MotoNews.pl
  

Ustawienie kierownicy w E39

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
jestem nowy na forum,mój problem dotyczy ustawienia koła kierownicy w moim aucie.Szukałem w tematach :kierownica ,wymiana kierownicy ale nie znalazłem informacji o jaką mi chodzi.Może moje pytanie będzie banalne -a może nie.Ale do rzeczy..Chodzi o to ,że koło kierownicy w moim aucie podczas jazdy na wprost jest :skoszone : w lewo tzn. połozenie ramion kierownicy nie jest równoległe do -no nie wiem jak napisać-podłógi auta ,względnie podłoża.MNie ma to wpływu na prowadzenie ,ale mnie strzsnie drażni.Auto prowadzi się dobrze nie ściąga -zresztą ustawiałem latem zbieżność.Pomimo to kierwonica krzywo jest. BYć możę jest możl. ustawienia gdzieś na drążkach , ale wolałbym zrobić coś od wewnątrz samemu o ile nie jest to skmplikowane..Jest to fajerka z airbagiem,dlatego chciałem zapytać czy jest możliwość ust. samemu takiej kierownicy na wieloklinie(frezach) kolumny.Sam robiłem taką rzecz w VW golfie3 (bez poduszki) i tam wystarczyło zdjąć zaślepkę kier ,odkr. koło kierownicy kluczem 24 i ustawić fajerkę.Czy jest to możliwe w E39,czy jest tam śruba ,czy nakrętka - podobno trzeba odpiąć zasilanie ,żeby nie zrobić błędu poduszki na kompie.Jeżeli ktoś coś wie na ten temat proszę o podpowiedż.
  
 
nie wiem jak sie sciaga kolo kierownicy w e39 ,ale moj mechanik mi powiedzial ze jaj kierownica jest krzywo to nalezy drazki ustawic tak aby kierownica byla na wprost. W kole kierownicy sie ponoc nic nie ustawia, bo pozniej moze w zwlym skrecie automat kierunkowskazu lapac, i to jest calkiem mozliwe, ale jeszcze tego nie robilem, raczej sugerowalbym sie rada mechanika podczas takiego problemu.
  
 
Najprościej i najbezpieczniej będzie podjechać na zbiezność powiedzieć że kiera jest przestawiona zrobia to szybko i bezbolesnie takie jest moje zdanie.
  
 
Tak jak koledzy mówią, nie wprowadza się zmian na samym kole kierownicy. Podczas demontazy i montazu koła kierownicy, jak coś spierd..... to po odpaleniu samochodu moze poducha wystrzelic. Zrób na nowo zbieznosć i problem z głowy bo ostatnio jak Ci robili musiałeś mieć przekrecone koło kierownicy. Chyba że ktoś już kierownice zmieniał i ją źle założył wtedy polecam ustawienie samego koła kierownicy.
  
 
tylko przy ustawieniu zbierzności trzeba wyprostować koło kierownicze
a najlepiej zrobić pełną geometrie samochodu (przód i tył)
wtedy będziesz miał pewność że koło będzie na wprost
  
 
no właśnnie pół roku temu robiłem pełńą geo-przód i tył -komputerowo -gość podstwaiał pod fajerę taki bajer żeby była prosto podczas reulacji ale mimo wszystko nie jest tak jak być powinno.Pewnie nie za konieczny jednak z niego szpenio.Wkażdym razie dzięki za opinie-nie będę sam tam gmerał.Pojadę do konkurencji.
Pzdr. for all.