Regulacja podświetania deski rozdzielczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
więc tak, zrobiłem sobie podświetlenie diodowe zegarów pokręteł i całej reszty. Jednak troche chciałbym to ściemnic. Nie chcę dawac oporników, natomiast płynną regulacje wszystkiego naraz. Przeglądałem schematy z myślą że wszystkie podświetlenia na desce są zasilane z jednego źródła, ale niestety z tych schematów nie da się tego wywnioskowac. Moze ktoś juz o tym myślał??

Druga sprawa jeżeli juz tak jest to czym to regulowac.
Moim zdaniem potencjometr chyba odpada dlatego jezeli policzyc
prądy z wszystkich diód byłoby około 0,5 A a to chyba troche zaduzo na potencjometr jak uwazacie. Moze jakis ściemniacz
  
 
u mnie do diod w liczniku (jest ich kolo 10) zamontowalem zwykly potencjometr i wszystko dziala bezproblemowo a co najwazniejsze potencjometr nie grzeje sie. Niestety ne powiem ci jaki potencjometr zamontowac bo to zalezy od ilosci diod czy zarowek
  
 
Cytat:
2006-02-19 12:53:21, borys pisze:
u mnie do diod w liczniku (jest ich kolo 10) zamontowalem zwykly potencjometr i wszystko dziala bezproblemowo a co najwazniejsze potencjometr nie grzeje sie. Niestety ne powiem ci jaki potencjometr zamontowac bo to zalezy od ilosci diod czy zarowek



ja kombinuje cos bardziej skomplikowanego z efektem rozjasniania i sciemniania.

a jakiej mocy uzyłes potencjometr??
  
 
a może by wszystkie masy
(podswietlenie spodu licznika, podswietlenie z góry, przelaczniki, regulacja nawiewu) podlutować razem poza instalacją czyli odciąć je i podpiąć razem w jednym punkcie przez potencjometr ??
wtedy by można jeszcze kombinować ze ściemniaczami żeby sie płynnie włączało i wyłączało tak jak to kolega kiepas96 pisze
  
 
Cytat:
2006-02-19 22:04:43, polityk pisze:
a może by wszystkie masy (podswietlenie spodu licznika, podswietlenie z góry, przelaczniki, regulacja nawiewu) podlutować razem poza instalacją czyli odciąć je i podpiąć razem w jednym punkcie przez potencjometr ?? wtedy by można jeszcze kombinować ze ściemniaczami żeby sie płynnie włączało i wyłączało tak jak to kolega kiepas96 pisze



tak wlasnie kombinuje ale nie odcinac wszystkiego tylko wykorzystac istniejace przewody i dobrac sie do nich gdzies w okolicy skrzynki bezpieczników.

PS> potencjometr odpada jezeli wszystko pod niego podłaczysz to bedzie mu ciepło albo nawet gorąco

wszystkie oswietlenia są na jendym bezpieczniku takze nie bedzie sie trudno dostac to tego kabla. Tylko ze jest tez tam popielniczka która trzeba bedzie odłaczyc i pociagnac nowy drut
  
 
a pozycyjne nie sa też na tym bezpieczniku ??
wydaje mi sie ze pod bezpiecznik podswietleń jest cos jeszcze waznego podpiete co nie moze byc przyciemnione, moge sie mylić, jutro lookne do wkł.
co do potencjometru to przy ledach mysle ze nie bedzie az taki gorący
  
 
Cytat:
2006-02-19 23:01:08, kiepas96 pisze:
tak wlasnie kombinuje ale nie odcinac wszystkiego tylko wykorzystac istniejace przewody i dobrac sie do nich gdzies w okolicy skrzynki bezpieczników. PS> potencjometr odpada jezeli wszystko pod niego podłaczysz to bedzie mu ciepło albo nawet gorąco wszystkie oswietlenia są na jendym bezpieczniku takze nie bedzie sie trudno dostac to tego kabla. Tylko ze jest tez tam popielniczka która trzeba bedzie odłaczyc i pociagnac nowy drut




Mozesz zrobic przyciemnianie podswietlenia, modyfikujac uklad do wygasania lampki(zameszczony przez Ciebie), a w zasadzie potrzebny bedzie tylko tranzystor, który wysterowywany bylby potencjometrem.
  
 
wiesz co ale tak jak pisałem moje wątpliwości sa słuszne:
(według WKŁ silniki benzynowe)

bezpiecznik nr 6 10A
"Światło pozycyjne lewe, oświetlenie zestawu wskaźników"

bezpiecznik nr 21 15A
"Oświetlenie wnętrza, zapalniczka, radio, zegar"

chociaż ja w mk5 nie mam podziału na prawe i lewe pozycyjne...

sprawa sie komplikuje dlatego myślałem o masie bo masy można poodpinac od tego co chcemy mieść sciemniane a reszte zostawić...
  
