PILNE!!! ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...łożysko piasty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy sprawa bardzo pilna!!!

Jakie ma wymiary albo nazwe, oznaczenie ew. i to i to ;] łożysko piasty tylnej do Omegi 2.5 V6 rok 1996-97.
Może ktoś wie jaki jest symbol wybity na nim????

Potrzebuje to na jutro bo czeka mnie naprawa, stuki w kole były niemiłosierne dobrze ze nie zatarłem nic...ufff.....to by mnie skrobnelo ;]

Przy okazji jak ktoś ma niepotrzebny czytaj pelętający sie po garażu kołpak który by pasował do reszty moich kołpaczków to dajcie znacz na gg albo priv...zdjecia kołpaczków w profilu.

Pozdrawiam @ll
  
 
Numer SKF VKBA1326 (zestaw) czyli masz tam łożysko i inne duperele potrzebne do montażu tegoż. Te duperele są o tyle ważne, że stare na bank zniszczysz przy demontażu łożyska z koła.
Ten numerek jest dosyć uniwersalny, łatwo go skrosują z innym producentem. Jednak polecałbym właśnie SKF
  
 
Tak jak Kuba pisze SKF VKBA1326 a zamienniki masz tutaj

  
 
Autoseba i Kuba jesteście najlepsi....sie wazelina polała....wisze wam dobrą łącką śliwowice przy najbliższej okazji!!!!!!! 70% to prawie jak MV6 w Omesi....hie hie hie....

Z rana lece do sklepu i do garażu...jakby kto pytał o mnie to bede naprawiał jutro i pojutrze u sołtysa...nie nie tego .....w Miechowicach na ogrzewanej hali jak dojedziemy z ojcem naszym małym Golfikiem GTI przez zaspy...

Jeszcze raz Wam dziekuje!!!!

Może któs popatrzy jeszcze za jednym niepotrzebnym zupełnie kołpaczkiem do Omesi??

POZDRAWIAM SERDECZNIE Z ZASYPYWANEGO OD PARU DNI (znowu...qr...a...uffff.....wrrrr...) TARNOWA.

A co do wątku CB ogólny w Tarnowie zawsze przeprowadzi przez miasto z ominięciem korków ;]

POZDRO @ll
  
 
A może ktoś się orientuje jakim momentem należy łożysko tylko dokręcić ?

Pozdrawiam
  
 
Tyle znalazłem w TISie:

Dane kątowe dotyczą śrub mocujących o kontrolowanym wydłużeniu, które wolno stosować tylko jeden raz. Śruby dokręcać odpowiednim momentem, a następnie dociągać o podany kąt.

Nm
Półoś do kołnierza czopa piasty 50 + 60° + 15°
Zacisk hamulca do wahacza skośnego 80
Tarcza hamulcowa do piasty koła 4
Tarcza nośna hamulca do wahacza skośnego 50 + 30° + 15°
Poduszki tłumiące do spodu nadwozia 65
Poduszki tłumiące do belki osi tylnej 90 + 30° + 15°
Pokrywa do obudowy samoblokującego mechanizmu różnicowego 14
Przegub elastyczny do kołnierza wału napędowego M10x1,25 (Torx) 50 + 45° + 15°
Przegub elastyczny do kołnierza wału napędowego M12x1,5 95
Przegub elastyczny do skrzyni biegów / kołnierza przekładni głównej M10x1,25 (Torx) 50 + 75° + 15°
Przegub elastyczny do skrzyni biegów / kołnierza przekładni głównej M12x1,5 95
Wspornik do przekładni głównej 90 + 45° + 15°
Uchwyt czujnika regulacji wzniosu nadwozia 4
Uchwyt łożyska środkowego 22
Wspornik łożyska środkowego do spodu nadwozia 20
Wspornik z czujnikiem poziomowania nadwozia do belki osi tylnej 12
Wspornik ze sprężarką do wnęki koła 12
Przekładnia główna z tyłu do belki osi tylnej 90 + 30° + 15°
Przekładnia główna z przodu do belki osi tylnej 100 + 75° + 15°
Pokrywa przekładni głównej do przekładni głównej 60
Tuleja tłumiąca belki osi tylnej do spodu nadwozia 125
Obejmy zaciskowe do wahacza dodatkowego 15
Sprężarka układu poziomowania nadwozia do wspornika 4
Drążek stabilizatora do wahacza skośnego 20
Koło do piasty koła 110
Czujnik obrotów koła do pokrywy przekładni 7
Kołnierz czopa piasty do czopa piasty 300 1)
Wahacz skośny do belki osi tylnej 100
Czujnik regulacji zasięgu świateł do belki osi tylnej 10
Stabilizator do belki osi tylnej 22
Amortyzator do wahacza skośnego 110
Nakrętka mocująca amortyzatora do tłoczyska 20
Podpora belki osi tylnej do spodu nadwozia 65
Koło talerzowe do mechanizmu różnicowego lub mechanizmu różnicowego z blokadą M10 75
Koło talerzowe do mechanizmu różnicowego lub mechanizmu różnicowego z blokadą M12 115
Korek zaślepiający przekładnię główną 22 + 90° + 180°
Tłumik przedni do katalizatora 25
Wahacz dodatkowy do belki osi tylnej 90 1)
Wahacz dodatkowy do wahacza skośnego 45

--------------------------------------------------------------------------------
1) stosować nowe nakrętki samozabezpieczające



[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-02-05 17:40:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-02-05 18:07:57 ]
  
 
Uff!! Ilku ale dałeś czadu ztym opisem. Chciałem wiedzieć gdyż muszę je wymienić bo jakiś debil zap..... mi dekielek od felgi z pokrywą śruby łożyska. Zanim znalazłem a jeżdzić trzeba było piach, woda i łożysko się poddało. Teraz jestem w Wałczu do końca lutego a nie znam gości w lokalnych warsztatach i wolałbym ich mieć pod kontrolą a co najmniej zweryfikować ich wiedzę. Bo jak Bolek dociągnie to łożysko padnie w miesiąc. A tak na marginesie, którą z pozycji zakwalifikował byś na moje potrzeby?

Pozdrawiam
  
 
Hmm, wiesz ciężko dojść. Po lekturze opisu z TISa zgłupiałem zupełnie
Może lepiej niech ktoś kto już to robił się wypowie...

P.s. Wg mnie to nakrętka jest od środka wahacza i moment dokręcania 300Nm

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-02-05 18:11:35 ]
  
 
Witam ,miałem "przyjemność" wymiany tego łożyska ,dwa razy.
U mnie wystarczyło wymienić samo łożyskom w innych rocznikach trzeba wymienić piastę.
Za pierwszym razem spieprzyłem bo próbowałem na siłe.
Za drugim się przygotowałem dotoczyłem tuleje do montażu i demontażu,łożyska kulkowe wzdłużne,szpilka gwint. (chyba 14),podkładki itd

PS
nakrętka jest od środka wahacza i moment dokręcania 300Nm
  
 
No i po zawodach. Łożysko wymienione tak jak radziliście SKF. Trochę tam żonglerki jest przez tą śrubę od wenątrz ale poszło gładko. Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam