Info z badań technicznych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Właśnie zrobiłem badania techniczne mojej Cariny ('95), na liczniku ma 178800, ale ile ma naprawdę to nie wiem. Mam pytania odnośnie poszczególnych cyferek na wydruku, który dostałem podczas badań. Mechanicy powiedzieli, że jest całkiem dobrze, ale do naprawy (toczenie lub wymiana) są tylne bębny hamulcowe i przedni lewy łącznik stabilizatora. Jak ktoś może to proszę o analizę poniższych liczb:
1. kontrola wstępna geometrii kół:
- oś przednia: -1m/km,
- oś tylna: +3m/km
2. kontrola amortyzatorów:
- oś przednia: amplituda drgań 22mm lewa i 22mm prawa, tłumienie drgań 83% lewa i 83% prawa, różnica 0%, masa 607kg
- oś tylna: amplituda drgań 31mm lewa i 31mm prawa, tłumienie drgań 79% lewa i 79% prawa, różnica 0%, masa 460kg
3. kontrola hamulców:
- oś przednia: max siła hamowania lewa 2,09kN, prawa 2,08kN, różnica 0%, max różnica pomiędzy siłami hamowania: 7%
- oś tylna: max siła hamowania lewa 1,24kN, prawa 1,45kN, różnica 14%, max różnica pomiędzy siłami hamowania: nie podano
- hamulec postojowy: max siła hamowania lewa 1,75kN, prawa 1,43kN, różnica 18%, max różnica pomiędzy siłami hamowania: 32%
- owalność nie była sprawdzana w żadnym przypadku
- skutecznośc hamowania - nie ma żadnych liczb (każdy przypadek)
4. ocena końcowa:
- całkowita siła hamowania - hamulec roboczy: 6,86kN
- całkowita siła hamowania - hamulec postojowy: 3,18kN
- dopuszczalny nacisk na pedał dla hamulca roboczego: 500N
- dopuszczalny nacisk na dźwignię dla hamulca ręcznego: 400N

To są wszystkie dane liczbowe jakie widnieja na wydruku. Jest tam też kilka pozycji bez żadnych wpisów. Amortyzatory to śa chyba w niezłym stanie, a co do inych rzeczy to proszę o podpowiedź.
Mam instalację gazową - zrobili jescze kontolę spalin (wyregulowali - miałem za ubogą mieszankę i auto na luzie trochę szarpało - 500obr/min - teraz jest 1000obr/min).
Pozdrawiam.
  
 
Amorki przód i tył ok.

O co im chodzi z tymi hamulcami to nie wiem. Troche roznicy jest na postojowym ale tak jak jest napisane - w dopuszczalnych granicach.

Może wystarczy "wyregulować" hamulce (takie małe ząbkowane pokrętło w poblizu cylinderków). Ile tyknieć słyszysz podciagająć porządnie ręczny? - powinno byc jakos 7-10. Jesli jest więcej to to mogło im sie nie podobac...

Ale dlaczego mówią że bębny do wymiany RTG w oczach? A moze o czymś nie wiem...

Pozdrawiam
  
 
Jeżeli chodzi o bębny to albo do wymiany albo do tłoczenia. ta różnica na tylnej osi jest spowodowana właśnie (tak mi powiedzieli) zużytymi bębnami. co do ręcznego to jutro sprawdzę ile słyszę 'tyknięć', ale na pewno nie więcej niż 10.
Pozdrawiam
  
 
Mi sie wydaje, że najpierw to sie okładziny szczęk zużywają...
Najlepiej otworzyć i sprawdzić... nic trudnego

Pozdrawiam
  
 
Sprawdziłem hamulec ręczny i jest 6 kliknięć zaciągając go na max. Jeżeli auto stoju na jakieś górce to żeby się nie stoczyło to musi być zaciąganięty właśnie na maxa (ale chyba tak jest wszędzie). Mechanik, który zajmuje się moim autem powiedział, że hamulce są w dobrym stanie i nie trzeba nic robić. Dlatego jestem juz spokojny.

Pozdrawiam