MotoNews.pl
  

Obroty spadaja po wcisnieciu sprzegla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam takie pytanie... co moze byc przyczyna tego ze obroty podczas wcisniecia sprzegla podczas jazdy spadaja do 100- 200 obr/min? Spotkal sie juz z tym kiedys?
  
 
bylo chyba tysiac razy ....wez zadaj sobie troszeczke trudu i skorzystaj z wyszukiwarki......!
  
 
Spoko że było, tylko że jak ja np przeczytalem wszystkie posty na ten temat to nikt nie dał konkretnej odpowiedzi., a co najwazniejszego wielu uzytkownikow nie dalo sygnalu czy udalo i jak im sie to udalo rozwiazac.

Litania: krokowiec, swiece, sonda lambda to troche za malo na odpwiedz....

Restart kompa? nie sadze... Jak zepsute cos to komputer "nie nauczy" sie dobrze dzialac...

Mam takie same objawy i zostalo mi juz tylko pare rzeczy do sprawdzenia wiec jak dojde co, to dam ci na pewno wskazowkę


pozdro
  
 
na czym to się dzieje LPG czy PB?
  
 
Witam ponownie Najpierw chcialem sie ustosunkowac do uzytkownika BUGZ... otóż jezeli na forum istnialby post ktory by odpowiadal na moje pytanie to nie zakladalbym tematu...

Jezeli chodzi o to na jakim paliwie tak sie dzieje to wystepuje i na gazie i na benzynie. Sprawdzilem juz niektore czujniki ktore udalo mi sie zidentyfikowac i sonde lambda, wymienilem rowniez swiece i przewody oraz filtr powietrza. Co do krokowca to raczej tez jest ok z tym ze mam pytanie bo przegladajac rozne fora zauwazylem ze do krokowca jest podlaczonych kilka przewodow i zawiera w srodku styki u mnie niestety sa tylko dwa. Czy jest jakas roznica czy chodzi tylko o to ze krokowiec w jednym przypadku jest sterowany elektronicznie a w drugim poprzez styki krancowe?

Bonus z niecierpliwoscia bede czekal az ci sie uda rozwiazac problem, ja tez bede dalej szukal. Jak znajde to dam znac

1.03.2006r- Dzisiaj odkrylem jedna rzecz jezeli to bedzie jakas wskazowka: w moim essim nie posiadalem rury przez ktora do filtra powietrza dochodzi powietrze wiec kupilem aluminiowa rure spiro docialem i wcisnalem tuz obok chlodnicy tak zeby zasysalo zimne powietrze i skutek byl taki ze auto po kazdym wcisnieciu sprzegla gaslo wiec sprobowalem przelozyc rure tak zeby zasysala powietrze z okolic kolektora wydechowego ale niestety nic to nie dalo tzn wszystko bylo tak jak przed zalozeniem rury. Sprobowalem wiec sposobu rodem z Poloneza zaklejajac 3/4 otworu doprowadzenia powietrza do filtra (przedtem zdjalem rure) i przy jezdzie samochod nie gasl a obroty trzymaly sie w granicach 500obr/min

[ wiadomość edytowana przez: shaft1 dnia 2006-03-01 21:08:47 ]
  
 
Witam Chcialbym odswiezyc temat bo moja Essinka chyba sie na mnie obrazila Samochod gasnie teraz przy kazdym wcisnieciu sprzegla. Sprawdzilem juz chyba wiekszosc czujnikow i okazalo sie ze uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzącej jednak to nie bylo przyczyna (nie sprawdzale czujnika temp zasysanego powietrza bo chwilowo nie mialem dostepu do kanalu, sonde sprawdzilem na kompie podczas regulacji gazu u gazownika i napiecie oscylowalo w granicach 0,2- 0,8 V. Przewody zaplonowe wymienione swiece tez. Niedawno pojawily sie falujace obroty na luzie ( faluja w granica od 500 do 900 obr/ min) jednak po sprawdzeniu regulatora biegu jalowego okazalo sie ze jest dobry (na wszelki wypadek wyczyscilem go i przesmarowalem) Od niedawna tez samochod zaczal kichac z rury jak go lekko przygazuje i pusze gaz i dzieje sie tak i na benzynie i na gazie czasami potrafi tez zgasnac na parkingu przy jalowych obrotach. MOze to nie ma nic wspolnego ale dla pelnej informacjiodpala od przekrecenia kluczyka i podczas normalniej jazdy jest wszystko ok (tzn nie muli nie prycha). Jezeli ktos ma jakis pomysl to prosze o rade. Uff ale sie rozpisalem

[ wiadomość edytowana przez: shaft1 dnia 2006-03-21 12:35:41 ]
  
 
czujnik Halla? na końcu linki sprzęgła hiba jest.
  
 
albo prędkościomierza, dokładnie nie pamiętam, diesla mam.
  
