Essi czasami nie schodzi z obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
mam małe pytanie. Mianowicie kupiłem dzisiaj Escorta 1.4 CLX. Wszystko ok tylko że jak zatrzymuję auto lub czasami go zapalam auto jest na wysokich obrotach koło 2500 i gdzies po 5 sekundach spada dopiero do mniej wiecej 1000 obr. i juz bardzo ladnie i cicho chodzi. Nie zdarza się to zawsze, Co to może być, co jest do wymiany i ile to mniej wiecej kosztuje?

Dzieki za odpowiedź
  
 
najprawdopodobniej to silniczek krokowy, spróbój go najpierw wyczyścić
  
 
może troche pytanie nie bardzo. ale jakas wskazowka gdzie on jest? bo nie chce przegrzebac calosci. chyba ze jest jakis schemat lub cos
  
 
silniczek krokowy umieszczony jest w osi przepustnicy (pod filtrem powietrza) z prawej strony zespołu wtryskowego (patząc z przodu), najprawdopodobniej nie cofa się (odpowiedzialny jest on za wolne obroty)
  
 
Cytat:
2006-02-20 13:13:03, Pawko pisze:
silniczek krokowy umieszczony jest w osi przepustnicy (pod filtrem powietrza) z prawej strony zespołu wtryskowego (patząc z przodu), najprawdopodobniej nie cofa się (odpowiedzialny jest on za wolne obroty)

a mozna go przezczyscic bez wyjmowania ?
zaznaczam,ze mam ten sam problem i jestem kobietą!!!




[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2006-02-20 13:18:57 ]
  
 
Raczej musisz go zdiac i przemyc delikatnie benzynka , a najlepiej znalezc jakiegos krecacego sie w poblizu faceta ktory to zrobi i oby mial pojecie co bedzie robil
  
 
dzieki, poszukam faceta , moze pogrzebie-hahahahah, oby nie był ciemniejszy ode mnie .
  
 
do czego może doprowadzić ew. fakt że się tego nie przeczyści tylko będzie się jeździć tak jak jest? (nie mniej jednak go przeczyszczę, jednak dobrze wiedzieć)
  
 
nieprzeczyszczenie doprowadzi tylko do tego, że będzie miał wysokie obroty na biegu jałowym ( zwiększenie zużycia paliwa)
  
 
bedzie tez nierowno chodzil biegu jalowym
  
 
Ludzie!!!!! To nie jest wina zaworu ISC czyli jak to mówicie silniczka krokowego (który nie jest silniczkiem krokowym). Uszkodzenie lub zanieczyszczenie tego ustrojswa powoduje gaśnięcie silnika po przygazowaniu a nie utrzymywanie wysokich obrotów. Żeby usunąć tą usterkę trzeba odłączyć przewód od czujnika prędkości pojazdu VSS. Gdzieś tu obok na wątku to opisywałem. Ten kabel odchodzi od skrzyni biegów obok linki prędkościomierza i ma około 40 cm. Na wysokości podszybia ma trójkątną kostkę z trzema przewodami. Należy ją odłączyć i będzie dobrze. Uszkodzenie czujnika VSS powoduje nadmierny wzrost obrotów samoistnie na kilka sekund lub do zatrzymania się auta jak jedzie na luzie. Odpięcie tej kostki nie ma wpływu na eksploatację. Nie sądzę żeby ktoś chciał ten czujnik wymieniać bo nie ma sensu a poza tym kosztuje on 550 zł.
  
 
masz racje. U mnie to ten czujnik. Tylko powiedz mi w takim razie po co jest skoro twierdzisz ze jest nie potrzebny?
  
 
Proszę bardzo. Podwyższenie obrotów na biegu jałowym (w czasie toczenia się auta) ma ułatwić szybsze wkręcenie się na obroty po wrzuceniu biegu jak również przytrzymać wyższe obroty w czasie powolnej zmiany biegu. Można to interpretować tak, że jak jedziemy z górki na luzie 80 km/h i szybko puścimy sprzęgło na przykład na czwórce to obciążymy pasek rozrządu tak jakbyśmy odpalali na popych co jest, jak wiadomo, niedopuszczalne. A tak wyższe obroty chronią go przed szarpnięciem. Ale to jest raczej teoria i dmuchanie na zimne. Przy normalnej eksploatacji nawet tego nie zauważymy. Pozdrawiam
  
 
Juz kiedys o tym bylo - tak obmyslili kostruktorzy Forda, zeby pzy predkosci wyzszej niz chyba 5 kph podtrzymane byly obroty, tak na wszelki wypadek. Ale z info na forum, wszyscy ktorzy to odlaczali nie mieli pozniej problemow z obrotami. Mozna odlaczyc, ale jakos nie ufam takim rozwiazaniom.
  
 
gdzie dokładnie te kostkę znajdę w ESSIM Mk V ?
  
 
A potencjometr przepustnicy nie ma wpływu na wysokie obroty...?
Czy przy zasilaniu LPG odłączenie czujnika VSS coś da?
  
 
Jeżeli auto jeździ na lpg to ten zabieg odcięcia VSS raczej nic nie da.......tu chodzi o pracę wtryskiwaczy benzynowych
Jeżeli taki objaw dotyczy eksploatacji auta na lpg to raczej winiłbym TPS, lewe powietrze w kolektorze bądź właśnie krokowiec.
  
 
Odnosnie czujnika prędkości. Pewnie tak jest jak piszecie o podczymaniu obrotów.
Z literatury wynika również, że ten czujnik odpowiada za zwiększenie mieszaki (czy dawki paliwa) podczas przyśpieaszania i zmniejszenie podczas hamowania.
Więc jeżeli jest uszkodzony obroty nie opadają opadają prawidłowo.
Może odłączyć celem sprawdzenia a jeżeli faktyczie jest uszkodzony ja bym wymienił.
Tylko jak już pytał Andrew. Czy sprawa dotyczy paliwka czy gazu??
Bo mi naprzykład obroty opadają dopiero po kilku sekundach od zaczymania autka tylko na LPG, a to jest już sprawa ustawień LPG a na paliwku jest wszystko OK.

pozdr.
metis
  
 
U mnie na lpg i pb zostaje często na 1200-1500.Bez względu na to czy zimny, czy ciepły. Czasami spada do 1000. Na pb obroty lekko falują...
  
 
Cytat:
2006-02-21 14:08:23, metis pisze:
Bo mi naprzykład obroty opadają dopiero po kilku sekundach od zaczymania autka tylko na LPG



no ja gazu nie mam ale dzieje się mi to ne benzynie jade jutro do czyszczenia silniczka krokowego, jak nie pomoże to dopiero odpięcie czujnika VSS