Niegaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześc wszystkim.mam pytanko odnośnie gazu w polonezie atu z 1996 roku chyba z gazem 2 generacji.ponieważ jak wyłącze zapłon kluczykiem to przez kilka do kilkunastu sekund jeszcze silnik pracuje i dlaczego tak jest przeciez niepowinno.a i silnik czasem podczas jazdy przerywa na bęzynie i na gazie jak coś wiecie na ten temat to piszcie.z góry dzięki za odpowiedzi.
  
 
Witam, jeśli to jest poldek z wtryskiem Bosha to polecam lekturę forum FSOAK. Problem samozapłonu jest związany z błędem konstrukcyjnym instalacji el. Żeby go zlikwidować trzeba wlutować diodę prostowniczą na kontrolkę ładowania, ale szczegóły na FSOAK ewentualnie na forum elektroda.pl też był ten problem opisany, bo nie pamietam w tej chwili co i jak dokładnie. Jeśli nie jest to bosh to świece do wymiany bo mają nieodpowiedni współczynnik cieplny i zapłon następuje od nagrzanych elektrod.
Natomiast jeśli chodzi o przerywanie to świece, kable, moduł zapłonowy (stawiam na kable, bo moduły w boshu tak często nie siadały jak w abimexach chyba). Jeśli to abimex to 99% moduł zapłonowy, albo któraś cewka na module (są dwie).
  
 
jeszcze przybliżę ten wątek troche.świece i kable były zmieniane w lecie w ur.swiece są do gazu.cewki są abimex i jest to jednopunktowy wtrysk, a co do przerywania i jak poznać że to moduł a nie któraś z cewek?
  
 
Niestety bez podmiany na inny, sprawny moduł się nie dowiesz . Zajrzyj na FSOAK, popytaj, może ktoś z kolegów będzie skłonny Ci pomóc. Ja swój zapaśny sprzedałem prawie rok temu. Możesz jeszcze spróbować sprawdzić czy nie ma "dyskoteki" na cewkach. Postaw samochód wieczorem w jakimś nieoświetlonym miejscu, maska w górę i obserwuj czy po cewkach nie lata sobie iskra. Czasem lubią pękać obudowy cewek w pobliżu śrub mocujących i tam dostają przebicia. Jest jeszcze możliwość, że zabrudził się czujnik położenia wału i źle podaje impulsy. Skoro to abimex. To samozapłon powodują najprawdopodobniej świece. Może zebrał się na nich nagar, skoro wypadają zapłony.