MotoNews.pl
  

Avensis D4D, olej w intercoolerze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam AVE 2,0 d4d, kupiona po małym strzale w lewy narożnik, jak sie okazało w czasie zderzenia uszkodzony został przewód powietrza do intercollera, po oględzinach okazało się, że przewód jest zaolejony i najprawdopodobniej w chłodnicy powietrza z turbosprężarki jest olej.
Czy oznacza to, że turbina bierze olej?
jakie sa drogi naprawy tego feleru?
z jakimi kosztami należy się liczyć?
Gdzie najlepiej to zrobić (okolice Łodzi)?

życzliwym dziękuję za informację i rady,

z pozdrowieniem,
Paweł A
mam nadzieje w przyszłosci zadowolony z Toyoty
  
 
Witam.

Może tak byc, ale chyba najczęstszą oznaką brania oleju przez turbinę jest czarne zabarwienie spalin...

Może też nie byc ciekawie gdy coś wpadło do przewodu doprowadzajacego powietrze do turbo

Remont turbo (pełny) to jakies 2000zł w porządnym zakłądzie który wymienia łożyska, uszczelniacze itd na nowe cześci a przy składaniu wyważa turbine..

Zakładów nie znam ale poszukaj czegoś w internecie. W kazdym warsztacie mozna wymontować turbo a potem wysłać do DOBREGO zakładu, który sie zna na swojej robocie.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-01 16:07:37, MisiekII pisze:
Witam. Może tak byc, ale chyba najczęstszą oznaką brania oleju przez turbinę jest czarne zabarwienie spalin...



Jak turbina przepuszcza olej to dym jest niebieski.

A co do oleju w IC i zaolejonych/zapocenie przewodow: standard w kazdym turbodoladowanym silniku - turbiny nie sa w 100% szczelne. Przy np 100kkm mozna pokusic sie o demontaz i wymycie przewodow i IC.
  
 
Cytat:
2006-03-01 21:22:11, tmw pisze:
Jak turbina przepuszcza olej to dym jest niebieski.




Dziękuję
  
 
Dziękuję za informacje, mam nadzieję, że na myciu przewodów i IC się skończy, bo kwota za regenerację jakby nie było przeraża,

pozdrawiam,
Do zobaczenia na Trasie
  
 
Cytat:
2006-03-01 23:12:29, pawela1 pisze:
Dziękuję za informacje, mam nadzieję, że na myciu przewodów i IC się skończy, bo kwota za regenerację jakby nie było przeraża,



Po wymianie oleju i po umyciu wszystkiego obserwuj co sie bedzie dzialo tzn. poziom oleju i ewentualne zapocenia / zaolejenia.

Jesli oleju nie ubywa, turbo nie gwizdze to jest ok a olej zarowno na zewnatrz jak i wewnatrz rur zawsze bedzie.