MotoNews.pl
  

Turbinka do coupe 2.0FX

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Wie ktos moze skąd, ile kosztuje sama turbina, ile robocizna, gdzie najlepiej to zrobi i kto sie tego podejmie... ? a dokladnie chodzi o montaz TURBO w H coupe 2.0 FX
Czy to sie wogole oplaca i czy ktos moze mi udzielic kilku informacji na ten temat.

Pozdrawiam
  
 
VTG, PromotoR, Thomson (Ci nie wiem czy jeszcze istnieją) napisz/zadzwoń popytaj mają chyba największe doświadczenie w Polsce
  
 
Niestety uturbianie auta to nie taka prosta sprawa i nie tania. Nie da się założyć Turbo i śmigać. Ale projekt wart uwagi i popieram. No Turbo No Fun
  
 
Napisalem do VTG czekam na odpowiedz...
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Witam,

bardzo nam przykro lecz z racji braku doświadczenia z tym konkretnym modelem auta nie jesteśmy w stanie podjąć się takiej przeróbki i ciężko jest nam określić czas trwania i koszt modyfikacji.


W sumie po VTG spodziewalem sie czegos lepszego

[ wiadomość edytowana przez: zigs0n dnia 2006-02-15 15:54:50 ]
  
 
Witam
- VTG (już znasz sprawę)
- Promotora chyba już nie ma- tak mi się cos obiło o uszy
- Tomson
- Forti (o ile jeszcze są na rynku)
- Tomaracing
tyle na szybko mogę podpowiedzieć.

A teraz coś ode mnie.
Nie słyszałem o zaturbionym Coupe w Polsce, może jest jakiś, może kilka, ale ja nie słyszałem. Tak więc wg mnie najpierw powinieneś zasięgnąć dużo bardzo dużo info za granicą. Tak się dobrze składa że Beta I (dla jasności- to Twój silnik, o ile masz 2.0; jesli nie to wszystko co piszę nie ma sensu i turbo też nie ma sensu) jest często uturbiana i dobrze to znosi. Tak więc najważniejsza kwestia jest już jasna- nie będzie dużych problemów i dodatkowych kosztów.
A informacji o których mówię zasięgnij na:
RDTiburon
A dokładniej na forum tej strony. Naprawdę bardzo Cię do tego zachęcam, czytaj wszystko co się na temat turbo nawinie i czytaj dokłądnie. Dlaczego?? Ponieważ u nas albo nikt albo mało kto ma jakiekolwiek doświadczenie w uturbianiu Beta I. I nawet jeśli pojedziesz do jakiegoś dobrego fachmana to mając te informacje możesz mu powiedzieć na co ma zwrócić szczególną uwagę, ew jakie mogą wystąpić problemy, i jak je rozwiązać, masę różnych szczegółów które naprawdę mogą ułatwić życie i jemu i Tobie i ew potem możesz zweryfikować jego robotę. Bo nie wierzę że ten fachman będzie wertował sieć żeby się wszystkiego dowiedzieć.
Druga sprawa to ja proponuję nie kombinować i nie wyważać otwartych drzwi tylko zakupić dobrego bolt on-a z zagranicy (US??). Jakiego, jakiej marki będzie dobry- tego dowiesz się z forum strony której adres massz powyżej. Być może, niekoniecznie ale być może bolt-on wyjdzie trochę drożej ale:
- jeśli kupisz dobry to zaoszczędzisz na poprawkach i ew awariach
- jeśli masz trochę zdoloności manualnych (trochę więcej ) i narzędzia to możesz go założyć sam. A jak nie to przyjedź do mnei to Ci to złożę
Podam Ci to na przykładzie nowszego modelu Coupe (GK) z silnikiem BetaII (2.0). Otóż Alpine Developments oferuje dwa rodzaje zestawów Turbo bolt-on. Za ok $3000 masz kompletny zestaw, jest tam naprawdę wszystko co jest potrzebne i można złożyć to samemu. Nie wiem za dużo na jego temat ponieważ bardziej interesująca wg mnie jest druga opcja- basic bolt-on turbo kit. Kosztuje coś ponas $2000, w zestawie też jest wszystko- od turbosprężarki, przez orurowanie, dodatkowy wtryskiwacz (brrrr wg mnie złe rozwiązanei, ale tańsze) aż po piggy back Unichipa który po prostu wpinasz w kostki (jest wystrojony). Opcjonalnie możesz ten zestaw zamówić z Intercoolerem i Blow Off-em. Wszystko składasz i... to wszystko, tylko jeździć. Ten zestaw (basic) daje 0,5 bar doładowania i moc wyjściową na poziomie nieco ponad 200 KM. Spece z Apine mówią że można go podkręcić do 0,8 a powyżej trzeba dołożyć intercooler. Taki bolt on ma też tą zaletę że możesz go sobie rozbudowywać- Intercooler, blow off, możesz potem np założyć większą turbosprężarkę, inne engine management. Dodam że zestawy Alpine Developments są bardzo dobre, dopracowane i warte swojej ceny. Kupujesz, montujesz i jeździsz. Nic nie trzeba dorabiać dostrajać etc. Nie wiem, być może robią też coś do Beta I- sprawdź na ich stronie (adresu nie znam, musisz w googlu poszukać). Shark Racing też robi turbo bolt on-y, ale nie słyszałem opinii nikogo kto by z tym jeździł, natomast słyszałem złe opinie na temat samej firmy więc ja bym nie zaryzykował. Naprawdę warto jest wydać kasę na dobrego bolt on-a jak również naprawdę warto zasięgnąć dużo info za granicą.
Przepraszam za przydługi wywód
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-02-16 11:34:50, HIN pisze:
- Promotora chyba już nie ma- tak mi się cos obiło o uszy -



istnieje
  
 
HIN : Zgadza sie mam posiadam 2.0, dla Ciebie mam link gdzie w H coupe 1.6 chlopak zamontowal turbo, nie wiem jak to sie mu sprawuje ale mozna sobie przynajmniej popatrzec
COUPE 1.6 TURBO
Co do informacji wielkie thx, na pewno cos z tego wyniose...
Ogolnie trzeba miec troche kasy dlatego tez porzadnie sie zastanowic co robic a czego nie robic.

Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: zigs0n dnia 2006-02-17 10:02:48 ]
  
 
Jest i to raczej napewno nie jeden uturbiony taki silniczek w Polsce.

A co do warsztatu który to wykona to bym polecił JSS !

Co do thomsona to raczej wątpie w nich, choć ja jestem uprzedzony do tej firmy. Z kolei po VTG spodziewałem się takiej odpowiedzi.

Jak chwilke pogrzebiesz w necie ( o ile znasz ang) znajdziesz gotowe Turbokity do tego silnika.

Co do kasy jaka jest potrzebna do uturbienia Coupetki to bym mierzył w okolice 10tys.

Choć słyszałem o kwocie 4tys za soft turbo ale nie znam konkretów.

Pozdrawiam
  
 
podpisuje się pod HIN ręcami i nogami, masz moze info co do sprzegła fabrycznego ile ono znosi mocy?

Co do info w stylu soft turbo za 4k - to może i jest możliwe ale będzie to okropne druciarstwo i nastepne $$$$ bedziesz wydawał , żeby to ogarnąć i dało się jeździć.

  
 
Cytat:
2006-02-22 16:54:51, arturo_soda pisze:
masz moze info co do sprzegła fabrycznego ile ono znosi mocy?



Co do RD i RD II nie mam pojęcia. W GK przy +25 KM trzeba już poważnie myśleć o wymianie tak więc jest słabe. Tyle się dowiedziałem od użytkowników.

Do swojej wcześniejszej wypowiedzi zapomniałem właśnie dodać że pewnie po założeniu turbo trzeba będzie szybko zmienić sprzęgło. Albo jescze leiej zmienić je wcześniej.

Pozdrawiam
  
 
Sorki, że się wtrącam, do rozmowy Coupetowców, ja jestem SCoupetowcem i mówię, że jeśli chcesz doturbic swojego Hyundaia Coupe to nie zakładaj zestawów Soft Turbo bo to jest shit który znudzi ci się po tygodniu i będziesz dalej dłubał żeby więcej mocy wykrzesac. Doturbienie auta z uzyskaniem dużego przyrostu mocy wymaga dużych nakładów, a te 10tyś. jakie przedstawił kolega u dołu to trochę mało, jednak wystarczy na jakieś 185 - 195hp, auto będzie śmigac, ale szybko się takie coś znudzi. Widzisz Hyundai Coupe jest ciężkawy i dlatego musi dostac porządnego kopa i to w granicach 280 - 300HP to już będzie gnało jak oszalałe. Reasumując, jeśli chcesz pościgac się troche, to wejdź na strone www.sss.org.pl pewnie się zarazisz i wtedy zrobisz więcej jak 300 kucy w swoim hyundaiu , jeśli jednak wolisz spod świateł jakąś np. Octavie FSI Turbo objechac to zrób sobie 200hp i szalej też jest fajnie. Aha PRomotoR istniej, VTG też(jednego ich uniaka rozjechałem), a jeśli chodzi o firmę THomson to trzymajcie do nich dystans , Pozdro dla wszystkich Hyundaiowców.
  
 
Hyundai Coupe na swoją klasę wcale nie jest taki ciężki. Nie mam danych dokładnych na temat RD ale GK jest za pewne cięższy i:
-Hyundai Tiburon GK: 1250 kg
-Toyota Celica: 1070 kg
-Peugeot 406 Coupe: 1385
-Opel Astra Coupe: 1185
-Mitsubichi Eclipse: 1320
-Ford Cougar: 1285
-Audi TT: 1280
-Honda Prelude (starsza):1220
Dane z katalogu.
Poza tym byc może się mylę ale zdaje się że kolega Zigs0n nie chce robić auta do dragu a na ulicę i zapewne użytkuje auto na codzień. A 200 KM na przednią oś to już jest dużo, natomiast 300 KM to bardzo dużo. Poza tym LWBzik, jak sam napisałeś, są to bardzo duże koszty. Ja uważam że lepiej robić auto etapami niż wstawić do kogoś na pół roku żeby mieć od razu 300 KM. Oczywiście masz rację, każdej mocy po jakimś czasie będzie mało, wtedy właśnie robisz kolejny stage. Takie moje zdanie. Nie popadajmy w przesadyzmy

Pozdr
  
 
Rozmawialem z jednym z kolesi z Wawy ktorzy bawia sie w takie rzeczy... poki co poznaje temat, plusy i minusy... jak wiadomo chodzi tez o nie male koszta, zobaczymy co czas pokaze.
Thx za pomoc...
BTW.
A Wy nie mysleliscie o uturbieniu ? bo ja chyba nie jestem tu pierwszy? nie wierze...

Pozdrawiam
  
 
Skoro poznajesz temat to zapraszam do podzielenia się swoją (zdobytą) wiedzą w temacie "wszystko o Tiburon/Coupe" w tym dziale forum