| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kiniusia Opel Vectra 2,2 dTi Kraków/ Trzebinia | 2006-02-10 22:01:01 Drobna i może nieśmiała sugestia,,,,,sprawdzałes zawór EGR? |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-02-10 22:39:38 i tu mozesz miec odpowiedz
Sonda podaje 0.2 (powinno byc ok. 0.5-0,6) Komp gazu odczytuje to jako "ubogo, ubogo, ubogo,..." i dodaje gazu dla wzbogacenia "masz gazu, masz gazu,..." i dlatego ci chleje jak smok. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-02-11 01:33:13 jeszcze pytanie - jakim miernikiem mierzyłeś? |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-11 13:37:14
no ale czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie...pomijajac niedokladnosc pomiaru czy napiecie przy stalych obrotach winno byc stale czy powinno oscylowac? |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2006-02-11 13:39:27 Na pewno przy jałowych obrotach lambda lata od ubogiej do bogatej. |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-02-11 13:39:53 przy długotrwałym kreceniu na pewnym pułapie obrotów powinno sie stabilizować w okolicy miesznki stachiometryczne.
Tzn. powinno oscylowac wokół pewnej wartości w zaleznosci jaki tryb jazdy masz na gazie (0,45V; 0,54V; 0,605V). |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-11 14:53:45 musze skorygowac to co napisalem..wlasnie zrobilismy sobie mini spot z zalmedem i na goracym silniku pomierzylem wszystko jeszcze raz..wyglada na to ze to jednak nie sonda..bo..na pb trzyma na jalowym okolo 0.5V i ladnie skacze..natomiast na lpg jest tylko 0.2V i dosc duza bezwladnosc sondy.niechetnie zmienia swoje wskazania
wyglada wiec na to ze problem lezy gdzies indziej niz w samej sondzie cholera jestem glupszy niz bylem..bo jesli mam prawie caly czas za niskie napiecie na sondzie na lpg to wyglada jakby mieszanka byla za uboga..a skoro jest non stop za uboga to powinien raczej podejrzanie nisko palic a nie odwrotnie |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-02-11 14:57:36
Dokładnie odwrotnie, komp od gazu bedzie zwiekszał dawke gazu żeby wzbogacic mieszanke. |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-02-11 21:58:01 Skoro na PB sonda codzi dobrze i komp.współpracuje z sondą to wygląda zę komp.od LPG nie chce współpracować z sondą.Sprawdź połączenia sondy z komp.gazu.Jak jest ok to istnieje prawdopodobieństwo ze komp.gazu stracił pamięć w jakim zakresie ma regulować silnik krokowy od gazu,padł silnik krokowy lub padł komp.gazu.A nie kopałeś przy kompie od gazu?.Jak masz program,laptopa i kabel do kompa gazu to możesz sam sprawdzić co nie chodzi.Jak nie to koledzy lub gazownicy-kasa. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-12 00:00:59
no silnik krokowy raczej nie padl..wtedy samochod w ogole nie chcialby jezdzic chyba albo polaczenie sondy z kompem albo sam komp albo reduktor |
SebaE Było Daewoo Espero 1 ... Katowice | 2006-02-12 18:36:04
jełsi to nie jest tak jak piszesz, kwestia regulacji lub jakiegoś złego połaczenia z kompem od gazu może byc reduktor. Zalezy tez ile masz przejechane na gazie? Znajomy miał tak ostatnio w escorcie, tzn. na niskich i śrenich obrotach były poprawne wskazania sondy, na wysokich była kapa...okaząło się że membramy w reduktorze sa sztywne już...pomogła wymiana reduktora. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-12 19:15:46 obejrzalem dokladnei polaczenia..wiazka jest bardzo solidnie zrobiona a wtyki do kompa lpg sa jak nowe..wiec moim zdaniem zadne polaczenie elektryczne tu nie szwankuje..jutro bede skladal interfejs lpg i moze aldl i obejrze jak zachowuje sie instalacja lpg reduktor juz w pelni zapracowal na wymiane bo ma ponad 90tys km..reasumujac poki co moje podejrzenia redukuja sie do parownika wzglednie uszkodzenia kompa (co jest chyba jednak maloprawdopodobne)..ciekawe czy da sie zdiagnozowac uszkodzenie kompa albo np emulatora lambdy (bo przypominam ze mam blad 13..uszkodzenie obwodu sondy lambda) |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-02-15 13:54:17
Miałem na myśli silnik krokowy od LPG. Ty masz emulator sondy lambda? |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-15 15:30:32
na nim rowniez sprawdzalem polaczenia..ma ladna gumowa oslonke i wtyczka pod oslona jest jakby wczoraj ze sklepu przyszla
wlasciwie nie ma co debatowac dopoki nie podepne laptopa i nie zobacze jak pracuje instalka i jak zachowuje sie krokowiec ale teraz najlepsze normalnie mistrzostwo swiata wczoraj odczytalem kody bledow..przypomne ze mialem w pamieci kompa blad 13 i 32..nie resetowalem kompa..wczoraj odczytuje kody i jest tylko blad 32 no szczeka mi opadla..bo z tego co zawsze myslalem to jak komp zlapie blad to raczej bez resetu ten blad nie zniknie normalnie cyrk |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2006-02-16 16:49:34 qbaj, daj se spokój z tymi radami i analizowaniem wskazań sondy Lambda na LPG i na biegu jałowym.
