MotoNews.pl
  

KLAKSON NIE DZIAŁA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam prztsał mi działac klakson. Sprawdziłem juz wysztko i tak: przekaźnik ok. Jak naciskam to słychać ze chodzi. No to wziąłem miernik do ręki i zacząłem szukać. Po pomiarach wywnioskowałem ze jest on sterowany masą czyli minusem dlatego iż na plusie cały czas jest napiecie. W momencie gdy jednak wezme jeden przewod miernika do minusa kabla ( klakson odłaczony ) a drugi przewod do minusa akumulatora nie mam zwarcia. Wnisoek ze nie ma zwarcia czyli masy. Ale w momencie gdy nacisne klakson opór się troszke zmniejsza i nic. Syrenki sa ok. Jak to rozwiązać??
  
 
Cytat:
2006-02-12 15:43:54, misiekwwa pisze:
Witam prztsał mi działac klakson. Sprawdziłem juz wysztko i tak: przekaźnik ok. Jak naciskam to słychać ze chodzi. No to wziąłem miernik do ręki i zacząłem szukać. Po pomiarach wywnioskowałem ze jest on sterowany masą czyli minusem dlatego iż na plusie cały czas jest napiecie. W momencie gdy jednak wezme jeden przewod miernika do minusa kabla ( klakson odłaczony ) a drugi przewod do minusa akumulatora nie mam zwarcia. Wnisoek ze nie ma zwarcia czyli masy. Ale w momencie gdy nacisne klakson opór się troszke zmniejsza i nic. Syrenki sa ok. Jak to rozwiązać??



Mi też dziś padł... tzn. dziś zauważylem że nie działa. Będę badał, ale na razie wypoczywazm po cięęęężkim łykendzie...
  
 
Cytat:
2006-02-12 15:43:54, misiekwwa pisze:
Witam prztsał mi działac klakson. Sprawdziłem juz wysztko i tak: przekaźnik ok. Jak naciskam to słychać ze chodzi. No to wziąłem miernik do ręki i zacząłem szukać. Po pomiarach wywnioskowałem ze jest on sterowany masą czyli minusem dlatego iż na plusie cały czas jest napiecie. W momencie gdy jednak wezme jeden przewod miernika do minusa kabla ( klakson odłaczony ) a drugi przewod do minusa akumulatora nie mam zwarcia. Wnisoek ze nie ma zwarcia czyli masy. Ale w momencie gdy nacisne klakson opór się troszke zmniejsza i nic. Syrenki sa ok. Jak to rozwiązać??


A czy sprawdzałes kable tuż pod noskiem??? Być może któryś z nich się zepsuł.
  
 
sprawdzilem juz wszytko co mozliwe
  
 
Stawiam na przekaźnik, spróbuj podmienić go z innym i sprawdz. Można pokusić się o rozebranie i przeczyszczenie styków, bo one prawdopodobnie są zaśniedziałe.
  
 
TO TEŻ JUZ ZROBIONE OD TEGO ZACZALEM
  
 
Nie wiem tylko dlaczego jak zewre minusa ktory idzie do klaksonu z minusem akumulatora i nacisne klakson nic sie nie dzieje.
  
 
Cytat:
2006-02-12 19:47:48, misiekwwa pisze:
Nie wiem tylko dlaczego jak zewre minusa ktory idzie do klaksonu z minusem akumulatora i nacisne klakson nic sie nie dzieje.



Mogła paść trąbka... Choć przecież mamy dwie i mało prawdopodobne zby obie padły jednocześnie...
Ja stawiam, że padł przewód doprowadzający +12V
  
 
Kurcze przepraszam ale nie czytacie dokladnie tgo co napisalem goracy przewod jest klakoson jest sterowany masa co oznacza ze +12 V jest na stałe i w momencie podania masy trąbi tylko masa idzie tu przez przekaźnik albo jakoś tak. i tego chyba nie ma TRABKI I PRZEKAXNIK TEZ JEST OK
  
