| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DEFIN Fiat 126p łódź | 2006-02-17 21:16:22 Mam taki problem, mam wałek 385 używany ale nie mam szkalnek do niego. Więc czy będzie lepiej wstawić nowe czy jakieś używane, czy wogóle nie można zakładać do używanego wałka innych szklanek niż były?? |
mate17 F&F Wolny Słuchacz :) zwloki Gorlice | 2006-02-17 21:23:40 Zbadaj stare, jak sa ok to zakladaj a jak wyruchane to kup nowe. |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2006-02-17 21:29:11 U mnie 28 za fabryczny komplet. |
damianek333 Tychy | 2006-02-17 21:30:21 U Ciebie Krzemowy wszystko jest tańsze |
dominikk F&F Wolny Słuchacz :) 126 problemów :) Gdynia | 2006-02-17 23:07:07 8,50 za sztuke |
dziqus | 2006-02-17 23:14:43
|
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-02-18 04:46:55 No właśnie;] Wytłumaczcie koledze jak sprawdzić i najlepiej weźcie odpowiedzialnośc jak zjebie się wałek. |
DEFIN Fiat 126p łódź | 2006-02-18 09:42:58 Czyli lepiej nowe wsatwić? Przypominam że mam stare ale od innego wałka.
A i jeszcze jedno czy jak założe nowy łańcuszek rorządu to czy moge założyć go bez żadnego przerabiania? [ wiadomość edytowana przez: DEFIN dnia 2006-02-18 09:45:18 ] |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2006-02-18 09:50:53 mnie kolega pavlus do 903 wyjasnial ze musi byc lekko wypukla. ale najelpiej w takich przypadkach zeby to oceniali fachowcy zawodowcy. |
Pisiek F&F Sympatyk K-shell wola filipowska | 2006-02-18 12:18:38 Szkalnki da sie sprawdzić , moje sprawdzał pan Halczyński i z 10 wybrał mi 4 , teraz jest cieżko o fabryczne, a rzemiosło jest gorsze od urzywki, jak chcesz mieć pewnosć ze ci ich nie zje to kup nowe i daj do azotowania |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2006-02-18 17:36:11 jedna szklanka cale swoej zycie powinna wspolpracowac tylko z jedna krzywka ,ja jeszcze niegdy nie widzialem szklanek rzemieslniczych a u nas na wsi sa po 11 szt idealna szklana jest lekko wypukla ,a jej twardosc jest wieksza niz walka i kazda jest azotowana ,przynajmniej te co ja kupowiwalm za dawnych czasow ![]() |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2006-02-18 19:06:38 niestety jest inaczej zauwaz ze zawsze znika krzywka a nie szklanka to moje delkatne spostrzezenie |
Pisiek F&F Sympatyk K-shell wola filipowska | 2006-02-18 20:01:14 weżcie jeszcze pod uwage że jak jest wałek napawany to ma dużo wiekszą twardość niż seryjny, w tamtym roku jak maiłem zamawiać u p. Halczyńskiego wałek 290 szlifowany to powiedział że trzeba go wysłac do azotowania i najlepiej ze szklankami, znam kilka przypadków gdzie wałek napawany zezarł nową szklanke, dalej twierdze że te szklanki co są teraz w sklepach nie są fabryczne, bo z tego co wiem fabryka juz nie robi czesci do malców no chyba ze w jakimś sklepie sie ostały, pamietam że dawniej była ogromna róznica cenowa miedzy szklanką fabryczna a rzemiesliczą |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2006-02-18 20:01:22 u mnie w starym silniku ktory byl smarowany benzyną znikło to i to ![]() |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2006-02-18 21:18:40 Powinno się zakładać nowe fabryczne. Jeśli stare to tylko wypukłe.
Sprawdzamy przykładając coś równego np. bok suwmiarki do powierzchni szklanki i patrzymy pod światło, powinno prześwitywać bokami a nie środkiem. Przed założeniem powinny być posmarowane smarem z dodatkiem MoS2 (dwusiarczek molibdenu) ewentualnie grafitu. Do szklanki powinno się nalać oleju silnikowego, krzyki wałka powinny być posmarowane olejem. Szklanka powinna być miększa niż wałek o jakieś 4-5 HRC. Co nie przeszkadza temu że są one również azotowane ( albo raczej powinny być ) różnica twardości powinna wynikać z zastosowanych materiałów. Szklanki bywają zarówno fabryczne jak rzemiosło. Cena fabrycznej w to chyba 12,5 za sztukę. No i szklanki rzemieślnicze po 500 km mogą wyglądać tak :
|
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-02-19 13:01:06 Oczywistym jest, że stosujemy tylko i wyłącznie fabryczne elementy do składania silników. Co do szklanek to najlepiej nie oszczędzac na zakupie fabrycznie nowych elementów. |