TUNING HYUNDAIA SCOUPE, SILNIK I OSPOJLEROWANIE!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Każdego kogo interesuje ten temat zachęcam gorąco do pisania postów, w zakresie przeróbek silnika TURBO jak i wolnossącego, elementów zawieszenia czyli amory, sprężyny, rozpórki na kielichy itp., układu napędowego, układu wydechowego. Tunig wizualny: ALU FELGI, Spojlery, Maski i Klapy z Carbonu, Progi, Zderzaki, Grile, oraz elementy wnętrza tj. Kierownice, Fotele, Gałki, Pokrowce, malowanie plastyków wewnątrz pojazdu, oraz rozbudowa AUDIO. Można oczywiście zadawac pytania na powyższe zagadnienia w miarę możliwości chętnie odpowiem, proszę też o podzielenie się swoimi doświadczeniami z zakresu TUNINGU NASZEGO PIĘKNEGO SCOUPE. Temat chciałbym poświęci głównie modelowi SCoupe 89 - 95, ale inne auta z pod znaku Hyundaia też mile widziane. Pozdro dla wszystkich zainteresowanych.
  
 
Siemka fajnie ze poruszasz taki temat bo mysle ze kazdy z forum chetnie cos zapyta i rowniez odpowie.Osobiscie wole tuning audio ale wizualke w moim scoupe tez da sie zauwazyc
POZDRAWIAM!!!!!!
  
 
łatwiej bedzie opisywac poszczególne elementy w oddzielnych topicach bo tak to zrobi sie za przeproszeniem burdel taki jak w dziale technicznym w topicu o Scoupe
  
 
Sugerujesz podział Tuningu HYUNDAIA SCOUPE na 2 sfery.
1. Tuning Silnika, czyli mocy przybywaj:
a. silnik
b. zawieszenie
c. skrzynia
d. wydech
e. Inne
2. Tuning Wizualny i Audio:
a. Alu Felgi
b. Spoilery
c. Zderzaki
d. Audio
e. Grile
f. Inne
Oczywiście jak tak było by lepiej to też z chęcią otworzę drugi topic. Jako że jesteś osobą mającą możliwości przerabiania, czy mógłbyś zmienic nazwe topicu na:
TUNING SILNIKA HYUNDAI SCOUPE: 89-95
a ja zaraz otworze drugi topic TUNING WIZUALNY I AUDIO HYUNDAI SCOUPE: 89-95, jakbyś to zrobił to byłoby good.
  
 
nie ma sensu zakładania na siłę tematów poprostu jak ktos coś wymyśli/zrobi/znajdzie to wtedy załozy topic na temat póki co zobaczymy czy ludzie podłapią Twój entuzjazm w tym temacie, a tamten narazie usunę
  
 
Ok wiec zadaje tu pytanie - Scoupe GT 93 - w jednej z firm tuningowych z Lodzi odpisano mi ze za 1400 zl moge podniesc moc auta o ok.20-25% - oczywiscie tuning elektroniczny z badaniem na hamowni itd.

Pytanie czy to drogo czy nie..? I jakie sa zagrozenia takiego tuningu - czy za chwile jakies "cuda" nie zaczna sie dziac z silnikiem itd.?

Jestem troche laikiem wiec piszcie do mnie jak do "krowy na granicy"

Dzieki
F.
  
 
Za 1400zł o 20%, tzn. jest to najprawdopodbniej, wczytanie nowego oprogramowania, do chipa, czyli tego badziewka co robi za pamięc mapy paliwowo-powietrznej i jest umiejscowione w twoim ECU(kompie sterującym pracą silnika). Powiem ci tak:
1. W opisie twojego auta widziałem że chcesz założyc sportowy filtr powietrza(stożek), to jest BARDZO ZŁY POMYSŁ, dlatego że moc na 99,9% spadnie, wiem to po sobie na hamownii wykazało o 4hp mniej,a także po innym Hyundaiu SCoupe GT którego robiłem dziewczynie z Kielc(też miała stożka w obudowie, samochód był wyraźnie słabszy. Po moich przeróbkach wyraźnie odżył, a nawet sporo zyskał.
2. Wracając jednak do pytania o tą przeróbkę czyli chip, te 20% w SCoupe to tak im się tylko wydaje, że osiągną, ja robiłem to samo u Chojnackiego i wyniki były takie:
122hp i 192NM (przed wgraniem nowego programu) takie wyniki bazowe były dlatego że miałem przelot na wydechu, a po wgraniu programu 128hp i 198NM . Program pochodził z V-TECHU z Krakowa (jedna z najlepszych firm chip-tuningowych). Widzisz jak to może wyglądac, wydanie 1400zł w błoto, odemnie 1900zł chcieli 3 latka temu. Możesz tego spróbowac, ale jesli osiągną takie wyniki to nie płac, podziękuj i poproś o wgranie starego programu.
  
