Przelozenia skrzyni RST mk4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy ktos mogby podac jakie sa? sam nie moge sie dokopac do takich informacji

Pozdrawiam
Squadak
  
 
u mjenja w knidze też nie pisze:
  
 
a do czego potrzebne bo moze nie warto szukac )
  
 
odświeżę temat, w wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania:

mam xr3i mkIV, skrzynia jak na moje potrzeby ma za długie przełożenia i szukam czegoś z przełożeniami krótszymi. I tu zaczyna się problem, bo przede wszystkim nie znam przełożeń swojej skrzyni

Jak już je poznam to chciałbym wiedzieć z jakiego modelu mogę zaadoptować sobie skrzynię żeby poprawić przyspieszenie. Prędkość maksymalna mnie nie interesuje, może być nawet 120 km/h

Z czego jakiego modelu może pasować skrzynia? (najlepiej taka plug and play - żeby obudowy się mieściły). 1,1, 1,3, 1,6D, RS?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
  
 
z tego co sie orientowalem to nie ma nigdzie danych takich nawet ford polska nie ma.
tylko nasze ksiazki podaja przelozenia do skrzyn.jesli chcesz lepiej przyspieszac zaloz sobie skrzynke od 1.1 lub 1.3.obudowy pasuja a lepiej sie zbiera.chociaz skrzynia z przelozeniem głownym 4.27 od xr3i nie ma dlugich biegow.wiem bo sam taka skladalem z dwoch i jezdzil swietnie
co z tego ze sie wys.... po 5tysacach.
a jak chcesz wiedziec jaki masz przelozenie to musisz zdiac kolo wlaczyc bieg i ilczyc obroty półosi.wtedy cos tam wychodzi jakie jest przelozenie kiedys sie w to bawilem ale niestety juz nie pamietam.pozdrawiam
  
 
Znalazlem na ta chwile dane od RST S1 ale to nie powinno miec znaczenia:


Internal ratios: 1st, 3.15:1; 2nd, 1.91:1; 3rd, 1.27:1; 4th, 0.95:1; 5th, 0.76:1
Final drive: 4.27:1

Pozdrawiam
  
 
szukaj skrzyni z klekota bo podobno ma krótrze przełożenia
  
 
Cytat:
2007-01-19 10:39:40, nds pisze:
odświeżę temat, w wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania: mam xr3i mkIV, skrzynia jak na moje potrzeby ma za długie przełożenia i szukam czegoś z przełożeniami krótszymi. I tu zaczyna się problem, bo przede wszystkim nie znam przełożeń swojej skrzyni Jak już je poznam to chciałbym wiedzieć z jakiego modelu mogę zaadoptować sobie skrzynię żeby poprawić przyspieszenie. Prędkość maksymalna mnie nie interesuje, może być nawet 120 km/h Z czego jakiego modelu może pasować skrzynia? (najlepiej taka plug and play - żeby obudowy się mieściły). 1,1, 1,3, 1,6D, RS? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!



a moze tak skrzynka od mk4 1.8d ?? z tego co wiem to diesel ma mocnijsze przeguby wiec skrzynia tez raczej jest jakas wzmocniona, poza tym diesel chyba ma krotsze przelozenia
  
 
Panowie!!Jak Diesel moze miec krotsze przelozenia skoro ma mniejszy zakres obrotow silnika i zeby to pojechalo z predkoscia autostradowa to wlasnie podciagane jest przelozeniem skrzyni.Same przelozenia poszczegolnych biegow to nic nie znaczy bo najwazniejsze jest przelozenie glowne.Zreszta jak ktos sie upiera ze tak nie jest to probowac moze .Temat przerobiony i znam z autopsji (probowane wszelkie kombinacje diesel-benzyna i benzyna-diesel)

[ wiadomość edytowana przez: EltonRST dnia 2007-01-19 14:18:35 ]
  
 
ja mam MKIII xr3i wersje 105 prawddziwych rumakow i tam jest fajnie krotka skrzynia a wiem ze seryjna.Przykladowo na 5 biegu u mnie w rst jak i w mkIV xr3i przy 160km/h jest 4 tys obrotow co jest wartoscia dosc niska a w tym sprzecie jest 4 tys juz przy 140km/h niecalych.
Tu mam przelozenia rst z 89r:
1: 3.15
2. 1.91
3. 1.28
4. 0.95
5. 0.76
głowne: 3.82






[ wiadomość edytowana przez: rex dnia 2007-01-19 14:59:45 ]
  
 
Niestety nie mam danych skrzyni RST. A może mam, tylko szukać mi się nie chce...

Dla skrzyń pięciobiegowych w benzyniakach stosowano następujące przełożenia:

I - 3,58
II - 2,04
III - 1,32
IV - 0,95
V - 0,76
R - 3,62
PG - 3,84

I - 3,15
II - 1,91
III - 1,28
IV - 0,95
V - 0,76
R - 3,62
PG - 3,58

W RST zastosowano mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, tzw. sperrę. Poszukam przełożeń, ale

sądząc z osiągów RST nie powinny się różnić dużo od 2 zestawu.