MotoNews.pl
  

RAV 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
może ktoś mnie oświeci jak sprawdzić czy działa blokada centralnego mechanizmu róznicowego w RAVce(skrzynia manualna) bo jak wciskam guzik na desce to żadnych zmian nie nie wyczuwam (kontrolka się pali i tyle, a po wyciśnięciu cały czas piszczy brzęczyk)Pozdrowienia.
  
 
A teoretycznie jaki powinien być efekt? Stały napęd na 4 buty?

Pozdrawiam
  
 
A to ma piszczec hmm.. ?

Ja bym wjechal na kawalek dobrze osniezonej (nie mylic z odsniezona droga) i sprawdzil co sie dzieje z kolami jak dodaje gazu, z wcisnietym i wycisnietym przyciskiem.

Tak szczerze to nie wiem jak w RAV-kach to ma byc, bo guziki a co za tym elektronika itp. w autach terenowych powodowac moze jedynie ugrzeżniecie w blocie i ogolnie problemy, trzeba uwazac z wodą, błotem.

Z tego co mi sie wydaje RAV-ka nie ma pelnej blokady tylnego dyfra nie wspominajac o przednim bo to juz ma kilka aut i chyba jest tam sprzegielko wiskotyczne ale moge sie mylic.



  
 
Witam
Na mój rozum powinno to działać tak
Bez załączonej blokady jak wjedziesz jednym kołem w coś śliskiego to bedzie ono buksować bo cały moment bedzie na nie przekazywany.
Jak włączysz blokadę koło z drugiej strony cię wyciągnie bo moment będzie rozdzielony równo . ( będą się obracać z taka samą prędkością ).
Pozdrawiam
  
 
Moim zdaniem jeśli mowa o centralnym mechaniźmie różnicowym to będzie tak jak piszesz tylko że nie lewo/prawo ale przód/tył.
Głośno mysle.. Nie znam się
A właściciel zdaje się że zapomniał o forum

Pozdrawiam
  
 
Dzięki dla wszystkich którzy odpisali na mój post nie pisałem z powodu wyjazdu( testowałem RAVkę jaszcze raz dzięki i przeparaszam! Zdobyłem instrukcje obsługi do RAV 4 przestudiowałem pare razy i dalej nc nie rozumiem,są tam ostrzeżenia że blokodę centralnego mech. różnicowego można włączać tylko po zatrzymaniu samochodu, koła musza być "do jazdy na wprost" po włączeniu nie można skręcać oraz wstawiać samochodu do garażu(!). Jeżeli to jest blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego to nie powinna przeszkadzać w skręcaniu (przedniego lub tylnego mostu tak ale takich blokad nie ma) a dlaczego nie można wstawiać do garazu nie rozumiem. Co do tego piszczenia to w instrukcji pisze że sygnał pojawia się podczas rozłączania blokady czyli z tego może wynikać że u mnie blokoad ne rozłącza się . Jeszcze jedno to SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE - w niektórych samochodach(tak przeczytałem) blokada centralnego mechanizmu różnicowego jest przy pomocy sprzęgła wiskotycznego możliwe że w RAVce też i przy tym sprzęgle jest jakiś czujnik który powoduje to piszczenie. Pozdrowiam
  
 
Cytat:
2006-02-27 17:04:03, janusz35 pisze:
. różnicowego można włączać tylko po zatrzymaniu samochodu, koła musza być "do jazdy na wprost" po włączeniu nie można skręcać oraz wstawiać samochodu do garażu(!). Jeżeli to jest blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego to nie powinna przeszkadzać w skręcaniu (przedniego lub tylnego mostu tak ale takich blokad nie ma) a dlaczego nie można wstawiać do garazu nie rozumiem.


Bo mozna w sciane zaryc ,blokady to tylko do terenu.
  
 
Ciagnik URSUS tez ma blokade tylnego dyfra

Ale tak powaznie dlaczego przy skreconych kolach nie mozna wlaczyc ?
Wyobraz sobie jak bys skrecal np. na asfalcie jak kazde kolo obracalo by sie z jednakowa praedkoscią ?
Guma by to wytrzymala(niedlugo zreszta) ale cala reszta juz nie i szlag by trafilo wszystko co ma cos wspolnego z napedem

Pelna blokade wlacza sie tylko w extremalnych sytuacjach ale jest to to co w kazdej terenowce powinno byc.
Tak samo jak reduktor
  
 
ale to nie jest blokada mostu napędowego która blokuje ze sobą koło lewe i prawe (wtedy zgoda nie można skręcać) tylko centralnego mechanizmu różnicowego (międzymostowego?) i wydaje mi się że blokuje koła po przekątnej i chyba nie stale ale jeżeli jedno zaczyna ślizgać.
  
 
Cytat:
2006-02-28 16:39:54, janusz35 pisze:
ale to nie jest blokada mostu napędowego która blokuje ze sobą koło lewe i prawe[...] tylko centralnego mechanizmu różnicowego



No, wlasnie o to chodzi, ze centralnego. Przy jezdzie po luku przednie kola jada znacznie dluzsza droga niz tylne. Jak zblokujesz
centralny dyfer, to uniemozliwiasz mu kompensowanie tych roznic i cale naprezenie idzie w naped (paskudnie pogarszajac jednoczesnie sterownosc auta).
Nie wiem, jak jest w RAVce (sam o to tu kiedys pytalem, ale bez echa) ale mozliwe, ze ma trzy otwarte dyfry i tylko okazjonalna blokade. Troche to bez sensu miec otwarty srodkowy. Wiem ze sie tak czasem robi, ale cierpia na tym zdolnosci terenowe itp...