Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-02-08 12:13:10 Jak rozpoznać czy stuka mi maglownica czy końcówki drążków kierowniczych są już zużyte i tłuczą ?? |
escort1992r rzeszow | 2006-02-08 12:30:54 a jestes pewny ze to cos zwiazanego z przekladnia kierownicza ? Moze drazki stabilizatora ? |
![]() marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-02-08 15:27:17
Na 100% jedno z dwóch. Od dawna podejrzewam maglownice, ale może ku mojemu zdziwieniu to tylko końcówki. Drążki stabilizatora to nie są bo są wymienione. Słychać stuki puki i czuć kierownice szczególnie na kostce brukowej jak się jedzie. |
escort1992r rzeszow | 2006-02-08 16:47:26 a gumy na wahaczu sa ok ? Moze kolumna kierownicza ? |
![]() diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2006-02-09 00:42:03 1. Włazisz pod samochód na kanale.
2. Pomocnik w samochodzie wykonuje szybkie krótkie ruchy kierownicą. 3. Ty pod spodem szukasz stuków i luzów, chwytajac rękoma za drążki kierownicze, na pewno wyczujesz co jest grane. No i druga metoda - wymieniasz końcówki drążków i całą resztę gum, po czym przekonujesz się że nadal stuka bo magiel wybity (tak było u mnie). Ktoś na forum z praktyki serwisowej pisał że to częsta przypadłość escortów. U mnie stukanie się zmniejszyło znacznie po wymianie, no i jazda jakbym dostał wspomaganie. |
![]() marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-02-09 16:10:23
Wiem, że w taki sposób można to sprawdzić, ale.... nie chcę dwa razy robić tej samej roboty. Bo jak wymienie końcówki, i się okaże że maglownica też jest do wymiany to znów będe musiał maglownice wyciągać. Chcialbym przed robota wiedzieć, co jest konieczne do wymiany. |
![]() diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2006-02-09 17:05:14
??? Do wymiany końcówek nie wyjmujesz maglownicy. Jak masz escorta z ciężkim dieslowskim silnikiem z roku 1991, to na 90 % maglownica jest wyrobiona. Sprawdź objawy tutaj U mnie wymiana dużo dała. Pzdr |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2006-02-09 18:16:36 To co reasumując jeśli coś stuka przy gwałtownych ruchach kierownicą w prawo i w lewo jest to raczej maglownica?
Czy jest jakaś metoda na ocenę stanu maglownicy (czy nadaje się ona do jazdy czy jest już niebezpieczna) U mnie stuka wyraźnie i głośno (będąc pod autem mam wrażenie że dźwięk dobiega z przekładni) a luzu na kierownicy nie widać wcale. |
![]() diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2006-02-09 20:16:13 Z tego co wiem, to na przeglądzie raczej nie mogą Ci odmówić wpisu do dowodu ze względu na skatowaną maglownicę. Przynajmniej w stacji, gdzie robią mi badania tech. tak twierdzili a badają tam dość ostro - szarpaki, luzy itp. Generalni byli w szoku że ktoś w 15 letnim aucie wymienia magiel.
Tego to Ci raczej nikt na odległość nie powie, a i będąc pod autem z łychą montażową można się pomylić. U mnie było tak, że wymieniono wszystko co się dało, potem wymieniłem magiel, bo nadal stukało, i teraz juz znowu stuka, bo pewnie coś wymienianego wcześniej już padło. To jest właśnie przednie zawieszenie w Essim ![]() Jak Ci to nie przeszkadza to jeździj dalej, same stuki bez wielkich luzów raczej nie są groźne. Można się do nich przyzwyczaić. Polecam też lepsze głośniki i wzmacniacz ![]() ale się rozpisałem ... |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2006-02-09 23:51:35 Dzięki bogu nie słychać tego podczas jazdy, a na szarpakach byłem i koleś stwierdził że luzów w układzie kierowniczym nie ma, także jestem pozamiatany.
Oczywiście tak jak opisywaliście auto prowadzi się niestabilnie i lubi wybierać nierówności, także coś podejrzanego zaczyna już się dziać. |