CIśNIENIA w silniku - potrzebna szybka podpowiedz !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koleś zaprowadził swojego esa żeby wtryski sprawdzili ,a tam :
pan mówi że :
- ciepły silnik 96% szczelnoś
- zimny silnik 48% szczelności
```olej starcza od wymiany do wymiany
``` nie kopci
```-20 odpalił ( potrzebował kręcenia)
CZY czasem ktoś niechce na nim zarobic ???
ile może kosztowac wymiana pierścieni??? co jeszcze trzeba wymienic ??
  
 
Wydaje mi się że warto jeszcze zrobić głowicę w takiej sytuacji i wtedy koszta wahają się w granicy 1000 czasami więcej, zależy od cen robocizny.

Jeśli auto nie wykazuje objaw zużycia (tak jak to opisałaś) zasięgnął bym jeszcze opinii kilku fachowców bo coś mi to podejrzane się wydaje. Diesel to nie benzyna i jak ma słabe ciśnienie daje się do bardzo we znaki
  
 
mój zimny silnik miał ciśnienie 20 atmosfer i za nic w świecie nie chciał odpalić
także jeżeli ten odpala i to przy -20 (a mój nawet przy +3 nie palił) to jest to rzeczywiście podejrzane
  
 


Poderzana sprawa

  
 
ja tez proponuje zrobic diagnostyke gdzie indziej bo tutaj przy zadnej robocie ktos ladnie by zarobil !!!!

czysta kasa doslownie bo bez dotykania silnika no moze troche by umyli
  
 
essss został odebrany od fachowców , -został zaprowadzony aby wymienili obudowe wtrysku bo ciekła , a oni djagnoze postawili silnikowi .
Cena 150 zł za badanie - wtrysku obudowy nie zmienili bo akurat nie mieli .
Cena zmiany pierścieni 1tyś.800zł bez rachunku !!!!! ( zakład daje pierścienie) ----> uszczelki + olej + ?cośtam = dodatkowy koszt ---> zostaliśmy wysłani do zaprzyjażnionego warsztatu pana pompiarza.
esss został oddany 100km dalej do innego gościa regulacja pompy + wtryski ( 2 wymiana) = max.600zł
-czemu z takim ciśnieniem odpala przy (-20) ???
- dziś było w nocy -5 żadnych problemów !!!
- gdy odkręci się korek wlewu oleju nie chlapie !!
- oleju nie ubywa, nie przybywa ( starcza do wymiany )
NASZA djagnoza ---> jeżdzimy na ciepłym silniku -zimnym się nie przejmujemy kiedy odpala bez problemyu !!!
  
 
Ja bym tych "fachowców" zdiagnozował. Napalmem.
  
 
Bardzo mnie ciekawi, jak oni tę szczelność mierzyli... Bardzo... I ta "szczelność" podana w "%". Rany boskie, co za ludzie...
  
 
Ja też nie pojmuje określenia szczelności Zawsze podawano mi ciśnienie na poszczególnych cylindrach i po tym stawiano diagnoze (przeważnie diagnoza brzmi tak samo: panie remont bo skorupa do domu nie dojedzie ) Nie wiem jak oni to mierzyli
  
 
Cytat:
2006-02-21 18:24:07, Podola pisze:
Nie wiem jak oni to mierzyli



Proste
Jak jest zimno to wlewaja 48% a jak juz sie zagrzeja to 96% bo te(tych) 48% to juz nie czuja :d :d
  
 
a oco chodzi z tą szczelnościa?
  
 
Ciśnienie to ciścienie ,a szczelność to szczelność. Przez szczelność rozumiem to ze sie leje na glebe olej czy tam coś,a nie jak ci fachowcy gadają , dobrze że ci nie podali ze masz nie szczelności powietrza w kołach w %
  
 
nie wiem czy to można opublikowa
ale kolega ma to na ,, papierze,, z podpisem tego co dokonywał tej djagnozy.
