MotoNews.pl
  

Olej w gaźniku - filtr powietrza cały w oleju...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich! Dostałem właśnie Łade 1300s 90r. 5-biegową przebieg ok129tyś. Przejechałem nią jakieś 1000Km otwieram pokrywkę od filtra gaźnika, a tam wszystko w oleju. Filtr cały zalany, na dnie obudowy od filtra jezioro oleju... dziwne, bo tak szybko raczej silnik się nie mógł zajechać:| Mój tatko wcześniej jeździł i było ok... Zauważyłem, że olej jest strasznie rzadki, na pewno go szybko musze wymienić, ale czy to może być przyczyną?? Dlaczego tak się może dziać?? Dlaczego jest takie podciśnienie, że wywala olej?? Dodam, że blaszki które są w kopułce zaworów wyczyściłem na glanc cacunio Jednak jest to samo... jak myślicie co się dzieje??

[ wiadomość edytowana przez: Tomula dnia 2006-02-16 23:02:27 ]
  
 
Witam
myslę że pierścienie są zajechane, ciśnienie znad tłoków przedostaje się do przestrzeni podtłokowej i wywala wraz z nadmiarem gazów olej do obudowy filtra.
Da się z tym żyć ale jest to sygnał ze warto zajrzeć w niedalekiej przyszłości do silnika, o ile nie bedzie konieczny szlif, to przynajmniej wymiana pierścieni
  
 
Mniemam że chodzi o samare i poza blaszkami jeszcze dobrze byłoby wyczyścić doprowadzenia w pokrywie zaworów oraz gumowe węże które potocznie nazywamy odmą , w samarce są dwa od silnika do pokrywy i od pokrywy do filtra, jak to nie zda egzaminu to niestety pozostają pierścienie
  
 
może tylko odma się zatkała
  
 
u mnie ten objaw ustapil po wyczyszczeniu odmy. byla kompletnia zatkana. przejezdzilem jakies 50 tys. km i wrocilo z powrotem. wtedy juz remont silnika.
  
 
witam tak sobie myśle jakie znaczenie w pracy silnika ma odma, tzn odma doprowadzona do filtra pow.
czy nie byloby lepiej zamiast tych wszystkich weży blaszek itd. zalozyc zaraz na pierwszy wąż z komory korbowej jakis maly filterek po to zeby silnik miał "oddech" a całą resztę zaślepic??
no chyba ze ktos tak juz to robił to prosze o podzielenie sie spostrzezeniami i czy warto to robic czy tez nie.
pozdro 600