MotoNews.pl
2 Regulacja zapłonu domowym sposobem?? (137188/45)
  

Regulacja zapłonu domowym sposobem??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Pamietam kiedyś facet regulował mi zapłon w maluszku za pomocą lampeczki 12V, podłączał do cewki i gdzies do aparatu zapłonowego, pozniej przekrecal kluczyk zeby autko bylo na zaplonie i krecil aparatem - wyczówał punkt gaśniecia i zapalania żaróweczki i tak oto ustawiał zapłon - nie trzeba lampy do ustawiania zapłonu i nie potrzebne są znaki - wiem że to działało bo z ciekawości pojechalem na sprawdzenie zapłonu i mialem idealnie, mam pytanie czy da się tak zrobić w essim z silnikiem 1.3CVH - też mam aprarat i cewkę - tyle że mam też moduł czy coś tam
  
 
Cytat:
2006-03-01 13:49:41, saqul pisze:
Witam, Pamietam kiedyś facet regulował mi zapłon w maluszku za pomocą lampeczki 12V, podłączał do cewki i gdzies do aparatu zapłonowego, pozniej przekrecal kluczyk zeby autko bylo na zaplonie i krecil aparatem - wyczówał punkt gaśniecia i zapalania żaróweczki i tak oto ustawiał zapłon - nie trzeba lampy do ustawiania zapłonu i nie potrzebne są znaki - wiem że to działało bo z ciekawości pojechalem na sprawdzenie zapłonu i mialem idealnie, mam pytanie czy da się tak zrobić w essim z silnikiem 1.3CVH - też mam aprarat i cewkę - tyle że mam też moduł czy coś tam



Bez urazy, ale z Twojej wypowiedzi wynika, ze nie bardzo masz pojecie jak to wszystko dziala
Wez daj lepiej komus zarobic pare zlotych, komus kto wie co to lampa stroboskopowa, co to to wezyk podcisnieniej regulacji wyprzedzenia zaplonu i komus kto zna odpowiednie parametry kata wyprzedzenia zaplonu.

Kiedys mialem mazde 323 1.6, 88KM, tylko niestety poprzedni wlasciciel regulowal ja u pana Kazia w garazu, przy swiecy. Kiedy zdobylem parametry regulacyjne, i lampe stroboskopowa okazalo sie, ze zaplon ustawiony byl na +15stopni, zamiast na +8. Roznica przyslowiowe pol milimetra na aparacie zaplonowym sprawila, ze auto nagle zmienilo sie nie do poznania. Spalanie, osiagi, kultura pracy
  
 
nie chodzi o to że nie chce dać zarobić parę złoty, bo ustawienie zapłonu lampą miał bym nawet za darmo, jest problem bo nie mam pokrywy rozrządu (plastikowej chyba) a tam są znaki - nigdzie nie mogę jej dokupić
  
 
Ale znaki możesz sam wykonać. Silnik kręci się w prawo, a więc w idealnym pionie masz 0st przed ZZ. Zapłon mamy ustawiany w stopniach, czyli 12 w lewo od tego znaku (kątomierzem) nanieś sobie kreskę. A najlepiej co 4 stopnie w lewo, czyli 4, 8, 12 i 16 stopni. Potem strobo i jazda.
  
 
heh dzieki za pomysl