Zawór EGR-jak sprawdzić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam i prosze opomoc w sprawdzeniu poprawności działania zaworuEGR -jak to ustrojstwo powinno działać ? -czy jest możliwość regeneracij lub czyszczenia bo właśnie to podejżewam
powodem moich podejżeń są nierówne obr. słaby silnik na zimnym jak i na ciepłym z jedynki trudno ruszyć dusi się dławi raz jest lepiej a dwa gorzej co radzicie?
Kontrolka się nie zapala więc niby wszystko OK
świece zmienione ;prewody równierz WN ten silnik C16 NZ.
Zgóry dziękuje za każdą sugestie.
  
 
Ty nie masz przypadkiem mechanicznego EGR'a? same wężyki, zero elektroniki?
Jednak o jego regeneracji/sprawdzeniu nic nie wiem...
  
 
Trochę teorii:
"Zawór EGR, łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany (otwierany) poprzez doprowadzenie do niego podciśnienia. W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.W jaki sposób jest doprowadzane to podciśnienie? Ano mamy jeszcze jeden zawór sterujący, który "zamyka i otwiera podciśnienie". Jest on sterowany elektrycznie, zamyka go i otwiera w odpowiednim momencie (przy dodawaniu gazu) komputer wtrysku poprzez przekaźnik. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi. Oczywiście zawór nie jest otwarty przez cały czas, jeśli zaś jest, to odczujemy to dość wyraźnie podczas jazdy, gdy spaliny cały czas będą się dostawały do kolektora ssącego, silnik będzie "przymulony", będzie się dusił przy przyspieszaniu"
  
 
Witam,

w moim silniczku na wolnych obrotach gdy przyciskam płytkę (umieszczoną pod spodem) do góry to obroty silnika maleją.
Objawy, które opisałeś mogą świadczyć o lewym powietrzu w układzie dolotowym.
Musisz sprawdzić układ dolotowy (TBI). Benzyna + mały pendzelek i smarowanie wszystkich połączeń. Wzrost obrotów będzie świadczył o nieszczelności układu.

Pozdrawiam
Marek
  
 
Witam dzięki wszystkim ale chyba musi coś być ztym zaworem bo gdy go rozłączyłemto silnik niznacznie zmieniłprace pojeżdziłem jeden dzień i gdy spowrotem go założyłem to całkowicie dostałwariacij tzn.słaby zmulony jak cholera gożej niż wcześniej a przy wciskaniu tak jak podaje genewa tej przepony do góry na wolnych obr. delikatnie to faktycznie silnik zwalnia ,ale przy głębszym wciśnięciu silnik bardzo dziwnie pracuje głośno kulej i gaśnie z takim dziwnym uderzeniem co to morze być??
pozdropwienia