KME gaśnie podczas przejścia na gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam taki problem- odpalam samochód rano, silnik się nagrzewa i kiedy ma się przełączyć na gaz to się dusi albo wręcz gaśnie. Kiedy już załapie wszystko jest ok i każde następne przełączanie jest już płynne. Postoi przez noc i rano znowu problem, potem ok. I tak w kółko. Zaczynam mieć już dosyć. Poza tą dolegliwością instalka sprawuje się rewelacyjnie. Dynamika super, spalanie też. Może ktoś się już z czymś takim spotkał? Nadmienię tylko, że jest to BMW 730 w automacie. Silnik rzędowa 6. Instalacja KME po 6 tys km, wtryskiwacze matrix z 3mm dyszami.
  
 
U mnie było identycznie, tyle że u jak już zgasł to trzeba było przez chwilę pokręcić żeby znów odpalił, instalacja 2-gen. Gazownik skrucił czas przejścia ben-gaz i po problemie.
  
 
To jest całkowicie normalny objaw, pomagają podgrzewacze lub dodatkowy wężyk z sys. chłodzenia spięty do listwy Matrix.
  
 
Dzięki. Myślałem już o zamontowaniu tych podgrzewaczy, ale nie byłem pewien ich skuteczności. Z drugiej jednak strony moje obserwacje skłaniały mnie do tego, że problem tkwi w nierozgrzanych wtryskiwaczach. Co do tych węży z systemem chłodzenia to czy mógłbym prosić o jakieś bliższe informacje- pomysł ciekawy.
  
 
Wpina się trójnik w pobliżu listwy do ukł. chłodzenia z wężem np. fi 10mm i wpina się go zpowrotem do ukł chłodzenia. A wąż spina się z listwą wtryskową za pomocą zipów. To chyba najtańszy i najprostszy sposób. Zgadza się to wina niedogrzanej listwy.
  
 
Bardzo dziękuję. Mam takie pytanie. Wiem, że podgrzewacz elektryczny samoczynnie się wyłącza po osiągnięciu określonej temperatury, więc jeśli wąż wodny będzie ogrzewał przez cały czas listwę wtryskiwaczy to nie będzie ona miała zbyt wysokiej temperatury? Ciepły gaz i tak później dosyć mocno rozgrzewa wtryskiwacze, więc jeśli będą jeszcze non stop podgrzewane to czy się nie uszkodzą? A czy w ogóle matrixy się w jakiś sposób czyści? Kiedyś spotkałem się z taką wypowiedzią, ale przyznam się, że opcja grzebania we wtryskiwaczach wydaje mi się ryzykowna...
  
 
Wg. jednego z producentów instalek matrixy powinno się czyścić co 20kkm, nie jest to bardzo skomplikowane ale ważne jest precyzyjne złożenie listwy jeśli nie ma się wprawy to polecam warsztat.
Widziałem już kilkakrotnie takie podgrzewanie listwy ale nie daje gwarancji, że listwa się nie uszkodzi. Zwróć uwagę na listwe Pegas, która jest podłączona na stałe do ukł. chłodzenia w zimę listwa się ogrzewa a w lato chłodzi. Taką listwę montuje np. D.T. GAS SYSTEM
  
 
No cóż, ciekawe to rozwiązanie z tą wodą i podrążę ten temat, ale chyba dla własnej ciekawości. Zdecyduję się jednak na elektrykę, gdyż u mnie może wystąpić problem z prawidłowym podłączeniem się w obieg cieczy. Już i tak był duży dylemat z reduktorem- testowaliśmy kilka rozwiązań. Związane jest to z tym, że mam webasto i układ chłodzenia jest skomplikowany do bólu. Przede wszystkim chodzi o zawory, które zmieniają obieg płynu( a jest ich kilka)- nie bardzo wiadomo było gdzie się było wpiąć. A jeszcze o reduktor- jak odróżnić silver od gold?
  
 
Jeśli na reduktorze pisze KME.RED.1 to jest Silver
  
 
Dzięki. Ten reduktor to tak z ciekawości, bo spotkałem się z różnymi opiniami i niektórzy sugerują, że w moim przypadku powinien być Gold. U mnie wydajność reduktora jest wystarczająca, ale warto wiedzieć co się ma...