśli dobrze kojarze), nie da się go samego wymienić jak w A, trzeba wymienić cały przepływomierz!!!
  
 
no i przepływka sprawdzona - jest kaput.do tego jeszcze krokowy od benzyny sie zawiesa lekko.gdzie w łodzi mozna znależć jakąs tania przepływke?czy jeżdzic z zesputa badz odlaczona?jak lepiej?
  
 
Zobacz na alledrogo Do mojego tam znalazłem za 190zł więc chyba tanio... Jak dokładnie sprawdziłeś, że jest do wymiany??
  
 
gazownicy jakoś go sprawdzili za darmo wogoole poza tym przejzeli instlake tez za free a dziewn wczesnije gdzie indziej gosciu sprawdzil calego kompa i wszysko tez za darmo...cos dziwnego jacy ludzie miliale pewnie to przypadek jakiś.znalazem zamiennik za 230 a uzywke orginalna za 19 gosciu chce i nie wiem co kupować
  
 
WITAM wszytkich mam pewien problem i sie zastanawim czy to nie wlasnie przeplywomierz A wczym Problem Otoz chodzi o to ze jak wlaczam silnik to silnik chodzi normalnie ale gdy juz zacznie sie rozgrzewac to ma skoki na obrotach a gdy chce mu dac gazu to niechce wkercic sie na obroty tylko zaczyna tak dziwnie pyrkotac jakby niemial silyjakby brakowalo mu paliwa albo chodzil bez jednego cylindra tak samo jest i w czasie jazdy wchodzi mi troche na obroty Tak samo sie zachowuje na gazie i nabenzynie a wszystko sie zaczelo od tego ze jak bylem u mechanika na wymianie paskow klinowych BO JA NIEMAM SPOSOBNOSCI WYMIANY to mechanik jak go odaplal to palila mu sie lampka od pompy paliwa i niemogl jej drugi raz odpalic wiec odpalil ja bezposrednio z gazu i od tego momentu tak zaczelo sie dziac POMOZCIE BO JUZ NIEDLUGO TYDZIEN MOJA OMESIA STAC BEDZIE W GARAZU A CHCE TAK SIE NIA PRZEJECHAC DZIEKI ZA POMOC ZGORY POZDRO FOR ALL !!!!! KAZDY MI MOWI ZE TO KOMPUTER JAK JEZDZILEM PO WARSZTATACH
  
 
Prawie to samo co u mnie tylko na większą skalę... Ale w moim aucie to się dzieje tylko na benzynie. No nic, dziś jadę na komputer do opla więc naspiszę czy coś wykryli.
  
 
DZIEKI stary ja juz niwiem co mam robic jezdzic moge ale to nie jest jazda jedz bardzo opornie kiedys juz tak bylo ale przez jeden dzien i zniklo a bylo to 3 lata temu
  
 
U mnie jest tak....
Byłem dziś na kompie i facet stwierdził,ze to przeplywomierz.
Potem zrobił pomiar miernikiem i potwierdził,ze przeplywomierz do wymiany.
Auto kiepsko pracuje na benzynie,spadają obroty i sam gasnie.
Na gazie tez tragedia,wiesza się na wysokich,czasem 1500,czasem 2500obr.
  
 
tak samo jest umnie czy na benzynie czy na gazie tylko ze u mnie zatrzymuje sie na 3000 obr i dalej nie chce