Debata o klasach!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podebatujmy jakie klasy widzielibyscie gdyby byly mistorzwa 1/4 mili okregowe jak rok temu
Rzucajcie swoje propozycje
  
 
Klasy wzorować na tych z sss:
junior : tak jak Czuczu na forum PSWU proponował do 903cm3 , napęd: dowolny ....żeby Maluchy i inne autka się mogły pościgać
mini: napęd na przód , brak doładowania , pojemność: do 1550cm3
Profi: FWD N/A od 1550 cm3
Profi Plus: auta spełniające wymagania tej klasy dać do profi... bo aut takich i tak będzie góra 2-3 ( o ile jakieś są .. z aut takich pamiętam tylko BMW M3 ) a robienie osobnej klasy nie ma sensu..
Turbo: identycznie jak w sss . FWD doładowane od 1550cm3
Turbo plus i Maxi: połączyć autka z tych klas bo robienie osobnych nie ma sensu.. czyli RWD lub AWD , doładowanee od 5 cylindrów w góre

nie wiem co z autka spełniającymi wymagania mini plus... bo autek takich są przeważnie max 2-3 ( o ile wogóle jakieś są więc osobnej klasy nie ma sensu robić ) a dawanie ich do mini jest bezsensu bo wymiotą wszystkich a do turbo to 0 szans w walce o dobrą pozycje..

to tylko moje propzycje wogóle nie znającej się osoby.... ale uważam że inaczej nie ma sensu robić ....

Pozdrawiam ,
Kuba
  
 
I -1350ccm /1400ccm
II -1750ccm (wiem, ze hondy ale jakies s1600 moze wpadnie )
III -2050ccm
IV -2950ccm
V ~5000cm
VI -powyzej
D -diesel

Turbo z danej klasy, dwie klasy wyzej, albo mnoznik x1,7 turbo, x1,5 nitro. Tak mi sie wydaje, ze powinno byc w miare sprawiedliwie i czasy wyrownane. Ciezka rozkminka, jak bede mial wiecej czasu moze jeszcze pomysle o tym.
  
 
Jestem za klasami jak podał tomeq tplus klasa junior.
jezeli ktos uwaza ze robie to pod siebei to oznajmiam ze moge startowac klase wyzej byleby tylko była.
klasa junior była w kielcach i szymanach i cieszyła się popularnoscią.
Przleizczniki też dobre chyba najlepszy pomysł.
  
 
Jezeli chodzi o klasy najnizsze to klasa I 650 - 800 klasa II 900 - 1400 . Oczywiscie mowimy o pojemnosci rzeczywistej nie fikcyjnej wpisanej w dowod ( tak jak 633 w silniku 4 cylindrowym ...) milo widziana klasa rowezyk
  
 
Hehe ja mam 650 4 cyl .
Co do klas to nei ten tego bo matizy i tcacze bylby z autami 1400... lepiej serio do 903
  
 
matiz niech lepiej niech jedzie z 1400 niz z 650. Matiz vs cc 1100 wcale nie zostaje tak bardzo w tyle, a moze nawet i cc zostanie. Pomimo 3 cyl. matiz ma bardzo elastyczny silnik ktory niezle sie kreci. Moim zdaniem powinna byc klasa ktora pozwoli walczyc autkom o podobnej mocy do pojemnosci 800. Bo jakie ma szanse 'prawie seryjny 126p' np z czucza 900ką ?
  
 
Kornel ty nie rozumiesz.Ja moge jechac i w klasie 1550 .
Wkleje klasy z kielc były naprawde dobre..
W sss jest klasa mini do 1550 i taką proponuje do 903 a potem do 1550.
  