Gdybyś miał zabyt ubogą mieszankę w czasie jazdy, tak aby silnik zaczął nieefektywnie spalać paliwo, czułbys tak zamulona jazdę, że wolałbys wysiąść i biec obok auta. Wszystko wskazuje, że masz zbyt bogatą mieszankę w czasie jazdy, w tym celu znajdź śrubę przy silniku krokowym LPG, skręć ją mocno, zostawiąjąc niewielki przelot i metodą prób i błędów dopasuj właściwy ograniczenie przepływu LPG śrubą. Co prawda, ustawianie tego bez mierzenia wskazań sondy L. w czasie jazdy jest dla mnie odprawianiem guseł na czuja. Dlatego ja mam diodowy wskaźnik sygnału s.L. przy desce rozdzielczej. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-16 18:15:04 Dariuszu..ale ja wlasnie mam zmulony samochod i duze spalanie..moim zdaniem mam za bogato - zgoda..ale nie ma sruby o ktorej mowisz przy krokowcu mam tylko sam atuator..i mam tez tylko srube od membrany na reduktorze..dlatego nic nie moge zrobic dopoki nie podepne laptopa..co nastapi mam nadzieje w sobote..nie widzac jak sie zachowuje krokowy i lambda podczas jazdy moge sobie tylko wrozyc z fusow dlatego przyjmuje wszystkie uwagi i rady ale efektywne dzialanie moge podjac dopiero widzac co sie dzieje z instalacja..a do tego musze miec laptopa z COMem![]() |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2006-02-17 10:28:39
Przy b.mocno wzbogaconej mieszance to nawet "powinien" być zamulony. Nie miałem takiej, ale przy zbyt mocno zubożonej powyżej 1.3 lambda, czuje się jak silnik przerywa - chyba dokładnie takiego efektu nie ma na przewzbogaconej. I pamiętaj o tym, aby badając sygnał w kabinie kierowcy, brać masę z akumulatora a nie z zapalniczki. P.S. a co to takiego ten atuator ? |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-17 14:50:21
glupia nazwa ale niektorzy tak na to mowia
jesli chodzi o badanie samochodu..to poki co nie chce podpinac sie do zlacza w kabinie tylko do zlacza kompa gazowego i stamtad brac odczyty..po prostu chce zobaczyc jak sie zachowuje silnik krokowy na roznych obrotach i przy roznnym obciazeniu hmm..ale jedno mnie zaintrygowalo..napisales o mocno zubozonej mieszance powyzej 1.3 lambda..troche sie zakrecilem ) 1.3 to jak rozumiem nie napiecie na sondzie tylko wartosc samego wspolczynnika..dotad myslalem ze wartosc napiecia na sondzie i warto wspolczynnika olambda to to samo..ale zdajsie bylem w bledzie..gdzies wczoraj czytalem ze dla naszej sondy wspolczynik lambda rowny jednosci odpowiada napieciu na sondzie okolo 0.45V..prosze o ewentualna weryfikacje jesli napisalem bzdure w tej chwili bo pomijajac powyzsze stwierdzenie to myslalem tez zawsze ze im nizsze napiecie na sondzie tym ubozsza mieszanka a im blizej 1V tym mieszanka bogatsza |