MotoNews.pl
4 Pytanie o 2,2 dti, 2,5dti i 2.5 td (137359/0)
  

Pytanie o 2,2 dti, 2,5dti i 2.5 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie wszystkich po dłuższej przerwie. Tak się składa, że zamierzam zakupić Omę C. Interesują mnie silniki takie jak w tytule posta. Prócz różnic w mocy nie znam zbyt wielu szczegółów dotyczących w szczególności ich niezawodności i ewentualnych słabych stron. Byłem ostatnio przez dłuższy czas w Brukseli i tam się rozglądałem i próbowałem z gościami pogadać ale ich angielski jest tak dobry jak mój chiński. Także chętnie przeczytam informacje dotyczące tych silników. Z góry dzięki.

Pozdrawiam
  
 
Witaj gieroy.

Tak na marginesie to sporo wypowiedzi wiedzialem na temat owego porownania wiec moze cie spotkac przykra odp.

Ja mam 2.5TD jak widac w profilu i nie nazekam. Sa problemy z pompami wtryskowymi (norma przy tym silniku) ale jest mozliwosc regulacji i ominiecia kosztow. Co do 2.2 to podono droga w eksplatacji. Pompy wtryskowe jak nawala to regulacja reczna nie pomoze bo jej nie ma. Wedlug mnie silniki 2.5 z BMW sa najbardziej udanym dieslem w omedze. Pompy w 2.2 sa delikatne i bardzo czule na lipne paliwo. Kolesiowi zdechla pompa w takim silniku i bardzo plakal bo wlal jakas tania rope. Spalanie do 100km/h podobne. Omijaj automaty bo duzo pala...

Pzdr.
afx
  
 
Cześć Gieroy !

JAk wiesz moje doświadczenia z silnikami stosowanymi w Oplach dotyczą 2 jednostek Y20DTH i Y22DTR.

Y20DTH - nigdy nikomu nie polecę tego solnika.

NAtomiast Y22DTR - mam zupełnie odmienne zdanie od przedmówcy. Nie spotkałem się też ze złymi opiniami innych użytkowników. Naprawdę solidna jednostka. Na 90 000 km nie potrzebuje niczego poza okresową wymianą oleju. Co będzie dalej...nie wiem, ale nie przewiduje się większych kłopotów. Znajomi z ASO chwalą te silniki w przeciwieństwie do tych 2,5 od BMW. Jedyne czego może Ci brakować to mocy

Co do eksploatacji silnikówt TD tnależy pamiętać, że trzeba o nie dbać. Wszystkie nowoczesne tede i cr nie będą jeździły na gnojówce od Felka ze stacji pod stodołą.
Moim zdaniem większość problemów które spotyka użytkowników współczesnych diesli wynikają z niedbałości. Wszyscy wiemy jakie są paliwa w polsce. Niestety te disle nie tolerują byle czego - proste.
  
 
No właśnie Res odnośnie rodziny silników dti to z tego co się dowiedziałem to najlepszą opinią cieszą się 2,2 dti. Gorzej już jest z wersjami dtl i dth, które mają swoje stałe przypadłości. Aha jeszcze jedna rzecz w Omie występowały silniki 2,5 TDS i TD czy jest to jakieś zagranie marketingow czy faktycznie stanowi to różnicę. Plany zakupu diesla na wiązą się z chęcią zaoszczędzenia na taniej ropie bo to krótka droga. W tych sprawach jestem pryncypialny i gaz nawet tankuję tylko na Shellu bo mają najlepszy. No i ostatnia rzecz co z tym 2,5 dti czy to całkiem nowa konstrukcja w stosunku do 2,5 td cze jej mutacja.

Pozdrawiam i dzięki
  
 
te oznaczenia dti td itd. to chyba bardziej marketingowe. Pytaj o nr (typ) silnika z dokumentów. np. Y22DTR
Co do 2.5 TD i TDS to chyba zagrywki sprzedających. Słyszałem kiedyś, że ten sam silnik w Omegach był jako 2.5TD (i tylko w takim oznaczeniu) a w BMW miał 2.5TDS
  
 
Gieroy 2.5 TD to 131 konny silnik z posrednim wtryskiem paliwa i dwa zawory na cylinder. Natomiast 2.5 TDI ma 150 koni, common rail, 4 zawory na cylinder i przeplywomierz powietrza. Tym sie roznia te silniki w omedze.