 
Cytat:
2006-02-20 19:01:16, polityk pisze:
wiesz co ale tak jak pisałem moje wątpliwości sa słuszne: (według WKŁ silniki benzynowe) bezpiecznik nr 6 10A "Światło pozycyjne lewe, oświetlenie zestawu wskaźników" bezpiecznik nr 21 15A "Oświetlenie wnętrza, zapalniczka, radio, zegar" chociaż ja w mk5 nie mam podziału na prawe i lewe pozycyjne... sprawa sie komplikuje dlatego myślałem o masie bo masy można poodpinac od tego co chcemy mieść sciemniane a reszte zostawić...



nie chodzilo mi o to ze wezne prosto z bezpiecznika i podepne pod regulator. Oczywiste jest ze osobno z tego bezpiecznika pójdzie kabel na pozycyjne i osobno na oswietlenie wnetrza
  
 
Cytat:
2006-02-19 23:25:19, dyras pisze:
Mozesz zrobic przyciemnianie podswietlenia, modyfikujac uklad do wygasania lampki(zameszczony przez Ciebie), a w zasadzie potrzebny bedzie tylko tranzystor, który wysterowywany bylby potencjometrem.



Ja juz mam rozjasnia i sciemnia podswietlenie i reguluje jasnośc:d


później wrzuce schemat



[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-02-23 13:18:55 ]
  
 
czy dlugosc rozjasniania/sciemniania jest zalerzna od mocy zarowek/diod??

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
A kiedy wrzucisz jakis opis tego wszystkiego ?

Chcialem to robic w weekend.

Opisz jezeli mozesz gdzie szukac kabelkow pod ktore sie trzeba podpiac - czyli zasilania deski.
  
 
opis opis
bo też bym chętnie coś zepsuł w essim
  
 
schemat instalki w aucie (mk5 sprawdzone)




i schemat regulatora






[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-02-23 13:09:01 ]
  
 
jezeli ktos chce tylko regulowac jasnosc swiecenia to wystarczy wpiac sie w miejsce a z ktoryms z ponizszych ukladow



[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-02-22 23:49:56 ]
  
 
troszke zagmatwane....
kiepas96 - rzuć na to okiem i odpowiedz

1) czy czerwone "??" to potencjometr ??
2) z triakami "t1" "t2" to rozumiem ze podales zamienniki tak ?
3) czy dobrze opisałem "R1" i "R2" ?
(chodzi mi o twój opis a'propos tego który z nich jest od wygaszania a który od włączania)
4) jak sprawdzisz instalacje, to powiedz gdzie których kabli szukać


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-02-23 00:30:52 ]
  
 
JEDNA UWAGA A B i D NIE SA POLACZONE!!

POLĄCZ TYLKO B i D a A osobno na przekaznik

1) tak
2) nie triaki tylko tranzystory mozesz uzyc kazdego tranzystora duzej mocy PNP np BDP286 BD912 itp.byle by mial wystarczający prąd
3) dobrze opisales ja zapomnialem. Te opornki najlepiej sobie samemu dobrac doswiadczalnie.
4) jutro napisze co i jak

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2006-02-23 00:39:15 ]
  
 
dzięki za odpowiedź napisałem triaki bo mają 3 nóżki nie jestem elektronikiem więc nie bij odrazu
w sumie zamiast R1 i R2 też można potencjometry dać będzie więcej zabawy przeglądnę WKŁ dokładniej jutro na temat tego podświetlenia i sprawdze to doświadczalnie u siebie w aucie
  
 
Cytat:
2006-02-23 00:39:48, polityk pisze:
dzięki za odpowiedź napisałem triaki bo mają 3 nóżki nie jestem elektronikiem więc nie bij odrazu w sumie zamiast R1 i R2 też można potencjometry dać będzie więcej zabawy przeglądnę WKŁ dokładniej jutro na temat tego podświetlenia i sprawdze to doświadczalnie u siebie w aucie



nie bije:d

ja jez jutro bede w tym "kopal"

pozdrawiam
  
 
hmm schematy juz gotowe, trzeba przeszperac szuflady w poszukiwaniu czesci i tez bede mial co robic;p

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------