 
Cytat:
zasysala powietrze z okolic kolektora wydechowego ale niestety nic to nie dalo tzn wszystko bylo tak jak przed zalozeniem rury. Sprobowalem wiec sposobu rodem z Poloneza zaklejajac 3/4 otworu doprowadzenia powietrza do filtra (przedtem zdjalem rure) i przy jezdzie samochod nie gasl a obroty trzymaly sie w granicach 500obr/min [ wiadomość edytowana przez: shaft1 dnia 2006-03-01 21:08:47 ]



z nad kolektora wydechowego to masz cieplutkie żadkie powietrze, zatkanie rury też nie najlepszy pomysł, bo mało tegopowietrza. spróbuj tak jak ja, rurę spiro dajesz za reflektor tam masz dość zimne powietrze i niema bespośredniego pędu powietrza. a można jeszcze druga rurę dać od wlotu nad chłodnicą w stronę reflektora, ale nie łaczyś z tą pierwszą(tak zeby obie rury były równoledle) zrobię fotki i wrzucę.
  
 
Przerabiałem ten temat u siebie. Napisz jaki masz silnik - więcej szczegółów.
U siebie nie modyfikowałem dolotu powietrza i nie gaśnie mi nawet przy 150km/h jak wcisnę sprzęgło lub wrzucę na luz. To tak na początek.
Pozdrawiam.
  
 
Dopiero co wrocilem z pracy i dlatego nie odpisalem predzej. Samochod to Escort 1,4 wielopunktowy wtrysk 97r (MK VII) + zalozona installacja LPG (ma dopiero miesiac) Samochodzik mam od niedawna wiec w niektorych rzeczach jescze nie bardzo sie orientuje Mysle ze powietrze tu raczej juz nic nie ma do rzeczy bo czy rure wyjme czy tez ja zaloze jest tak samo- samochod gasnie po wcisnieciu sprzegla (ale fotke dotyczącą modyfikacji z checia zobacze) Kleszczak moglbys dokladnie wytlumaczyc co to ten czujnik Halla i gdzie sie znajduje?? Najbardziej podejzany jest czujnik polozenia przepustnicy chociaz go sprawdzalem miernikiem i wydawal sie ok, oraz czujnik temp. powietrza kttory niestety jest pod kolektorem dolotowym a ja nie mam chwilowo dostepu do kanalu Czy jest mozliwe ze przyczyna jest poczatek konca katalizatora??

[ wiadomość edytowana przez: shaft1 dnia 2006-03-22 01:04:10 ]
  
 
Dzisiaj sprawdzilem jak auto zachowa sie po odpieciu przeplywomierza i o dziwo jezeli samochod stoi na luzie to obroty stoja w miejscu i silnik zaczal pracowac rownomiernie jednak podczas jazdy dalej gasnie

[ wiadomość edytowana przez: shaft1 dnia 2006-03-23 11:35:14 ]
  
 
up
  
 
Czy naprawde nikt nie jest w stanie pomoc ?
  
 
Udało mis sie rozwiazac problem samemu no na pewno dzieki wskazowką Kleszczaka. Otoz faktycznie cala wine za takie zachowanie ponosila wtyczka od czujnika predkosci pojazdu ktorej przy szukaniu usterki i czyszczeniu innych stykow nie zauwazylem gdyz byla dosyc nisko i schowana za wiazka przewodow . Po wyczyszczeniu owej wtyczki samochod jezdzi jak noweczka , no czasami zdaza mu sie ze obroty mu spadna ponizej normy ale przynajmniej nie gasnie. Musze wymienic jeszcze czujnik temp cieczy chlodzacej i wtedy sie okaze jaki to wszystko razem dalo skutek Dziekuje koledze Kleszczakowi za trafne wskazowki oraz koledze Bonusowi.
  
 
A gdzie jest ten cały czujnik predkości pojazdu (ja mam Escorta mk5 cabrio 1.6 EFI) i tez czasem przy wcisnieciu sprzęgła np przy 80km/h samochod potrafi przygasnąć...
  
 
Cytat:
2006-03-26 22:07:43, GrzEE pisze:
A gdzie jest ten cały czujnik predkości pojazdu (ja mam Escorta mk5 cabrio 1.6 EFI) i tez czasem przy wcisnieciu sprzęgła np przy 80km/h samochod potrafi przygasnąć...



Przyłączam się do pytania. Gdzie znajde ten czujnik w 1.8 16v 115 ps
  
 
czujnik znajduje sie na lince szybkosciomierza przy samej skrzyni biegow wychodza z tego czujnika 3 kabelki i sa zakonczone trojkatna kostka
  
 
jakby to powiedział bugz idz sobie poszukaj
ja nie wiem mam gażniczek i zero komputeryzacji
  
 
Dokladnie, czujnik wychodzi ze skrzyni zaraz obok linki predkosciomierza. Blizej podszybia. Sa to trzy kabelki a na koncu jest trojkatna kostka. U mnie byla schowana za wiazka prewodow tuz przy przegrodzie oddzielajacej dmuchawe powietrza od komory silnika.