MotoNews.pl
  

Wyskakuje korek wlewu oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Co to może być?
Może ktoś miał też taki problem i jak go rozwiązać?
Z góry thx
  
 
Kupic nowy na allegro.
  
 
ma dwa miesiące!
czy już jest stary?
  
 
zmierz cisnienie w cylindrach. wywala je przez pierscienie albo glowice(czyli gniazda-prowadnice) dlatego ci korek oleju dzwiga. rozwiazanie zeby nie wyskakiwal jest proste, mozna go lekko scisnac na jajko.
  
 
Mozliwe że masz zatkane odpowietrzenie komory korbowej
  
 
czesc henryk
taak... tez moze byc, ale z wlasnego doswiadczenia powiem ze gdy kupilem auto nie mialem odpowietrzenia korbowodu(tak zapachane bylo) i korka nie wywalalo
  
 
Miałem to samo przeczyściłem takie 2 "wężyki" i mała "baniuszkę" która odchodzi od pokrywy klawiatury i teraz jest ok. A już chciałem poprawić korek
  
 
kumplowi w renówce wywalilo bagnet jak mu odma zamarzla... wiec polecam sprawdzic czy aby napewno nei jest zapchana
  
 
Ja mialem ten problem 2tyg temu :/ 95% odpowietrzenie skrzynki korbowej! przeczysc odme i gumowe przewody! Proponuje kompresor bo syfu moze byc sporo!
  
 
Cytat:
2006-02-09 21:15:12, kielek23 pisze:
Ja mialem ten problem 2tyg temu :/ 95% odpowietrzenie skrzynki korbowej! przeczysc odme i gumowe przewody! Proponuje kompresor bo syfu moze byc sporo!

A jak rozłozyć tą odme
  
 
Cytat:
2006-02-09 00:10:27, liked pisze:
czesc henryk taak... tez moze byc, ale z wlasnego doswiadczenia powiem ze gdy kupilem auto nie mialem odpowietrzenia korbowodu(tak zapachane bylo) i korka nie wywalalo



Cześć Liked!! Ja zauważyłeś zapewnie...nie napisałem wcale "masz zatkaną odmę"...tylko " mozesz mieć zatkaną odmę"..a to zasadnicza różnica.Poza tym zależy jaki gość ma korek...(bo szczerze mówiąc nie wiem jaki jest w 1,3)..jeżeli ma taki jak w 1,4 to te korki wyskakują w takim przypadku jak z procy.Ale cóż..tak jak mówię...nie twierdzę że mam rację.
  
 
Ostatnio wyskakiwał mi bagnet,pojechałem do znajomego do serwisu.Przeczyściliśmy wszystkie przewody odpowietrzenia,i pomogło.Ale mówił ze czesto to sie dzieje zimowa pora
  
 
Odam albo niestety piercionki.
  
 
Cytat:
2006-02-09 21:47:56, Henryk pisze:
Cześć Liked!! Ja zauważyłeś zapewnie...nie napisałem wcale "masz zatkaną odmę"...tylko " mozesz mieć zatkaną odmę"..a to zasadnicza różnica.Poza tym zależy jaki gość ma korek...(bo szczerze mówiąc nie wiem jaki jest w 1,3)..jeżeli ma taki jak w 1,4 to te korki wyskakują w takim przypadku jak z procy.Ale cóż..tak jak mówię...nie twierdzę że mam rację.


no tak. ale ja nie rozumie pewnie ze moze miec... przeciez przyczyn moze byc pare przeca nie mowie ze to napewno nie to.... powiedzialem tylko ze z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie zawsze korek musi wtedy wyskakiwac i to wszystko
  
 
Masz rację Liked .... sorry...miałem ciężki dzień dzisiaj.Nie chciałem żeby to tak zabrzmiało. Różne mogą byc przyczyny oczywiscie.
  
 
Jeśli auto ma lekkie przedmuchy i zaczyna "parować" olejem przez odmę przy obecnych warunkach atmosferycznych po kilku godzinnym postoju cały ten syf zamarza i powoduje skuteczne i szczelnie zatkanie ujścia par na zewnątrz. Do momentu odmarznięcia tego cuda wywala wszystko przez bagnet lub korek.

Jedyne lekarstwo to puścić odmę pod auto bo inaczej się jeździć nie da.



[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-09 23:41:35 ]
  
 
Cytat:
2006-02-09 00:06:35, Henryk pisze:
Mozliwe że masz zatkane odpowietrzenie komory korbowej


pierwsza najbardziej trafna odp. 98% szans ze to jest przyczyna

wzime jak sie zapycha koniecznie trzeba czyscic co ok 200-300km (obie) i niepotrzeba kompresora wystarczy kilka razy taka rurka falnąć o sciane i po klopocie.
i niepotrzeba odmy odporwadzac na ziemie truc srodowiska narazać się na policyje itp.


a zeby cos zamarzalo to 1sze slysze zimą przy silnikach o duzej pojemnosci (gabarytowej) w silnikach juz troszkie slabszych ktore juz odrobinke biora olej lub smigaja nie na najlepszej jakosci olejach powstaje tzw masełko mieszanka oporow wody ktore sa zawsze w powietrzu i oparow oleju ktore gromadza sie wlasnie w odmach i deklu zaworów
  
 
Cytat:
2006-02-09 23:23:43, Henryk pisze:
Masz rację Liked .... sorry...miałem ciężki dzień dzisiaj.Nie chciałem żeby to tak zabrzmiało. Różne mogą byc przyczyny oczywiscie.


nie ma problemu
a wracajac do tematu, dziwna sprawa bo ja mialem zawalone odpowietrzenie korbowodu od samego dolu do praie samej gory i to nie "maselkiem" ale nagarem(cos w rodzaju ziemi) nie bylo kopletnie ani jednego objawu ze tak moze byc a zauwazylem to przez glupote, bo jakos tak przywyklem do czyszceniatej rurki
  
 
Cytat:
2006-02-10 00:44:28, liked pisze:
nie ma problemu a wracajac do tematu, dziwna sprawa bo ja mialem zawalone odpowietrzenie korbowodu od samego dolu do praie samej gory i to nie "maselkiem" ale nagarem(cos w rodzaju ziemi) nie bylo kopletnie ani jednego objawu ze tak moze byc a zauwazylem to przez glupote, bo jakos tak przywyklem do czyszceniatej rurki



no wlasnie to sie stalo przez dlugi okres czasu co raczej wskazuje ze w silniczku nie powstaja duze cisnienia (uszczelniacze dluzej po chodzą)
a te maselka jak sie juz komus robio ta rabią sie czesto i jak sie zapchaja to juz cos musi wywalic dobrze jak tylko korek gorzej jak np. uszczelniacz walu od strony skrzyni
  
 
organo co byś nie pisał ja swoje wiem i własnoręcznie lud z odmy (węża łączącego zawór przewietrzania skrzyni z filtrem powietrza) wywalałem.