Apropo TDS.
Obydwa silniki to tzw. TDS. To jest oznaczenie z BMW. Tylko ze w BMW wystepowaly silniki 2.5 ze 141 km i ze 118 km ten mocnieszy to wlasnie TDS i byl montowany w omegach. Omega ma inny komuter, ktory daje tylko 131 ze wzgledow marketingowych.

Jedni chwala te jednostki napedowe inni nie. Prawda jest taka, ze jak dbasz tak masz. To jest diesel i jak ktos kupi taka omege to lepiej zeby sie nia nie wsciekal. Bedzie wielki bol jak przegrze itd.
Powiem szczerze, ze nie kupilbym zadnego nowego diesla z pompowtryskiwaczami. Dlaczego? kolega ponizej napisal... Kiepskie paliwo. Wymiana pompy to kasa zedu parunastu tys zl. Na nasze warunki paliwowe nadaja sie stare diesle, ktore przepala wszystko co im wlejemy.

Druga strona medalu, to taka, ze nowy silnik to nowy silnik. Szkoda, ze wszystkie sa naszpikowane elektronika i delikatnym osprzetem.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
Apropo TDS.
Obydwa silniki to tzw. TDS. To jest oznaczenie z BMW. Tylko ze w BMW wystepowaly silniki 2.5 ze 141 km i ze 118 km ten mocnieszy to wlasnie TDS i byl montowany w omegach. Omega ma inny komuter, ktory daje tylko 131 ze wzgledow marketingowych.


Jeżeli się nie mylę to zasadnicza różnica miedzy td a tds to intercooler.Tds go posiada a td nie.
  
 
Cytat:
2006-03-03 11:45:15, afx pisze:
Natomiast 2.5 TDI ma 150 koni, common rail, 4 zawory na cylinder i przeplywomierz powietrza.


Gieroy, nie wierz mu . Przepływkę miały również zwykłe Omegi 2,5 TD (silnik X25DT), ale te od 97 r. Starsze (U25DT) natomiast obywały się bez tego ustrojstwa
  
 
Halo Chopaki dieslowcy

ja posiadam 2,5 TD , kolega który pisze o braku intercoolera nie ma racji i w pierszym i w drugim przypadki wystepuje . Co moge powiedziec o moim 2,5 Td póki co nie ma z nim problemów chociaz już wymienałem rozrząd , silnik ogólnie nie jest wsilony słyszałem od taksiarzy ze nawet 700 tys potrafią przśmigać , wersja 150 konna jest na pweno nowszą konstrukcją ale 24 zawory w głowicy sprawiają ze przy przegrzaniu peka bardzo często głowica . Silniki 2,0 i 2,2 faktycznie mają pompy wtryskowe bardzo wrażliwe pozatym nie ma żadnych napraw regulacji w grę wchodzi tylko wyminia a koszt to około 5- 10 tys i teraz najlepsze pompy są kodowane ze sterownikiem tzn tworzą komplet , jak wysiadzie i zakupisz z innego auta nie bedzie poprostu działała tylko autoryzowany dystrybutor po nr budy i sterownika może dobrac ci pompe . Silniki noweszj generacji tj Y2,5TD Y2,2 2,0 są napewno troszke oszczedniejsze mają już common raila i nie trzeba czekać tak długo na to grzenie świec common rail generuje wieksze ciśnienie na wtryskiwacze . Ale koszty naprawy są z pewnością większe od poczciwego 2,5 TD oznaczenie X2,5TD natomiast te 2,5 TD mają zwykle po wiekszym prtzebiegu problemy z zapalaniem na ciepłym motorze pod wpływem tem paliwo jest rzdsze i nie szczelna już głowiczka czy jak nazywją to fachowcy sekcja w pompie nie tłoczy od razu paliwa i trzeba kręcić rozrusznikiem dość długo . Wiecej już nie pisze i tak się rozpisałem .....

pozdrawiam i powiem tak jeżeli diesel tylko VW lub skoda i to na pompowtryskach koszt wymiany pompowtrysku to około 700 (nowy) zł jest ich zwykle 4 lub 6 a pompy już się naczytałes
  
