Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-02-15 13:40:19 Jak może i większości wiadomo od jakiegoś roku, półtora męczyłem się z problemem, że jak silnik zimny, to nie wkręcał się na obroty do 1700-2000, wyżej już było OK. Działo się to tylko na Pb - na LPG nawet jak był zimny to chodził idealnie. Sprawdzałem po kolei czujniki, zaworki odpowietrzania skrzyni korbowej i jego przewody, przewody podciśnieniowe, myłem, czyściłem, dmuchałem, wymienialem i nic.
Po jakimś czasie zaczęło mi coś dzwonić pod samochodem i pomyśałem, że znowu odspawała się termiczna osłona katalizatora, pojechałem ją zaspawać i okzazało się, że osłona jest dobrze zaspawana (dobry ze mnie spawacz samouk ![]() |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2006-02-15 14:58:49 gratuluję wygranej walki ![]() |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-02-15 15:27:19
Teraz walka z kolejną sprawą - a mianowicie, czemu muli na Pb?? Gorzej przyspiesza niż na LPG ![]() |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-02-15 20:32:01
Może delikatne falowanie, ale nie zauważalne w normalnej eksploatacji. |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-02-15 21:24:58 kielek : też mam "gzrechotnika" - i twoje objawy
grzechotnik przy 3000 obr i po 5000 |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-02-16 08:38:00
Żeby byc pewnym, trzeba wjechac samochdem jak jakies podwższenie i postukać w katalizator - wtedy dopiro możesz stwirdzić, że na 100% to własnie on. Co do obrotów, to miałem właśnie w okolicach 3000RPM, a do 5k go nie podkręcałem, bo już nie było słychac co i gdzie grzechocze ![]() Choć dzisiaj przy pewnej temp. - już na białym polu - też mi nie chciał się wkręcić, ale za to (stał na dworze) jak rano odpaliłem i szyb skrobac nie musiałem, pochodził może 15sek. i ruszyłem i nie było zadnych objawów - normalnie jestem w szoku jeżeli to byłoby to. A zaczęło się dziać już kilka lat temu i się pogłębiało co raz bardziej. Samochód miał wtedy przejechane 30kkm i miał 5 lat. [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-02-16 08:38:59 ] |
![]() KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-26 19:45:27 Kiełku, no nie do wiary ! rozwiązałeś problem ? W mordę jeża. Jeśli to faktycznie to, to jestem w szoku dosłownie.
Nie pasuje mi tylko - dlaczego na LPG nie szarpie, a na PB szarpie przy zimnym silniku ? Dlaczego w tym wypadku (na LPG) katalizator nie sprawia problemu ? Poza tym, kuczę, albo mi się zdaje, albo mi na gazie lepiej chodzi. Na PB jest bardziej mulasty, przynajmniej w niskim przedziale obrotów (powyżej 4000 rpm idzie już dobrze na PB). Ponadto u mnie jest jakiś taki dziwny dźwięk kurczę w graniach 2200 rpm. Jakby coś było luźne i wpadało w wibracje. Przy 2500 rpm i wyżej ten problem znika. Myślałem, że może coś w komorze silnika mam niedokręcone i jest luźne, ale popatrzyłem wszędzie pod maską i nic tam specjalnie nie jest luźne, co by mogło dawać wibracje i takie dziwne rzężenie. Spradzałem tez pod autem, czy osłona kata nie jest luźna i nie jest ok. Sprawdzałem łączenie tłumika środkowego z rurą i rurę z katem, też wszystko sztywne. Co to kurfa zatem rzęzi ? Tego nie wiem. Poza tym nawet jeśli katalizator, to co ? jak ciepły to się nagle naprawia ? A jak zimny to na LPG jest zdrowy, a na PB szrot ? O co tu chodzi. A pamiętasz, jak były mega mrozy w zimie ?? po -30* i wtedy takich szarpań nie było. I jeszcze jedno. Czy taki uszkodzony kat będzie dawał te nasze strzały w dolot ? Brak pracy przez moment na 1 lub 2 cylindry + strzały ? EDIT: Kurczę, to stary wątek z lutego, a nie dzisiejszy ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2006-05-26 20:02:23 ] |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-05-26 21:17:17
tak wg mnie to magia z tym "kangurem" ale fakt jak było mega zimno - nie było jaj |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-05-28 22:42:28 Przeczytałem i wszystko się zgadza - zawór napowietrzania spalin EGR. Tylko mi się wydawało, że to działało jak silnik jest GORĄCY??
