Cisnienie w cylindrach accent I ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie... Interesuje mnie jakie cisnienie w cylindrach powinien miec accent I silnik 1.5 12V ?? Z gory dzieki!!!!!!

POZDRAWIAM!!!!!
  
 
G4EK-normalny 13,5 ,z tdoładowaniem 10,5.
  
 
Wg serwisówki przy 250-400rpm (na rozruszniku):
standardowo: 16,5kg/cm2 (1,62Mpa;234Psi)
dolny limit: 15,5kg/cm2 (1,52Mpa;220Psi)
z uwagą, że różnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać 1,0kg/cm2 (100KPa;14Psi)

pzdr

Zyzio
  
 
Ok dzieki wielkie

POZDRO
  
 
13scie jest wg serwisowki, ale to wartosc raczej nie do utrzymania. oby nie bylo poniezej 11 i wachan powyzej 0,5. Ja raz sobie sprzwdzilem cisnienie wyszlo 14. coś tam ale to inna bajka już
  
 
13,5 kg/cm2 to standard dla silnika 1.3 - kolega pytał o 1.5 więc dla niego standard to 16,5 kg/cm2 - tak jak podałem niżej. Dla zainteresowanych - silnik 1.5 DOHC 16V montowany w Accentach powinien mieć 15 kg/cm2.


pzdr

Zyzio

[ wiadomość edytowana przez: zyziowaty dnia 2006-03-01 18:41:53 ]
  
 
Dzieki za porady A pytalem dlatego bo kupuje (prawdopodobnie) a tym tyg silnik od accenta z 98r. no i planuje go wsadzic do swojego scoupe ..... ;P

POZDRAWIAM!!!!!!
  
 
kozystajac z okazji ze mamy otwarty taki post chcialbym sie dowiedziec jakie cisnienie sprezania powinien miec poniacz 1,5 GLS na gazniku
pozdro
  
 
Cytat:
16,5 kg/cm2 - >




Nie nie nie. To jest nie osiagalne, w ogle nie znalazlem czegos takiego nigdzie, poza tym silnik jednak 12v...


A co do ponczka hmm kazde auto jak ma ok 12 to jest dobrze. Im wiecej tym lepiej ale 12 eww 11.5 mozemy przyjac za absolutne minimum (chociaz to juz wyczerpanie silnika) poniezej to brak pierscieni albo wypalone gniazda itd
  
 
Ha u siebie w Ponym mam niestety w jednym cylindrze sprężanie równe 7, w drugim 9 a reszta 11 i 11,5. Oprócz tego ogromne ciśnienie w układzie chłodzenia.

Niestety naprawa to 1500-2000 zł w serwisie. Zrobiłbym to sam ale nie mam jak. Nie wiem czy nie opłaca się kupić innego silnika.

A jak to jest z wymianą gaźnikowego silnika na wtrysk?

Dużo z tym roboty?
  
 
Poczytajcie sobie w necie . Stopień sprężania , a ciśnienie sprężania - to zupełnie inne wartości , a widzę niżej ,że są mylone.
  
 
o ile dobrze pamiętam to : stopień sprężania *1,4 = ciśnienie sprężania.
  
 
Kolego PioMan, ja znalazłem to tu:



jest to strona serwisówki "Hyundai Accent Shop Manual 1995". Ponieważ koreańczycy czasem robią błędy w druku, sprawdziłem także w serwisówkach z 1997 i 1999 roku - dane są identyczne.


pzdr

Zyzio
  
 
według mojej książki (Hyundai pony shop manual 1991) napisane jest: Standard value: 13.5 kg/cm^2 (1.32 MPa, 192 psi) [250-400 rpm]

Limit: 12.0 kg/cm^2 (1.18 MPa, 171 psi) [250-400 rpm]

A u mnie jest w pierwszym cylindrze 7 kg/cm^2
w drugim coś ok 9 kg/cm^2
w trzecim 11 kg/cm^2
w czwartym 11,5 kg/cm^2

Przepraszam za niesprecyzowanie.
  
 
Akurnik z wymiana silnika pony na np. accenta bylo by strasznie duzo roboty. Ja zastanawialem sie nad wlozeniem silnika od pony do mojego scoupe. Ale okazalo sie "nierealnym" w moim przypadku umiejscowienie np. serwo. Ja na Twoim miejscu nie mieszal bym tylko ewentualnie wsadzil inny silnik od ponego. Jak dobrze pamietam w Lipniku jest jeszcze jakis.
POZDRAWIAM!!!!!
  
 
Smie twierdzic ze w tej servisowce jest blad, zreszta nawet hmaservice inaczje podaje... dla g4ekalpha. Nawet noweee samochody z cienieniem 16 to zadkosc aboslutna.

Stopien sprezania to inna bajka w ogle accent ma na poziomie jaklos 9.2:1 ale to tylko wskaznik o ile powietrze zassane do komry zostanie sprezone prosto mowiac, nie przeklada sie on w oglee na kompresje
  
 
No i właśnie nie wiem co z tym problemem zrobić. Bo naprawa tego kosztuje serwisie, który daje gwarancję na robotę 1500 zł - 2000 zł. A inny silnik (np. po 120000 km) kosztuje 1000 zł. I tu jest pytanie co się bardziej opłaca?

W moim silniku problemem jest jeszcze branie oleju przez nieszczelne uszczelniacze oraz stuki sworzni łączących korbowody z tłokami.
  
 
Rzeczywiście, mogli popełnić błąd, ale nie wierzę, że w kilku rocznikach serwisówek z rzędu. Z resztą zajrzałem na hmaservice - Hyundai Accent, roczniki 1995-1999, dział [SHOP], podrozdział Engine Mechanical System/Cylinder Head Assembly/Cylinder Head/CHECKING COMPRESSION PRESSURE - dane są te same...


pzdr

Zyzio