 
Nie chcę pisać o różnicach w tych silnikach a ni o ich wada czy zaletach, chcę napisać o paliwie na które tak narzekacie i zarazem chwalicie np: schell czy BP.
Mówię wam to wszystko gówno prawda.
Przykład
Sam osobiście tankuje autocysterny BP i Schella gazem mix(propan-butan) do aut zasilanych gazem i to są te auta które towar rozwożą po swoich stacjach. BP bierze błoto w naszym żargonie 40-tkę tj. 60%butanu i 40%propanu wzbogacając tą mieszankę o metanol który powoduje że podczas dużych mrozów woda w gazie nie zamarza. Podobnie jest z Sahelem z tym tylko że on bierze 50-tkę bez metanolu. Chcę nadmienić tu że butan to najgorszy gaz powstały przy destylacji ropy a propan to najlepszy.
Teraz ropa idzie prosto od ruskich w beczkach szerokich chodzi o tory, i jest przelewana do naszych czyli normalno torowych do ropy tej dodaje się preparat który nie powoduje wydzielania się parafiny zwiększa oktanowość paliwa i trochę je oczyszcza z siarki bo jak wiadomo zasiarczenie to największy bul w ropie. I to się tyczy też tych samych stacji.
Więc warto się zastanowić czy lepiej wydawać większą kasę na towar taki sam jak wszędzie czy lepiej jest znaleźć stację w której paliwo nie jest chrzczone i płacić mniej.

  
 
Cytat:
2006-03-04 09:19:59, dux78 pisze:
Więc warto się zastanowić czy lepiej wydawać większą kasę na towar taki sam jak wszędzie czy lepiej jest znaleźć stację w której paliwo nie jest chrzczone i płacić mniej.



Jak znajdziesz stację na której będziesz miał absolutną pewność, że na 100% nie chrzczą paliwa, albo takiegoż nie dostają, to daj znać. Z chęcią na takiej zatankuję .
Tankowanie jakiegokolwiek paliwa na stacji to loteria. Zawsze. Mimo tego , że są stacje "krzaki" i stacje "markowe".
  
 
Witaj,

Ja mogę tylko Ci napisać jak się jeździ omegą z silnikiem 2.5DTI, od strony technicznej nie będę się wypowiadał bo za krótką ją mam (1 miesiąc).

W każdym bądź razie jestem bardzo zadowolony, silnik się zbiera tak naprawdę dopiero przy 2,5 tys. obr., co powoduje przy wyprzedzaniu na trasie redukcję biegu.
Spalanie: miasto w mrozach (odcinki do 13km - silnik ledwo się zdąży nagrzać) - 10,5l/100km, trasa: średnia prędkość na odcinku 300km - 80km/h - spalił 6,3l/100km

Ogólnie jestem bardzo zadowolony i choć mocą i przyspieszeniem odbiega od mojej poprzedniej MV6, ale jest to różnica nie kolosalna

Gdybym przesiadł się na 2.2DTI to chyba zbyt dużo mocy by mi brakowało

Natomiast wypowiedź kolegi MadziarTG trochę mnie zastanawia:
"wersja 150 konna jest na pweno nowszą konstrukcją ale 24 zawory w głowicy sprawiają ze przy przegrzaniu peka bardzo często głowica"

Skąd wniosek, że "bardzo często", jeśli tych silników jest w oplach jak na lekarstwo, sam szukałem to wiem ile jest ogłoszeń z tymi silnikami?

Pozdrawiam
  
 
Z tym pękaniem głowić też nie jestem do końca pewny. Posiadać diesla znaczy umieć go eksploatować. Czyli musi się rozgrzać dopiero można pofolgować - turbina ma swoje prawa. Przegrzanie silnika czy to beznyniaka to praktycznie ten sam efekt finalny. Także w kwestie eksploatacyjne się nie wbijam. Porządek musi być byle jaki ale musi być. Pewnych zasad należy przestrzegać nie robisz tego to płacisz i płaczesz. W każdym razie jestem wdzięczny za dotychczasową pomoc i iformacje.