 
Hej,

dzieki wielkie za odpowiedz, na szczescie stozka nie zalozylem juz wczesniej Szczerze mowiac teraz juz wiem ze te 1400 zl przeznacze na komplet nowych amortyzatorow Kayaba To na polskie drogi mi sie przyda a po zimie juz mam stare amorki do wymiany..

A co w takim razie proponujesz aby zwikszyc moc auta..? I co sie oplaca i poza tym jeszcze daje jakies efekty?

Pozdrawiam
A
  
 
Jako, że zdecydowałeś przenaczyc te 1400zyli na amorki KYB, mam takie same z przodu, to musiałbyś mi powiedziec ile możesz przenaczyc na rozwój mocy HP i co najważniejsz momentu obrotowego NM czyli twojego przyspieszenia. Mając jakieś rozeznanie w temacie mogę dopasowac możliwości rozwojowe twojego silnika do ilości posiadanej przez ciebie gotówki, pamiętaj jednak, że inwestowanie w tuning to skarbonka bez dna(jak w każdym innym aucie), mądrze inwestując, tzn. rozwojowo, myśląc o przyszłości, zaoszczędzisz sobie niepotrzebnych wydatków. No bo po co ładowac kasę w coś co za 3 miechy zamienisz na lepsze. Jak chcesz żeby twoje autko było szybkie to trzeba troche w nie włożyc. Podstawowa sprawa w każdym benzyniaku z turbiną to zmiana "ślimaka" czyli turbosprężarki na większą, ew. przerobienie obecnej, do tego proponuję założenie intercoolera(mam kumpla który przerobił moje auto i do Hyundaia SCoupe wszystko może dorobic), ważna sprawa całkowicie nowy dolot(orurowanie), sekretne urządzenie które pomoże ruszyc autko(nie jest to chiptuning) niestety tylko nie liczni wiedzą o co chodzi i jak to zrobic, ja też wiem ale nie mogę tego zdradzic, Blow OFF - wywal nadciśnienie(mój kumpel też u mnie taki dorobił) zmiana oleju na wyczynowy i tu chyba zgodzi się ze mną większośc że CASTROL RS 10W60 SPORT będzie najlepszym rozwiązaniem. Warto też zmienic olej w skrzyni na chocby 75W85 Półsyntetyk (Elf TRX, Quaker i inne). Takie zmiany kosztują, jednak efekt jest niesamowity, ja sam potrafiłem swojego hyundaia wykręcic na 167hp i 286NM, jednak był nie stabilny z powodu wydechu który przy takiej mocy był za cienki, ale 146hp i 254NM miałem stabilne na fabrycznym wydechu i bez dodatkowcyh wtryskiwaczy. Sam oceń ile chcesz wydac i jak będziesz już wiedział to daj znac, a wtedy na priv powiem ci co dalej. Pozdro ...
  
 
może zapodasz jakieś fotki i wykres z hamowni??
  
 
Jeśli chodzi o stare wykresy to zapodam je jak tylko znajdę . A parę fotek obecnego stanu mojego Hyundaia bym pokazał, ale nie bardzo wiem jak to zrobic. Co do nowych wykresów, to mogę na priv puścic dla zainteresowanych. Powodem jest to: www.sss.org.pl, wejdźcie sobie na Sezon 2005, potem na Mistrzostwa Polski w WR 1 maja WAWA Bemowo, potem wyniki klasowe, następnie wybieramy klasę: mini plus (do 1550 z turbiną) i tam jest mój Hyundai SCoupe, ten czas uzyskałem wtedy i to na 16" Kołach.
  
 
No milo spojrzec ze taki poczciwy pojazd wyroznia sie na arenie ogolnopolskiej Ja swoim ledwo ledwo dorownuje starej vectrze 1.6 hehe No ale coz nie wszystkim jest dane miec mocny silnik )
Jednak postaram sie zrobic te skromne 100KM zebym nie tylko linia nadwozia mogl sie wyroznic

Tak juz po za to tuningiem silnika raczej sie nigdy nie zajmowalem i nie mam w tym temacie ani wiedzy ani doswiadczenia.CO do wizualki to jak zawsze skromnie choc checi nie brakuje( raczej gorzej z kasa) No ale co do audio to juz moge troszke wiecej powiedziec...