No i u mnie nie ma EGRu.... Bo ni ma żadnych rurek z wylotowego... jedyne, to szukac dziury w rurkach do DOLOTOWEGO - ja jużwszystki przejrzałem i został tylko skraplacz par oleju, a to wiąże sie z koniecznością odkęcenie kolektora wylotowego... Z jakiej książki ten cytat?? |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-05-29 20:52:07 z elektronicznej
zaraz fotki dam - porobilem - i u mnie kilka rzeczy powyciagałem do testów .. co to jesty na 3 ponizszych fotkach ??? zeparator skraplacz czy co ? znajduje sie to miedzy reflektorem pasazera a zbiornikiem wyrównawczym nad nim znajduje sie ów zaworek ![]() ![]() ![]() do tego ustrojstwa dochodzi wężyk , który przebiega w okolicach zbiorniczka wyrównawczego chłodzenia a wychodzi z niego węzyk tóry łaczy sie z "kluczowym zawodnikiem" a to kluczowyt zawodnik ?? ![]() a z "kluczowego zawodnika " idzie do przepustnicy help co to jest zaraz sprawdze co i jak z tym zaworkiem - na jego złacze podawane jest napiecie ok 12 v tzn miedzy 6 a 12 miałem "energetyczny wskaznik napiec wiec niedokladne zaraz podam na niego 12 v i obadam czy dział , tzn czy pozwoli na przepływ ?powietrza? w kierunku przepustnicy , bo tak jest to u mnie zamontowane dodam od razu , ze na fotce 4tej jest pominiety ów skraplacz czy separator - był czyszczony ( z zewnatrz) w czasie robienia zdjęć) [ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-05-29 21:31:03 ] ok zaworek sprawny - reaguje na zasilacz jutro zprawdze czy daje to efekt w aucie [ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-05-29 22:14:40 ] [ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-05-30 06:45:21 ] |
![]() KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-30 02:00:04 No właśnie, daj znać co i jak. |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-05-30 06:49:06 kielek : ja wyciagłem ( jesli o tym samym mówimy) bez demontarzu - nameczyłęm sie ale wyciagłem - nie wiem jak to ma działac ale zaraz ( jest za 6:50 wybiegam do praCY I SPRAWDZE) |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-05-30 09:53:12 To jest puszka pulsacyjna, która faktycznie bierze udział przy pracy nawolnych obrotach. Jest nierozbieralna i znajduje sie pod prawym reflektorem (siedząc za kierownicą). Jest własnie zamiast EGRu, CHYBA.
Musiałbym sprawedzić w książce jak to się nazywa, ksążka w samochodzie, ja dzisiaj Saabem i na dodatek gościu mi w dupę wjechał, więc będę się na razie gonił z ubezpieczycieami, znowu, rrr... |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-05-30 10:34:09 Cos takiego znalazłem...
Introduction The engine management system of the Zetec and Zetec-E engines in the Escort '91 comprises a powertrain control module and a number of other components which are either sensors or actuators. The sensors supply the powertrain control module with input signals which relate to engine operating conditions and the actuators respond to output signals from the powertrain control module. These output signals are based on the evaluated input signals which are compared with calibrated data tables or maps before the output signal is generated. The Zetec and Zetec-E engines meet 83 US and 96 EEC emission regulations, respectively. To achieve this standard of emission control, the engines are equipped with a catalytic converter and an evaporative emission fuel vapour management system. In addition, Zetec-E variants are equipped with a exhaust gas recirculation system. Wynika z tego, że u nas nie ma EGRu i zastępuje go ten system podciśnieniowego zarządzania opisany poniżej w akapicie "Evaporative Emission Fuel Vapour Management" The sensors and actuators utilised are part of the generic family of components used on all Ford EEC IV and EEC V engine management systems and their functions are described in detail in the FDS 2000 Vehicle System Test Manual (CG1591). Evaporative Emission Fuel Vapour Management The evaporative emission fuel vapour management system comprises a carbon canister and a purge valve. A combination of plastic and rubber pipes connect the carbon canister to the fuel tank and the purge valve and to the inlet manifold. When the purge valve is closed, the fuel tank is vented into the carbon canister which absorbs the fuel vapour and prevents the release of hydro-carbons into the atmosphere. When the purge valve is activated, the carbon canister is exposed to inlet manifold vacuum and the fuel vapour deposits are drawn into the inlet manifold where they mix with the incoming air/fuel charge. The evaporative emission fuel vapour management system is controlled by the powertrain control module according to calibrated data tables. The function of the system is to reduce hydro-carbon emissions from the fuel tank. I jakby ktoś chciał to jeszcze o EGR Exhaust Gas Recirculation The exhaust gas recirculation system comprises a valve, a vacuum regulator and a pressure transducer. The valve is connected to the inlet and exhaust manifolds by steel pipes. When the vacuum regulator is activated, vacuum is supplied through a vacuum pipe to the valve opening the pipe which connects the inlet and exhaust manifolds. Exhaust gas is allowed to recirculate and the amount of exhaust gas recirculated is monitored by a pressure transducer which measures the pressure differential across a calibrated orifice located in the pipe. The exhaust gas recirculation system is controlled by the powertrain control module according to calibrated data tables. The prime function of the system is to reduce the amount of oxides of nitrogen in the exhaust gas. The reduction in combustion temperatures caused by recirculating some of the exhaust gas helps to achieve a substantial oxides of nitrogen reduction. |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-05-30 16:00:58 wiec tak owy zaworek NIE MA !!!wpływu na "kangura" ale ma wpływ na mulenie w dolnych zakresach obrotów ( 1000 - 2000)
aha dodam ze nie wiem czy zaworek jest przez instalacje włączany/ wyłaczany ( konkretnie jak i kiedy) |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-05-30 17:41:11 a ska takie info??
byłem i wyciągnałem u siebie tylko rurki i przedmuchałem - na jednej przy kolekrze ssącym jest przewężka. Wszystkie były drożne, tzn. nie sprawdziłem tyj wychodzącej z boku, bo nie wiem, gdzie ona idzie.... bez kanału ciężko stwierdzić ![]() [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-05-30 18:57:21 ] |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-05-30 20:15:34
|