MotoNews.pl
  

Czym sie roznia te oznaczenia felg??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Patrzcie czym sie roznia ostatnie oznaczenia podanych felg chce kupic opony i felgi by nie zmieniac co sezon opon ale widze rozne oznaczenia:
Felgi stalowe KFZ 6780 5,5J x 14
Felgi stalowe 280193000 5.5Jx14H2
Felgi stalowe 280192000 5.5Jx14H3
Chodzi o te H2 i H3 na końcu
  
 
Cytat:
2006-03-02 18:45:54, misiekwwa pisze:
Patrzcie czym sie roznia ostatnie oznaczenia podanych felg chce kupic opony i felgi by nie zmieniac co sezon opon ale widze rozne oznaczenia: Felgi stalowe KFZ 6780 5,5J x 14 Felgi stalowe 280193000 5.5Jx14H2 Felgi stalowe 280192000 5.5Jx14H3 Chodzi o te H2 i H3 na końcu



H2 ch.... do kwadratu
H3 ch....do sześcianu
  
 
Podałeś parametry akurat takie same dla danego rozmiaru. Być może te dodatkowe literki i cyferki to ocechowanie dodatkowe przy innym "ET" felgi.
  
 


BRom...

" H2 ch.... do kwadratu
H3 ch....do sześcianu"

Ty się tak nie reklamuj
  
 
wymienie wszystkie parametry felgi:
śrdnica obręczy - cale ( np. 14)
układ i rozstaw śrub ( u nas jest 4x100mm)
szerokość np. 5.5J
odsadzenie ET ( jest to przesunięcie płaszczyzy przylegania do piasty, względem środka felgi generalnie jest w minusie, im mniej w minusie tym bardziej koło na zewnątrz wystaje)
no i na koniec jest średnica otworu osadczego)

a więc według mnie te felgi mogą się różnić średnicą otworu osadczego , ale równie dobrze to może być jakieś wewnątrzfirmowe oznaczenie innych paametrów
  
 
Cytat:
2006-03-03 08:56:40, sweeper23 pisze:
.... ale równie dobrze to może być jakieś wewnątrzfirmowe oznaczenie innych paametrów...


Jestem za "ale"
...na pewno H to nie jest CH bo tak właśnie jest oznaczana średnica osadzenia na piaście...chiba, że Kolega źle cusik odczytał


[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-03-03 09:09:08 ]
  
 
LOOKNIJCIE TUTAJ
A co do teho Hcośtam - kołacze mi sie po głowie, że oznacza to kształt rantu. Jak dowiem się szczegółów dam znać
  
 
Już wiem.
H oznacza liczbe tzw hump'ów czyli "garbów" wewnątrz felki zapobiegających zsuwaniu się stopki opony do wewnątrz przy np dużym przeciążeniu bocznym koła co mogłoby dobrowadzić do jej rozszczelnienia.
Na rysunku:

jest widać dobrze hump z prawej strony. Z lewej strony też jest ale słabiej zaznaczony.

Czyli normalne koło ma h2. Starsze koła (dętkowe) moga mieć h. Co do H3 - raczej niespotykane.
  
 
Jest to oznaczenie kształtu osadzenia dla opon.

Powierzchnia osadzenia dla opon bezdętkowych może być gładka, może też posiadać tzw. garby. Są to specjalne przetłoczenia na obwodzie obręczy utrzymujące stopkę opony od strony wewnętrznej felgi. Garb pojedynczy oznaczany jest literą H, garb płaski FH, garb asymetryczny AH2, garb podwójny H2.... itp
  
 
Widzę, że już Navi nie uprzedził
  
 
a ja mam takie pytanie. Mam felgi stalowe z końcówka H2 , a moge teraz okazje kupić alusy z identycznymi parametrami, tylko zamiast h2 jest ch4. Nie wiem czy będą takie pasować do mojego auta
  
 
Cytat:
2006-10-15 13:51:30, tomaszek1981 pisze:
a ja mam takie pytanie. Mam felgi stalowe z końcówka H2 , a moge teraz okazje kupić alusy z identycznymi parametrami, tylko zamiast h2 jest ch4. Nie wiem czy będą takie pasować do mojego auta


Jeśli inne parametryu są identyczne to kupuj.

Choć szczerze wątpię, by ET (49) było identyczne
Zwykle aluski mają ET mniejsze.