A może to tak ma byc w % ----> tylko my w ciemnocie żyjemy !!!!
( zabobonie )
  
 
Jezeli sprawdzają ciśnienie powinni podać tak Pierwszy cylider tyle atmosfr drugi tyle atmosfer lub w barach to jest jednostka cisnienia a procenty to sie podaje steżenie
  
 
Ja mam pompe wtryskową do roboty .
Jutro oddam auto tam gdzie cinienie podają w % !!!
Będe miała rachunki + wyniki badań !!!
Gdy zanie zapłace będą moją własnościa !!! napewno je opudlikuje jeśli wyłapie cos śmiesznego !!!
  
 
dziwini ci fachowcy bo jeśli szczelność silnika jest 48% to wychodzi że kompresja w twoim essim nie przekracza 17 Mpa (sorki jeśli pokręciłem jednostke)
A z autopsji wiem że jak dieselek ma ciśnienie poniżej 28 to już kaplica jeśli chodzi o odpalanie na mrozie
Druga sprawa to wynik ciśnienia powinien być dla każdego z cylindra osobno, nawet jeśli 3 gary będą jak nowe (34 Mpa) a jeden 28 to już będą naprawde duże problemy z odpaleniem podczas mrozów.

Jeszcze jedna sprawa fachowcy powinni zrobić próbe olejową aby wykluczyć nieszczelność głowicy (zaworów, gniazd zaworów)
  
 
napiusano tak
1 2 3 3
98% 96% 96% 96% ciepły
44% 48% 44% 42% zimny
to wszystko na odwrocie wizttówki , podpis + data
CZY MOżęSZ OPISA PRUBE OLEJOWą !!!!!
O CO CHODZI ???
ABY ICH TAM PODRęCZYC!!!!!
  
 
Tak naprawdę to pierwszy raz spotykam się z określaniem ciśnienia w cylindrze lub czegokolwiek co ci fachowcy mieli na myśli w % a nie w atm. ewentualnie w MPa.

Próba olejowa polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra przez otwór po świecy i ponownym pomiarze kompresji w celu porównania wyników z poprzednim pomiarem. Olej uszczelnia pierścienie i daje obraz faktycznej pojemności cylindra.
  
 
A MOżę KTOś PODPOWIE !!!!
czego mam wymagac od mechaników ( biura) ja będe odbierała swojeg essa ( złecenie remont - sprawdzenie pompy wtryskowej , wtryskiwaczy ) .
jeśli im zapłace ponad 700 zł to czego moge żądac !!!!?????????????
Znim auto omi przyjmą dają umowe do podpisania ( co musisz , i czego ci nie wolno , i jeśli się nie dostosujesz to że CI nic sie nie należy!!!)
a co JA moge odnich wymagac , czego oczekiwac ????
MOżE KTOś JUż WALCZYł Z TAKIMI ,, profesjonalistami ,,!!!!
prosze o prady
A BY MNIE NIE ( WYSTEROWANO) _!!!!!!!!!!!
Jutro daje tam esssa ,
na co mam uważac , zwracac uwage , czego mam sie domagac !!!!!!
  
 
Był już temat o nieuczciwości mechaników i nie chciałbym się powtarzać ale podam przykład z tego tygodnia. Dwa wtryski już od kilku tygodni miałem mokre, aż zaczęło cieknąć po silniku. Diagnoza u 1 mechanika: do wymianay wtryski i proponował diagnoze za 80zł aby sprawdzić co jeszcze do naprawy(szybko się z tamtąd zmyłem), 2 mechanik chciał wymienić uszczelki miedziane+uszczelnić wtryski(na szczeście nie miał uszczelek na stanie i pojechałem dalej), 3 mechanik wymienił przewody gumowe(10zł+5minut czekania) i sucho(uczciwie powiedział, że jak to nie pomoże mam przyjechać). Zawsze trzeba zasięgnać różnych opini.