MotoNews.pl
  

Automatyczne ssanie - co się dzieje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś tygodnia zrobiła mi się dziwna usterka.

Idę rano do swojej Bestii - odpala ślicznie na benzynce ( nie zależnie od temp. zewnętrznej) i od razu spadają obroty do ok 500-600 obr/min. tak jak by nie było ssania automatycznego ( wcześniej było i trzymało silnik na 1100 obr/min do momentu az sie trochę zagrzał - wtedy spadały obroty do nominalnych )
Wówczas zaczyma się silnik telepać, a po dodaniu gazu nie wchodzi w obroty - trochę sie dusi. Dzieje się tak do momentu aż silnik złapie trochę temperatury i silnik zaczyna pracować normalnie (2,5 V6 )
Więc siedze i myśle - może to wina silniczka krokowego, sondy lambda, nie wiem czy jechać na TECH-a ?

Co wy na to ? Może jakaś podpowiedź?

Pzdrawiam - Adam
  
 
Witam,

Stawiam na czujnik temperatury, który znajduje się w bloku silnika. Miałem identyczne objawy w swojej Bestii. Koszt czujnika to ok. 40zł a warto go kiedyś wymienić. Można ew. do tego przeczyścić silnik krokowy...

btw. automatyczne ssanie? przecież to jest pełen wtrysk... automatyczne ssanie to domena Tico... wrr... namenczyłem się z tym gów... przez tydzień

pozdr.
  
 
[quote]
2003-04-08 19:47:20, Mlody_Omega pisze:
Witam,

Stawiam na czujnik temperatury,


Dzięki za podpowiedź Młody - jutro na pewno sprawdzę i raczej wymienię na nowy - zawsze to mniej podejrzeń a i koszt niewielki
Sprubóję również przeczyścić silnik krokowy - bo nowy swoje kosztuje - ciekawy jestem czy komputer zarejestrował jakieś błędy związane z tą sytuacją

Ale jeśli piszesz że miałeś takie same objawy i to był właśnie czujnik temp. - to zdaję się na twoje doświadczenie w tym temacie.

Napisze czy poskutkowało

-------------------
Na razie - pozdrówka
  
 
Automatyczne ssanie ??????? w bestii ?????
Dlaczego chcesz czysci silnik krokowy ?Dlaczego tylu ludzi chce go czysci ?? Przeciez to jest cos co sie nie psuje, niz zanieczyszcza (no chyba ze filtr powietrza nieznianiany od 100 km i wcale go nie ma .

A terza powaznie Mlody pewnie ma racje, ale sprawdz czy pojawily sie Ci bledy na kompie, bo z doswidczenia wiem ze dopki sie nie pojawia to Ty mozesz wyminic wiele rzeczy nim dojdziesz do sedna sprawy. Moze byla niska temepratura czy tez kiepski paliwo, moze wlot powietrza byl zasloniety sniegiem . ???
  
 
Mam podobne objawy.

Czy wiecie gdzie jest ten czujnik


Cytat:
Stawiam na czujnik temperatury, który znajduje się w bloku silnika.



w X20XEV???

pozdro
3
  
 

A terza powaznie Mlody pewnie ma racje, ale sprawdz czy pojawily sie Ci bledy na kompie, bo z doswidczenia wiem ze dopki sie nie pojawia to Ty mozesz wyminic wiele rzeczy nim dojdziesz do sedna sprawy. Moze byla niska temepratura czy tez kiepski paliwo, moze wlot powietrza byl zasloniety sniegiem . ???
[/quote]


U nas w Lublinie w serwisie pracują same konowały - i nie lubię tam jeździć - chyba że w ostateczności.
Problem nie jest spowodowany niską temp.,paliwem, albo śniegiem ( bez żartów - nie parkuję w zaspach)
Jak niby nazwać fakt iż przy odpaleniu zimnego silnika w zimie komputer powinien ustawić obroty silnika na poziomie 1000-1100 obr/min ? (dla mnie to jest "ssanie") aż do zagrzania motoru.

Jak zlokalizuję czujnik temp. w bloku to go wymienię na nowy - a jak nie poskutkuje to jadę na TECH-a, zobaczymy co wykaże

--------------------------

Narazie

  
 
Cytat:
Jak zlokalizuję czujnik temp. w bloku to go wymienię na nowy



obawiam się, że w B NIE jest on w bloku

pozdro
3
  
 
może i ja dorzuce swoje trzy grosze.........
powodów może być kilka:począwszy od czujnika temp zasysanego powietrza przez wadliwie pracujący silnik krokowy po czyjnik temp silnika.Jeżeli chcecie cokolwiek wymieniać najpierw należy sprawdzić na złączu serwisowym czy nie ma błędnych kodów a następnie wziąć się do eliminowania uszkodzonego czujnika.Jesli chodzi o wymiane czujnika temp silnika to doradzam najpierw sprawdzenie jego poprzez podłączenie omomierza do styków czujnika.im niższa temp tym opór powinien być wyższy a i wyższa tim niższy.to zapewne jest tansza opcja.
  
 
Ja mam podobne objawy ale tylko raz na 20 odpalen, poza tym odpala bez problemu i ustawia sie na 'ssaniu' Bylem na TECH-u, nie wykazal zadnych bledow a jednak problem czasami sie pojawia

Pozdr
  
 
U nas w Lublinie w serwisie pracują same konowały - i nie lubię tam jeździć - chyba że w ostateczności.
Mozesz sam sprawdzic bledy w dziale technika jest napisane jak

Problem nie jest spowodowany niską temp.,paliwem, albo śniegiem ( bez żartów - nie parkuję w zaspach)

wlot powietrza jest nisko i sniego moze go zasypac

Jak niby nazwać fakt iż przy odpaleniu zimnego silnika w zimie komputer powinien ustawić obroty silnika na poziomie 1000-1100 obr/min ? (dla mnie to jest "ssanie") aż do zagrzania motoru.

Jak zlokalizuję czujnik temp. w bloku to go wymienię na nowy - a jak nie poskutkuje to jadę na TECH-a, zobaczymy co wykaże

dopoki sie nie upewnisz czy to "to", to tego nie rob, bo po co?
Moze filterek powietrza trzeba wymienic albo filtr paliwa ?
moze juz czas na taka obsluge ? Popwodow tej lekkiej niedoskonalosc moze byc wiele.

Narazie


[/quote]