Szarpnięcie to znaczy przesunięcie samochodu ?? Nie jestem do końca pewny ale bardzo prawdopodobne ze prze niego nie ma iskry lub jest Może przesyłać błędne dane do komputera
Djagnostyka nie wiem czy Ci sie przyda :
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon .Opór to 500-800 omóe. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy. Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami cewki czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy każdą końcówką złącza cewki i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Sprawdzić podłączenie osłony, jeśli takie jest: Sprawdzić na schemacie czy końcówka osłony jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał czujnika: Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić lub pokręcić korbą silnik i porównać z pokazanym obrazem.
Powodzenia