Taczre na tyl - Kadet GSI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Robil ktos moze konwersje tarcz tyl z Kadeta lub Astry GSI ??
Bo auto zaczelo w koncu szybko jezdzic ale teraz sie go nie da zatrzymac


Pozdr
Jadzwin

  
 
kiedys na forum była rozmowa na ten temat,
według mnie jest to możliwe widziałem belke od gsi z tarczami, i wydaje sie identyczna jak nasza, różni sie właśnie tylko tymi tarczami,
do nexi pasuje napewno...

ale według mnie wiekszy sens bedzie miało usprawnienie przednich chamulców, mozliwe że od jakiegos wiekszego opla podpasuja, gsi wielkosc tarczy mają taka samą ale może od omegi...

pozatym jesli założy sie samą belke to prawdopodobnie wystąpią problemy z zarzucaniem tyłu ponieważ tylnie koła będą sie szybciej blokować,
  
 
Witam,

U mnie role korektora sily hamownania pelni pompa od ABS wiec problemu nie bedzie z blokowaniem tylnych kol. Gorzej ze trzeba bedzie jakos zrobic na piastach z GSI wieniec zebaty do ABS.

Znalazlem na forum Kadeta ze da sie przelozyc same tarczo-bebny + jarzma na piasty zwykledgo kadeta. Wiec do nas pewnie tez by sie dalo. Ale szukam teraz calej belki z kadeta gsi bo podobno ma dolozeone stabilizatory i prowadzi sie auto o niebo lepiej.

Z przodem to wiekszy problem bo bez "rzezbienia w gownie" wikeszych tarcz zalozyc sie nie da.
A akurat przy hamulcach nie hcce rzezbic Albo przeloze kompletnie wysztsko albo nie zmieniam.

Zamierzam tez dorobic wsyztskie przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Najgorsze ze pilnie musze zrobic hamulce bo cos sie zlego z tylem stalo a nie chce wywalc kasy na naprawe bebnow.

Pozdr
Jadziwn


  
 
mozna znaleźć belke od gsi z absem, wtedy problemu z czujnikiem niebedzie tyle ze niewiadomo czy te czujniki od gsi bedą działać z absem w espero,
co do przednich tarcz, nie pisze o rzeźbie tylko o zaadaptowaniu czegoś wiekszego, wystarczy znaleźć tylko tarcze z odpowiednim rozstawem śrub i wiesze zaciski, zacisk z mcphersonem jest łączony (niewim jak to sie nazywa) kawałek żelaztwa ltóry bez większego problemy można dopasować albo dorobić; czesto cos takiego wykonuje sie na zamówienie...
  
 

Ten kawalek "zelastwa" to jarzmo
Fakt, mozna dorobic ale z drugiej strony....

Wieksze tarcze i zaciski byly w Omedze ale tam bylo 5 srub
Bede jeszcze szukal czegos. Sa cale kity w Holandi ale kosztuja wiecej niz moje auto

Znalazlem cala belke tylna od Vectry A z abs i to w zajebistej cenie.
Nie wiem niestety czy bedzie pasowac..

To tak jak szukalem mechanicznych popychaczy do naszego silnika. Znalazlem ale cena zaporowa 414 Euro

Coz, trzeba dalej sie meczyc z hydraulika

Pozdr
Jadzwin


  
 
Znalazlem juz dwie belki do od kadeta za 350 i 300pln, przy czym ta pierwsza jest kompletna zalozyc i jezdzic
Zobaczymy co z tego wyniknie

Pozdr
Jadzwin
  
 
Ja tez juz od jakiegos czsu poszukuje przewodow hamulcowych w satlowym oplocie ale nigdzie takowych nie moge dostac
Jadzwin jezeli masz na ten temat jekies info. podziel sie porosze bede szczerze wdzieczny za pomoc
A tak na marginesi to dowiadywalem sie (z czystej ciekawosci) co nie co na temat porzadnych ukaldow hamulcowych i do espero daloby sie zamotowac zesta TAR-OX 10: pompa + zaciski i tarcze na wszystkie kola (10-cio tloczkowe) + przewody (elastyczne w stalowym oplocie) cena UWAGA: 30 000 zl ale to wyczynowy zestaw i ponoc zatrzymuje slika o szerokosci 225 na suchym torowym asfalcie bez problemu
  
 
Po kiego chu... jakieś cuda typu Tarox... Kupcie se większe hamulce z przodu i tyle. Tył pomoże znikomo...

Jadzwin bez zmiany średnicy nie zyskasz wiele.

Lepsze tarcze chyba już miałeś... Przy 200 koniach musisz zmienić na okolice 280 mm.

Stalowe przewody, płyn też wypas i powinno być git... Bardziej problem będą robić opony
  
 
Witam,

Wiem ze przod jest najwazniejszy. Ale na raze pilnie musze zrobic tyl i wychodzi ze jak zaloze belke z Vectry lub Kadeta to wyjdzie to porownywalnie cenowo a zyskam nie tylko troche lepsze hamulce z tylu ale tez lepsza stabilnosc auta poniewaz dodany jest w belce z GSI i Vectry dodatkowy stabilizator.

A co do przednich to trzeba cos wymyslic..
A co do Taroxa to fajna sprawa ale drogo

Pozdrowienia
Jadzwin
  
 
Tar - Ox robi rewelacyjne układy i wbrew pozorom można skompletować cały Big Brake System bez angażowania sum rzędu 30 tyś. zł.

W NL kompletny zestaw do Astry F (Zacisk ATE) na czterotłokowych zaciskach, pasujący do Esperaka bez żadnych modyfikacji kosztuje w przeliczeniu ok. 3 tyś zł. wliczając w to przewody w oplocie.
W Belgii jestem w stanie załatwić komplet nieco taniej, jednak info nt. ceny po 17.03.

Jesli natomiast ciekawią Was same przewody to polecam przedstawiciela Goodridge' a na Polskę:

PTM Sp. z o. o.
ul. Jagiellońska 55,
03 - 301 Warszawa
tel. (22) 614 01 10
fax. (22) 811 46 18
ptm@ptm.pl

Mnie komplet (4 szt) przewodów kosztowały 500 zł. Musicie jedynie dostarczyć orginalne przewody pod wymiar.
Typowe teflonowe przewody + stalowy oplot.

Istotnie, łatwiej wyczuć hamulce za sprawą braku efektu "pęcznienia" przewodu na skutek ciśnienia i temperatury.

Co do BBS oferowanego przez Tar - Ox'a to ostrzegam, że nalezy dobrać felgi z mniejszym ET.
Niestety na skutek zmiany konstrukcji zacisku z pływającego na sztywny, zmienia się również jego odsadzenie od piasty i felgi z fabrycznym ET "wadzą" ramionami o zacisk.

Pozdrawiam - SpeedR