ALUfeli kontra stalówki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i w końcu zważyłem ile dokładnie mają jedne i drugie. Ważyłem po dwie sztuki dla większej dokładności, a wynik:
stalówki - 2 szt. - 34kg (opony 185/65/14)
alufelgi - 2 szt. - 30kg (opony 195/50 i 60/15)

Wątpię aby opona dawała oszczędność aż 2 kg. Choć zimówka na pewno jest masywniejsza, niemniej jednak jest w sumie mniejsza rozmiarem od letniej.
Tak czy siak na komplecie jest obniżka masy o 8kg i to masy wirującej. Teoretycznie ma to bezpośredni wpływ na dynamikę auta.
  
 
Maciek! pewnie Slawek Ci mówił ale wali CI spod uszczelki pod głowicą!!!!!!!!!
Dziś zauważylem!
  
 
Niestety to jest efekt przegrzewania razem ze zwiększonym stopniem sprężania i prędkościąna trasie 210km/h..... a przed wyjazdem tego nie był
Dodam że obecnie temperaturka nie przekracza połowy i jest jak trzeba!!
  
 
Cytat:
2003-04-08 22:45:25, MaciekGT pisze:
Niestety to jest efekt przegrzewania razem ze zwiększonym stopniem sprężania i prędkościąna trasie 210km/h..... a przed wyjazdem tego nie był
Dodam że obecnie temperaturka nie przekracza połowy i jest jak trzeba!!




Gdzie tak Maciek pędziłeś ?

Jak sądzisz, czy auto na gazie, podczas ostrzejszej eksploatacji z nowym "ciepłym" termostatem nie będzie miało problemów podobnych do twoich ?
  
 
Ostatnio zaliczyłem trasę do Bydgoszczy i w drodze powrotnej na odcinku prawie autostrady Płońśk-Wawa wycisnąłem na prostej 210km/h. Na pokładzie oprócz mnie (85kg) było trzech kolegów (średnio 95kg) i bagaże dla 4 osób. Tył siedzał tak że czasem dobijał, test był na płaskim odcinku i nie wiało, więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95.

Co do wpływy termostatu cieplejszego na inne auta to nie powinno być problemu bo Wy macie stopień sprężania 8,8 a ja mam obecnie 10!!
  
 
to idac tropem wagi fel z oponami powinienem miec 8 sek do setki bo moje dwie alki waza 26 kg
  
 
a ja zaczynam się roche bać spadku osiągów po założeniu alusków.....

Opony na alusach mają 195/60/14.... normalnie powinny byc 185/65/14...
cholera ten 1cm może spowodować że zaczne przegrywać z granatowo chromowym potworem

PS Mimo iz Maciek znalazł na felgach oznaczenie ..ja nie moglem że mają ET takie jak stalówki....to odziwo bardziej wystają - widać to szczególnie po chlapaczach tylnich....
  
 
Cytat:
2003-04-08 23:56:01, Dominik_Olechnowicz pisze:
to idac tropem wagi fel z oponami powinienem miec 8 sek do setki bo moje dwie alki waza 26 kg


Ale razem z oponami???? jakie felgi i jakie opony??
  
 
Cytat:
...więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95...



Macku, a ja myslalem, ze podniesiony stopien sprezania i walek, niejako determinuje rodzaj paliwa na 98 Czy przy 95, nie masz spalania stukowego? Jak z tym jest?
  
 
Cytat:
...więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95...



Macku, a ja myslalem, ze podniesiony stopien sprezania i walek, niejako determinuje rodzaj paliwa na 98 Czy przy 95, nie masz spalania stukowego? Jak z tym jest?
  
 
Cytat:
Ale razem z oponami???? jakie felgi i jakie opony??



ta...felgi to ATS 7x15 a opony ContinentalEcoContact Cp 185/60/15

sam sie zdziwialem bo myslalem ze sa ciezsze ale wysylam je Łukaszowi i wczoraj wazylem.
  
 
Cytat:
2003-04-09 12:16:03, Krawat pisze:
Cytat:
...więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95...



Macku, a ja myslalem, ze podniesiony stopien sprezania i walek, niejako determinuje rodzaj paliwa na 98 Czy przy 95, nie masz spalania stukowego? Jak z tym jest?



Na stacji różnica między benzyną 95 okt. a 98 jest chyba tylko w cenie
  
 
Cytat:
2003-04-09 12:16:03, Krawat pisze:
Cytat:
...więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95...



Macku, a ja myslalem, ze podniesiony stopien sprezania i walek, niejako determinuje rodzaj paliwa na 98 Czy przy 95, nie masz spalania stukowego? Jak z tym jest?



Wałek to ja juz mam seryjny, natomiast jeźdżę na paliwku zwykłym i tak był silnik strojony i oczywiście nic nie dzwoni!!!

A teraz na nowym termostacie to nawet nic się nie grzeje....
  
 
Cytat:
2003-04-09 13:11:08, MaciekGT pisze:
Cytat:
2003-04-09 12:16:03, Krawat pisze:
Cytat:
...więcej by już nie poszedł. Jechałęm na paliwku 95...



Macku, a ja myslalem, ze podniesiony stopien sprezania i walek, niejako determinuje rodzaj paliwa na 98 Czy przy 95, nie masz spalania stukowego? Jak z tym jest?



Wałek to ja juz mam seryjny, natomiast jeźdżę na paliwku zwykłym i tak był silnik strojony i oczywiście nic nie dzwoni!!!

A teraz na nowym termostacie to nawet nic się nie grzeje....



A co się stało z Camco ?
  
 
Po prawdziwej hamowni (czyli Schenk) wyszło że nowy wałek nie działa lepiej niz stary więc obecnie czeka w pudełku na nowego właściciela (wstępnie jest nim Jadźwin). Cena dla Jadźwina jest 650zł - oczywiście gwarantuję iż wałek jest nietknięty i na pewno pasuje do silnika 2,0 (szkoda że nie pasował do 1,8 ale to dopiero okazało sie po jego rozebraniu i przehamowaniu..).
  
 
Cytat:
2003-04-09 14:41:18, MaciekGT pisze:
Po prawdziwej hamowni (czyli Schenk) wyszło że nowy wałek nie działa lepiej niz stary więc obecnie czeka w pudełku na nowego właściciela (wstępnie jest nim Jadźwin). Cena dla Jadźwina jest 650zł - oczywiście gwarantuję iż wałek jest nietknięty i na pewno pasuje do silnika 2,0 (szkoda że nie pasował do 1,8 ale to dopiero okazało sie po jego rozebraniu i przehamowaniu..).




Czyli mozna się spodziewać większego wzrostu na dopasowanym wałku, to świetnie

Jadźwin też będzie zadowolony łatwiej będzie mu szło łojenie coupetek
  
 
Witam,

Juz wstepnie umowilem sie z Jackiem CHojnackim na montaz ale drastycznie podniosl sie koszt bo montuje Unichipa (mial byc Apexi SAFC ale okazalo sie ze nie ma sterowania map zaplonu !!!) i musze jeszcze troszeczke kaski dozbierac ))

Pozdr
Jadzwin