 
Cytat:
2006-02-12 20:07:34, misiekwwa pisze:
Kurcze przepraszam ale nie czytacie dokladnie tgo co napisalem goracy przewod jest klakoson jest sterowany masa co oznacza ze +12 V jest na stałe i w momencie podania masy trąbi tylko masa idzie tu przez przekaźnik albo jakoś tak. i tego chyba nie ma TRABKI I PRZEKAXNIK TEZ JEST OK



Skoro +12V jest (rozumiem że to sprawdziłeś) a po podaniu masy trąbka nie trąbi to znaczy że trąbka padła - to chyba oczywiste?
  
 
trabka dziala sprawdzielm to
Nie podawana jest masa i nie wiem czemu bo nie mam pojecia jak ona jest ciagnieta skoro klakson jest sterowany masa czyli idzie przez przekaznik teoretycznie ( tak sie domyslam ) przekaznik dobry trabki trabia bo sprawdzielm plus jest nie ma masy ale z kad ona idzie moze jakis schemat?
  
 
Robert - nie pij juz dzisiaj


[ wiadomość edytowana przez: QLogic dnia 2006-02-12 20:54:56 ]
  
 
Ja miałem tak samo, motałem się z tym zasilaniem klaksonu. Ostatecznie też miałem przekaźnik dobry, trąbkę dobrą a za grzyba to nie kciało działać. Ot podłącz miernik zamiast trąbki i naciśnij klakson patrząc czy pojawi się siakieś napięcie. Obstawiam przerwany kabel. Ja bebeszyłem wiązkę prawie do komory silnika bo tak był poprzerywany ów przewód. A sam klakson robiłem ze trzy razy.
Same trąbki to można sprawdzić podłączając bezpośrednio pod akumulator i po ptakach, byleby się nie wystraszyć przekaźnik zamienić na jeden z tych obok (w puszce jest kilka tych samych) i też go wykluczyć.
  
 
Właśnie Cześć może ty coś bedziesz wiedział"??
  
 
Witam,
najprostrzym rozwiązaniem jest bezpośrednie podanie plusa z akumulatora (najlepiej poprzez bezpiecznik) do klaksonu. Na 100% zadziała. Omijamy usterkę (jeśli przekaźnik działa po naciśnieciu na kierownicę). To jest wersja tymczasowa, dobrze mieć klakson przy kontroli drogowej.

Pozdrawiam
OLOBC
  
 
własnie tak zrobilem podlaczylem trabki bezposrednio pod akumulator i chodza


Pomiary wygladały tak:
Miedzy plusem klaksonu ( kablem ) a minusem akumlatora 12V
Miedzy plusnem klaskonu (kablem ) a minusem klaksonu ( kablem ) dziwne 10 V??
Ale wziałem miernik na opor i co ciekawe wystapilo wydawal mi sie ze miedzy kablem minusowym klaksonu a minusem akumluatora powinno byc przjscie czyli zwarcie masa a tu dupa wiec wywnioskowalem ze skoro jest on zaisialany plusme to masa jest podawana w momencie naciskania wiec tak zrobilem a tu moje zdziwienie opor spadł ale nie do tego stopnia by podac mase?? No i co moze byc przyczyna?
  
 
masa jest brana z uchwytu na którym jest zamontowany klakson a "+" do klaksonu z akumulatora jak jest za słaby "+" to klakson albo za słabo działa albo wcale ja tak miałem i poprowadziłem nowy "+" i teraz jest git a oprócz tego kable popękały wszystkie.
  
 
ok malin ale chyba tak nie jest, bo do klaksonu ida 2 przewody to w takim razie co to za drugi?? Nie masa??? wg mnie plus jest caly czas. A same trabki trabia gdy podawana jest masa
  
 
masa załącza przekaźnik
  
 
Cytat:
2006-02-12 21:08:01, misiekwwa pisze:
ok malin ale chyba tak nie jest, bo do klaksonu ida 2 przewody to w takim razie co to za drugi?? Nie masa??? wg mnie plus jest caly czas. A same trabki trabia gdy podawana jest masa

jest tam "+" i "-" z tym iż "-" można wziąźć z uchwytu a "+" z akumulatora idzie do przekaźnika i drugi + jest wewnętrznej instalacji a drugi "-" jest z kierownicy. (można tylko wziąźć jeden "-" z kierownicy i dać do przekażnika i do klaksonu)