POZDRAWIAM!!!!!!
  
 
Cytat:
Jak chcesz żeby twoje autko było szybkie to trzeba troche w nie włożyc. Podstawowa sprawa w każdym benzyniaku z turbiną to zmiana "ślimaka" czyli turbosprężarki na większą, ew. przerobienie obecnej, do tego proponuję założenie intercoolera(mam kumpla który przerobił moje auto i do Hyundaia SCoupe wszystko może dorobic), ważna sprawa całkowicie nowy dolot(orurowanie), sekretne urządzenie które pomoże ruszyc autko(nie jest to chiptuning) niestety tylko nie liczni wiedzą o co chodzi i jak to zrobic, ja też wiem ale nie mogę tego zdradzic, Blow OFF - wywal nadciśnienie(mój kumpel też u mnie taki dorobił) zmiana oleju na wyczynowy i tu chyba zgodzi się ze mną większośc że CASTROL RS 10W60 SPORT będzie najlepszym rozwiązaniem. Warto też zmienic olej w skrzyni na chocby 75W85 Półsyntetyk (Elf TRX, Quaker i inne). Takie zmiany kosztują, jednak efekt jest niesamowity, ja sam potrafiłem swojego hyundaia wykręcic na 167hp i 286NM, jednak był nie stabilny z powodu wydechu który przy takiej mocy był za cienki, ale 146hp i 254NM miałem stabilne na fabrycznym wydechu i bez dodatkowcyh wtryskiwaczy. Sam oceń ile chcesz wydac i jak będziesz już wiedział to daj znac, a wtedy na priv powiem ci co dalej. Pozdro ...




Witam i sie dołącze do tematu

mówisz ze wyciągnołeś 145KM i 250Nm ma seryjnych zabawkach. Rozumiem że zmieniłeś Turbo z T15 na T17 lub T2, założyłeś IC z orurowaniem i Zawór Upustowy. Miałeś wolny wydech o seryjnej srednicy.
Moje pytanie jest nastepujące: Jak elastyczna jest seryjna elektronika?? Czy sCoupe ma Boost Cuta?? Jesli tak to gdzie on jest.
Pytam o ECu bo w wiem że musi być jakiś zapas np. Uno wyrabia do 1,2 bara z seryjnego 0,7, Fiesta RST z 0,55 daje raqde na 0,75. wiec jakie doładowanie mozna zrobić w GT??
Zapewne odpiołeś ten zaworek który jest pod akumulatoerm (sterownik do Turbiny) i przeszedłeś na kontrole manualną nad Turbo żeby wiecej tłoczyć.


Co polecasz T17 czy T2 kyóre napewno bedzie lepiej sobie radzić w górnym zakresie obrotów. I ile wytrzyma ECU?? Może zmiana wtrysków by poprawiłą bo było by leprze chłodzenie tłoków no i zawsze troche wiecej paliwa

Pozdrawiam i czekam na ODP.
  
