MotoNews.pl
  

STUKI przy skrecie kierownicy (ze wspomaganiem)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bede niezmiernie wdzieczny za informacje.

Gdy na parkingu stoi moj MKVII i skrecam kierownice maksymalnie w lewo (ze wspomaganiem) to slysze i czuje stuk, jakby troche opozniony w stosunku do skretu.

Miesiac temu byl wymieniany drążek - a stuk jest (nie chodzi mi o gluchy opór kierownicy przy maksymalnym skręcie tylko o wyraźny stuk porównywalny do uderzenia młotkiem w drewno)

Będę wdziećzny za Wasze rady i pomysły, co robić?????
  
 
Mam ten sam problem, tez MK7, tez przy maksymalnym skrecie w lewo. Na szarpakach wyszlo mi, ze oprocz koncowek drazkow stabilizatora mam do wymiany tuleje wahacza. Moze to tu tkwi przyczyna?
  
 
hmm, wprawdzie escorta niemam, ale miałem kiedys podobny problem w VW, przyczyną tam był zły naciąg paska klinowgo napędzającego pompę od wspomagania.
  
 
Luziki na wahaczuniach, trzeba wymiankę zrobić. Heja
  
 
ostatnio ruszając kierownicą w moim escorcie z wyłączonym wspomaganiem też usłyszałem stuki, wiec pojechałem na stacje diagnostyczną na szarpak i pan diagnostyk powiesział mi że mam do wymiany cały drążek kierowniczy, wieć po tym odrazu pojechałem do mojego mechanika z tą usterką postawiłem mu samochód i po dwóch godzinach dzwoni do mnie ze to nie drązek kierowniczy tylko luz na kolumnie kierowniczej a dokładnie na "na ślimaku" nie wie czy da sie go usunąc mechanicznie czy trzeba regenerować ten podzespół, wiec pojechał do autoryzowanego serwisu forda z pytaniem czy da sie to usunąc po przez zlikwidowanie luzu, czy też regeneracją , do teraz nie dał mi odp.
  
 
a u mnie stukalo i okazalo sie ze mialem (mocno) wybite gumy na drązku stabilizatora
teraz jest cicho
aha dodam że umnie stukało nie tylko przy skręcaniu równiez przy koleinach i wzdłuznych nierównosciach
pozdrawiam
  
 
Miałem to samo i pomogła wymiana tulei wachacza.
  
 
podepne sie bo mam taki objaw:
skręcam do oporu ( w dowolna strone )
jade do przodu i słyszę stukanie jakby coś "przeskakiwało" metal o metal ale nie brzęczący tylko raczej głuchy.
moje podejrzenie: przegub, tyle, że jak jade w tył to nie stuka :/
wyraźnie z lewej strony z okolic zwrotnicy..
jak jade w przód albo skręcam to nie słychać, tylko przy skręcie do oporu....
wspomagania brak.
Jakies pomysly ??
Jak sprawdzić co to do mowymi sposobami ??


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-02-27 19:42:46 ]
  
 
W mnie też tak stukało, jadę do mechanika, na podnosnik, a tam stabilizator ułamany z jednej strony i oczywiście łacznik jeden urwany, a drugi wybity. Dźwięk wydawał chyba latający luzem z jednej strony stabilizator , bo naprawie ucichło,wymienione były łaczniki, gumy i stabilizator.
  
 

Szanowi forumowicze!

Jak zauwazyliscie z innych postow - w dniu dzisiejszym odebralem Essine z naprawy.

Otoz udalo sie wyminic drozki (poniewaz robilem je 9 miesiecy temu) to na gwarancji I wszystko jest OK! Jak nowka (ciewkawe jak dlugo

Ale uwaga! dalem wtedy zamienniki (podobno z tej samej farbyki co oryginalne fordowskie, czy raczej motorcaftowskie) - i co sie okazuje - zamienniki szybko padaja - oryginalne - sa bardziej trwale, a w ciagu roku przejechalem tylko 10 tys.

Dzieki i pozdrawiam,