Pozdrawiam i dziękuję
  
 
MadziarTG napisał:
Cytat:
ja posiadam 2,5 TD , kolega który pisze o braku intercoolera nie ma racji i w pierszym i w drugim przypadki wystepuje .


Sorry za wprowadzenie w błąd. Sugerowałem się oznaczeniem w BMW (miałem tds-a).
  
 
Cytat:
Sorry za wprowadzenie w błąd. Sugerowałem się oznaczeniem w BMW (miałem tds-a).



OPEL to nie BMW

Cytat:
Gieroy, nie wierz mu . Przepływkę miały również zwykłe Omegi 2,5 TD (silnik X25DT), ale te od 97 r. Starsze (U25DT) natomiast obywały się bez tego ustrojstwa



Masz racje ze produkowane 2.5 TD w 97 roku mialy przeplywke.
Ja podalem przyklad podstawowego TD U25TD i Y25TD.
Najwazniejsze zmiany to 4 wentyle i common rail. I tyle wystarczy.
Przede wszystkim X25TD nie jest zwykly - sam wiesz dlaczego.


Cytat:
wersja 150 konna jest na pweno nowszą konstrukcją ale 24 zawory w głowicy sprawiają ze przy przegrzaniu peka bardzo często głowica



Diesel to nie benzyna. Znacznie szybciej mozna go przegrzac. Jak wsiadzie cymbal do takiego dieselka to moze i mu peknie glowica. Chociaz pierwsze slysze. Mam znajomego w serwisie BMW i wcale nie uwaza, ze czesto pekaja.

Cytat:
jeżeli diesel tylko VW lub skoda i to na pompowtryskach koszt wymiany pompowtrysku to około 700 (nowy)



Jestes pewny ze tylke kosztuje jeden pompowtryskiwacz ?? Cos mi sie wydaje ze prawie za darmo...
  
 
czesc

Afx masz link a dodam że wybrałem jedną z droższych ofert nowiutki pompowtryskiwacz z SDI
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=88944194

Ostry

jak poczytasz archium i pojeździsz troszke rzędowymi 6 to bedziesz wiedział że jak głowica jest długa i daje sie autku w pałe od razu to materiał ma tendencje do krzywienia się a z czasem pękania , a jak w takiej długiej głowicy są 24 zawory to jej wytrzymałość na skrecenia i pekniecie jest jeszcze mniejsza niż w 12 V . Oczywiscie zebysy się dobrze zrozumieli każdy dieslowiec wiem czego nie nalezy robic w tych silnikach ale to sie czasmi zdarza

pozdrówka for all
  
 
Polecam bardzo ciekawą lekturę na temat kupowania Omegi głównie 2.5 TD
  
 
Mam pytanie w związku z tym linkiem poniżej - Czy ktoś zalewa swój silnik 2,5TD takim olejem 10/60?? Czy ktoś ma rozeznanie dlaczego gościu twierdzi, że akurat ten olej bezwzględnie powinien być lany do tego silnika??
Ja w swoim mam wlany 5/30, zgodnie z instrukcją do Omegi C. Czy on jest gorszy od 10/60 i w czym niby??


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-03-16 00:53:20 ]
  
 
Cytat:
do ropy tej dodaje się preparat który nie powoduje wydzielania się parafiny zwiększa oktanowość paliwa i trochę je oczyszcza




dux-czy aby na pewno wiesz o czym piszesz .

Ropa nie posiada liczby oktanowej.
Cetanową owszem.



  
 
Jak zwał tak zwał wszyscy wiedzą o co chodzi. Nieznam się na ropie więcej mam doczynienia z gazem prawie codziennie i to ja przygotowuje miesznaki które wyjezdzają na stacje LPG w 50% na naszym rynku. A z ropą to jest tak jak pisałe może te oktany to cetany
Jerdno jest pewne ON jest prawie wszędzie takie samo czyli zaśarczone i brudne tak dla ciekawości ropa o najniższym zasiarczeniu wygląda jak woda jest niemal przeźroczysta. Ale i to ma haczyk im mniej siarki tym bardziej sucha a co za tym idzie wszkodliwa dla silnika. Chcę tylko uzmysłowić ludziom żę jak jest droższa o pare groszy to nie znaczy że lepsza.