 
Fajnie, że ktoś bierze się za ciekawszą stronę tego auta. Widzę, że dużo wie, a może nawet spotkał się z białym Hyundaiem z Kielc, którego przerabiałem osobiście, korzystając z moich gratów, who knows? Co do pytań:
Zmieniłem nie samą turbinę, gdyż cała obudowa została ze starej fabrycznej GT15, ale wymianie uległ cały środek(chodziło o zwiększenie pojemności turbo i ta sztuka się udała), rzeczywiście graty pochodziły od GT17 (tak poinformował mnie pan z Mielca który przerabiał turbinkę.) dodatkowo doszło do tego orurowanie dorabiane w jednej z firm(nie powiem jakiej bo to byłaby kryptoreklama) orurowanie ze stali nierdzewnej od turbo do intercoolera i od niego do kolektora ssącego. Fartownie udało mi się dobrac odpowiednią pojemnośc intercoolera(pochodził od Forda Mondeo 1,8TD). Wtedy nie wiedziałem nawet że odp. pojemnośc ma znaczenie. Jeśli chodzi o Blow OFF (zawór upustowy) to nie miałem tego wcześniej założonego, całośc pracowała na fabryce czyli powrót szedł do wewnątrz przewodu ssącego. Jeśli chodzi o Boost Cuta w SCoupe to naprawdę nie wiem jaka jest górna granica, Max. co osiągneliśmy na hamownii to było 1,15Bara i to było 167hp, jednak powyżej 4500obr/min. moc spadała zaledwie do 122hp. A co ciekawe moc taką osiągał już przy 0,45Bara. Była też oczywiście zastosowana obsługa ręczna ciśnienia doładowania i jeśli ją znasz to zachowaj dla siebie, bo jak się każdy zacznie bawic w ten sposób, to kilka SCoupetów może nawet spłonąc . Sama zmiana wtrsyków na większe powinna lepiej podlac mieszankę i dac więcej kucyków. My na hamownii zastosowaliśmy (mówię na hamownii) dodatkowy wtrysk, autko osiągnęłło moc 172hp i 294NM (rekord tego zestawu) jednak to turbo było za małe i po chwili naszym oczom ukazała się CHMURA DYMU (zalało cały układ ssący, nawet filtr walił benzyną). Aha co do elktroniki to serja wystarczyc może max. do 155 - 165hp
chociaż i to pewnie trzeba będzie wspomódz. Zdaje mi się, że mam jeszcze stary chip z oprogramowaniem z VTechu(te marne 6kucy) oczywiście działający i o ile pamiętam tam była ulepszona mapa paliwowo - powietrzna dlatego nie było przeszkód do strugania 170hp z tego silnika (za wyjątkiem zbyt małej turbinki). Wiem napewno że strefa poniżej 150hp, była robiona na innym SCoupe i się udało(ten z Kielc.) . Na tej przerobionej turbinie max Bar to było 1,15 ale na GT17-stce. Są one prawie identyczne tylko GT17 ma większy ślimak i otwór.
  
 
Z tego co sie orientuje po Kielcach jezdza tylko 2 biale sCoupe w tym na bank jesden to LS A ten drugi chyba ma przyciemnione tylnie szyby?? Na drodze jednak nie moge go spotkac zawsze stoi przy bloku na os. BArwinku

POZDRAWIAM!!!!
  
 
Ehh mamy auto z turbina, podniesienie mocy silnika nie jest tutaj wielkim problemem. Turbina seryjna nie jest za wydajna, szczegolnie jej storna wydechowa ale smialo moze dmuchnac bara. Kwestia tego czy ustawimy to na westgacie, czy uzyjemy mbc (np the sun, Reddevil jest ich bezposrednim importerem), zostaje problem z mieszanka, to ze dmuchniemy wiecje powietrza wiecej zepsuje niz da. Seryjne wtryski i pompa wyrobia sie gdzies do 150 koni, moze nawet wiecej, ale maf sie i tak nie wyrobi, wiez wkaldamy sportowy regulator cisnienia paliwa (np aeza f1) i ustawiamy wartość na ok 3.5 bara. Pompa z Scoupe wiecej nie wyda. Oczywiscie wartość tą ustalamy poprzez pomiar afr. Chcemy zeby to pojezdizlo niech bedzie na poziomie 11.8-12.
Ale jezeli mamy pieniadze kupujemy smt6. Jesli ktos z okolic warszawy cche kupic/ zamontowac/ wystroic zapraszam do mojego zaprzyjaznionego servisu prowadzonego przez RedKiviego(rally project) wytroimy tanio, afr sprawdzimy na sondzie szerokopasmowej wiec snilnik nie splynie na bank. Jezeli chcemy aldowac mniej a miec duza moc dostepna w gornym zakresie obrotow (najkorzystniej) zmieniamy turbine na wydjaniejsza np garret t3. Będzie to juz instalacja z potencjalem, jednak musimy zakupic do tego nowe wtryskiwacze. Cale szczescie ze instalacja wtryskow zgadza sie z ta z fiata coupe (tanio) i smialo mozemyz zakupic wtryski z fc 20vt. potencjal do 250 koni. Pompa to juz jak uwazamy ja polecam walbro (ok 300zł) , znowu stroimy tak jak w poprzednim wypadku.
Do tego wszyskitego dochodzi jeszcze IC. On musi zostac zamonotwany i to calkiem wydajny, czego kolwiek bysmy nie robili.