 
Cytat:
Podział na klasy
.. Mini 903 ( M 903 ) - pojemność silnika do 903 cm, wolnossące, napęd
dowolny,
.. Mini ( M ) - pojemność silnika do 1550 cm, wolnossące, napęd dowolny,
.. Mini Plus ( M+) - pojemność silnika do 1550 cm, z jednym doładowaniem,
napęd dowolny
.. Diesel ( D ) - napęd i pojemność silnika dowolne,
.. Profi ( P ) - FWD, wolnossące, pojemność silnika powyżej 1550 cm,
maksymalnie 6 cylindrów
.. Profi Plus ( P+) - RWD lub AWD, wolnossące , pojemność silnika powyżej
1550 cm, maksymalnie 6 cylindrów, rotary engines,
.. Turbo ( T ) - FWD, jedno doładowanie, Mini z dwoma doładowaniami,
.. Turbo Plus ( T+ ) - RWD lub AWD maksymalnie 5 cylindrów z jednym
doładowaniem i FWD z dwoma doładowaniami, turbo rotary engines z jednym
doładowaniem,
.. Maxi ( MX ) - minimum 6 cylindrów z doładowaniem RWD lub AWD, minimum 8
cylindrów wolnossące, Turbo Plus lub rotary engines z dwoma doładowaniami,
.. Outlaw ( O ) - nie spełniające warunków technicznych zawartych w ust.9.1
do 9.5 regulaminu szczegółowego Pucharu PZM.
Objaśnienia dodatkowe do podziału na klasy:
a. jedno doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu,
pojedyncze lub podwójne turbo,
b. dwa doładowania to turbo i podtlenek azotu, kompresor i turbo, kompresor
i podtlenek azotu,
c. Mini z dwoma doładowaniami nie wchodzi automatycznie do klasy Turbo Plus,
d. FWD, RWD, AWD to rodzaj napędu, ( w kolejności: przednia oś, tylna oś,
dwie osie )
e. Przedni napęd z dwoma doładowaniami nie wchodzi do klasy Maxi.



klasy były pozytywnie oceniane - 2003 i 2004 przelatali na tym.
  
 
czuczu mi chodzi tylko o to zeby uzytkownicy 650 tez mogli powalczyc
  
 
No ja rozumiem.
Przypomnij sobie jakie czasy kreciły nasze maluchy na streetach z 650.
Co za problem było objechac tico , matiza czy cc900.
pozatym ci którzy by startowali maja porobione silniki raczej...
Tu trzeba jeszcze przeprowadzic rozmowy z ludźmi z rzeszowa...
w kazdym razie moją propozycje znacie...
  
 
ani matiza ani tico nie objechalem 650, i nie sadze zeby ktos ze stalowej to zrobil 650ka.
  
 
Matrix ma gorszy czas na cwiartke niz dłubana 650...
cc900 na bank objechałem byłem pewien ze ty objechales matrixa.
Nic trzeba sie zastanowic nad tymi klasami.
Ale podejrzewam ze rzeszów tez bedzie za klasą do 903. pozdro.
  
 
Czuczu, kto mial taki regulamin przez dwa lata? To jest regulamin sss, z dodano klasa mini903. Wogole to ile tych maluchow, czy matizow przyjedzie? 3 ? Rozumiem, ze kazdy chcialby miec klase dla siebie ale to moim zdaniem bezsens, z takiego silnika nikt normalny nie bedzie budowal samochodu na 1/4, a poreszta to dosyc malo widowiskowe dla publiki jak maluch toczy sie przez pol minuty od startu do mety. Nie wiem, moze sie myle ale takie przemyslenia mnie naszly.
  
 
Tomeq regulamin jest nie ssu tylko kielc.
Tam byly takie klasy nawet chyba do 650 poczatkowo była klasa..
Kazdy ma prawo startowac wiec róbmy klasy podobne do sssu tyle ze z klasa mini 900 - cos trzeba wymodzic.
  
 
Startowac ma prawo kazdy, ale nie kazdy ktory przyjedzie ma odjechac z pucharem. Poprostu niewidze potencjalnych chetnych do startu w takiej klasie, w liczbie wiekszej niz 3-5 samochodow. Jesli byloby wiecej chetnych to do 950ccm zrobic klase, albo maluch challenge Czyli 2cyl motor.
  
 
tomeq nie powiedzialbym.
3 maluchy 650 z Terytorium Rzeszowskiego.
Matiz sztuk jeden, cc 900 sztuk 2, 2 trabanty z rzeszowa i 1 z tarnobrzega.
Klasa do 950 ma sens!!!!!!!!!!!
jestem jak najbardziej za.
  
 
No nie wiem przynajmniej ja tego nie widze. Mam slaby samochod to nie startuje, albo robie to dla zabawy, a nie pucharu. Chce wygrywac, robie mocny samochod, a taki tworzenie klas to tworzenie sztucznych mistrzow. U nas z tego co pamietam bylo cc 900, ty, kornel, trabant.
  
 
i dwa maluchy 899 z stw - klasa do 903/950/whatever zapowiada sie calkiem ciekawie.

  
 
Ehhhhhh to z tego co widze przy malych pojemnosciach bedzie 5 klas, a dla duzych max 2. i moze zostanie miejsce na ropniaki (jak dobrze pojdzie)

To sie zapowiadaja widze najdluzsze (czasowo) wyscigi na 1/4.