MotoNews.pl
8 Slizgające sprzęgło (136137/26)
  

Slizgające sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem w Espero 2,0l. Slizga mi sprzęgło ale co dziwne dzieje się tak na wszystkich biegach oprócz pierwszego. Na jedynce moge dać gaz do podłogi i auto przyspiesza bez problemów. Na innych biegach(nie próbowalem jeszcze na V biegu) gdy dodam duzo gazu to w góre ida tylko obroty a auto nie przyspiesza. Jesli jezdze "delikatnie"(czyli nie daje dużo gazu) to wszystko jest w porządku. Co może być powodem:zużyta tarcza sprzęgła, zaolejone sprzęgło, skrzynia biegów, może coś innego? Dodatkowo od pewnego czasu "brzęczy" mi cos zaraz pod lewarkiem czyli chyba w górnej części skrzyni biegów(na wszystkich biegach), gdy położe rękę na lewarku brzęczenie znika(na lewarku nie ma żadnych większych wibracji) Czy te usterki mogą być w jakiś sposób ze sobą powiązane??? Dzięki za wszystkie pomysły co do usterek i proponowanych rozwiązań...
  
 
Witam
Wg mnie masz dwa problemy:
1) ślizgające się sprzęgło-pytanie ile km już przejechałeś na tym sprzęgle
2) wyrobiony mechanizm (może którys z elementów) zmiany biegów.
W tym drugim przypadku najlepiej wymienić cały mechanizm, co do pierwszego to trzeba spróbować regulacji sprzęgła a dopiero potem zastanowić się, czy może już czas na zymianę.
  
 
Auto ma przejechane teoretycznie 150tys. km. ale jestem drugim właścicielem wiec nie ma pewności czy to prawdziwy przebieg. Zacznę a takim razie od regulacji sprzęgła tylko mam pytanie czy robi się to tak samo jak np. w Polonezie czyli trzeba podciągnąć linkę od spodu na skrzyni biegów? Dzięki za pomoc.
  
 
hmm..w espero jest sprzeglo hydrauliczne..jako takiej regulacji nie ma.. mozna niby cos tam przy pedale regulowac..ale ogolnie to przy tym przebiegu jesli sprzeglo oryginalne to nawet jak przebieg oryginalny to zapraszamy do warsztatu
  
 
Z tym sprzęgłem jest dziwna sprawa bo jeżeli auto jest zimne to wogóle nie ślizga ale jak sie rozgrzeje (to znaczy troche więcej się przejedzie) to zaczyna ślizgać na biegach powyżej pierwszego. Czy może to być wina jakiegoś hydraulicznego regulatora
  
 
Zasada prosta jak w fizyce.Jeśli trą się dwa elementy to się rozgrzewają .Materiały tacą swe właściwości cierne.Sprzęgło zaczyną się ślizgać.Po ostygnięciu pozornie jest lepiej do ponownego rozgrzania się obu elementów sprzęgła.Espero ma wysprzeglik hydrauliczny sprzęgła, którego skok trzeba czasem sprawdzić.Podregulować można go przy pomocy śruby znajdującej się nad pedałem sprzęgła.Regulacja jak w innych samochodach.A gdzie Ci bierze sprzęgło?