Co do zawiasu: Dobrym rozwiazaniem są amory bilshteina b6, regulowane, olejowo gazowe, prowadzi sie wysmienicie, do tego jeszcze springi. Najlpeiej wyrwac h&r, ew weitec czy platimex tez podejdą.

Chcemy jeszcze urwac czas do 100 ?? i na 400m ? wymiana sprzegla. Powinien wejsc spiek 6 kamieni jest protsze w obsludze ale ma mniejszy potencjal, polecam z prkatyki 4 kamienny. Zawszee przez to unikniemy poslizgu tarczy, ktory odejmuje przez caly przejazd 400m jakies 0,3 sek.


Na koniec pamietajmy o jednym. Przy dobrze ustawionym bogatym afr silnik nam nie splynie, ale przekarczajac 150 koni narazamy korby na szwank. Szczegolnie jesli trubo dmucha nam od samego dolu, to jest masakra i silnik dlugo nie pozyyje. Lepiej miec wieksza turbine, wiekszego laga i wieksza moc !! ale w wysokim pasmie obrotow. Chlodnice oleju dodatkowe czy olej motula nie wiele im pomoga.
  
 
Cytat:
LWBzik pisze:
Fajnie, że ktoś bierze się za ciekawszą stronę tego auta. Widzę, że dużo wie, a może nawet spotkał się z białym Hyundaiem z Kielc, którego przerabiałem osobiście, korzystając z moich gratów, who knows?



Fakt znamy to auto ale wiedza nie bierze sie tylko z niego, z kuplami przerabiamy inne auta na T lub podkrecamy seryjne T. Wiec podstawy znamy

Pewnie ze nie powiem ocb z tym manualnym strojeniem T oczywiście ze wzgledu na ochrone bardziej nie doświadczonych urzytkowników silników T.


Generalnie rozumiem że zrobiłeś hybryde GT15/17. IC to sprawa umowna i wiadomo że nie może być za duże.

Jesli dobrze zrozumiałem to jesli spokojnie podłubiemy przy T i całym zestawie od Turbo to możemy na seryjnym ECU uzyskać bezpieczne dla silnika 140KM. Doładowanie w okolicach 1 bar.

Niemniej jednak bym rozawąył T2 tym bardziej że mamy od Fiesty RS Turbo gdzie też była montowana do kolektora za pomocą 3 śrub wiec powinna podejść bez problemu.

Dziekuje i pozdrawiam.

Może na wiosne ruszymy z przebudową a że auto służy na codzień to nie chce zbytnio podkecać co by zachować spalanie w granicach rozsądku.
  
 
A propos pompy paliwa obecnie mam z BMW 2,5 V6 24V bo tamta siadła, zapłaciłem za nią 310zł za nową, wyrabia się znakomicie, co do dmuchania turbo to zgadzam się że od samego dołu to lipna sprawa, ale lag nie musi byc też za wielki, u mnie pompuje już od 2500obr/min. Jeśli chodzi o amorki Bilsteina to pewnie mówisz o firmie ZERKoPOL, tylko nie dodałeś, że muszą wykorzystac twoje kolumny, a koszt całości to 1400zł za 2 przody, a 1000 za 2 tyły, dzwoniłem z zapytaniem do nich i narazie pozostaje na fabryce. Fakt, że elgancko się jeździ (znajomy ma w VW Caravelle). Jeśli chodzi o springi to już po założeniu ich samych inna jazda murowana.

Co do Kielc to czy u was występują numery rejestracyjne zaczynające się od TKN? A z tego co wiem to ten SCoupe jest parkowany na jakimś osiedlu, ale gdzie to zastrzel mnie, a i tak ci nie powiem.
  
 
TKN to wg. mnie to KONSKIE!!!!! Kielce maja tablice rejestracyjne zaczynajace sie od liter TK ... i cyferki

POZDRAWIAM!!!!
  
 
Nie sorki masz rację to było TK, poprostu kojarzyłem z tymi pierwszymi literami, a co do ego hyundaia na osiedlu to wydaje mi się, że możesz dorwac go jadącego w weekendy bo ta pani chodzi jeszcze do szkoły, jeśli to ten. Jak byś mógł opisac dokładnie jak wygląda ten samochód, zajrzyj czy ma z przodu intercooler(trochę nie równo osadzony ), będzie on długi i gruby ale w miarę wąski, (bo jak to ten to ciekawy jestem czy coś zrobili więcej w nim). Z tyłu ostatnio była dubeltówka(bucząca tuba wydechowa).