MotoNews.pl
  

[126p] Gaźnik 600 w silniku 650 - moze tak byc ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam w swoim bolcu silnik 650 a gaźnik (Weber typ: 281MB-3, 250) podobno jest z 600 -tki. Czy silnik na nim bedzie chodzil gorzej niz na gaźniku ktory byl montowany do 650 (Weber typ: 281MB-12, 250) ??
mam obydwa i zastanawiam sie ktory by był lepszy

Pozdrawiam
  
 
Zainstaluj i przetestuj... Nikt głowy Ci nie urwie. Przynajmiej czegoś się nauczysz, a chłopaki z forum Ciebie nie zgnoja za głupie i dla nich oczywiste pytanie;/
  
 
porownaj wszystkie parametry gaznika (znajdziesz w zoltej ksiazce albo na necie). chodzi o srednice gardzieli, typo rozpylacza, wielkosci dysz etc.
  
 
jak nie ma elektrozaworu to odrazu staje sie lepszym
a tak jak wojtas pisze zobacz w ksiazce jakie ma dysze i rurke emulsyjna i porownaj
  
 
Tak mozna go stosować w silnikach 600 jak i 650, był to gaźnik pochodzący z przełomu kiedy zaczeto produkowac 650, taki gaźnik był w 650, która kiedys gościła w moim maluchu, teraz gości 600 i gaxnik sprawuje się świetnie, małe spalanie, ale jest korba, oczywiscie jest pare modyfikacji w silniku, ale nie ma problemów jakie miałem na dyszach 120/190, w gaźniku powinny byc 115/220 i rurka F74, polecam, poza tym oznaczenie to "28IMB-3 250", a nie "281MB..."
  
 
Gażnik 650 ma dodatkowy kanalik do gardzieli wiercony w połowie wysokości i to jest zasadnicza różnica. Dysze i rurki można zamieniać ale tego się nie da. Nic za darmo. Żeby uzyskać te 2 KM więcej nie wystarczyło zwiększyć pojemność o 50 ccm. Gaźniczki od 600 są oszczędniejsze ale jak silnik jest zdrowy i nie dostanie tego co potrzebuje to wiadomo co będzie. Zrób jak pisze Simon, chwila roboty. Silnik Ci powie co mu się podoba.
Pozdr
  
 
Dzieki wielkie za pomoc pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-03 19:38:25, kz61 pisze:
Gażnik 650 ma dodatkowy kanalik do gardzieli wiercony w połowie wysokości i to jest zasadnicza różnica. Dysze i rurki można zamieniać ale tego się nie da. Nic za darmo. Żeby uzyskać te 2 KM więcej nie wystarczyło zwiększyć pojemność o 50 ccm. Gaźniczki od 600 są oszczędniejsze ale jak silnik jest zdrowy i nie dostanie tego co potrzebuje to wiadomo co będzie. Zrób jak pisze Simon, chwila roboty. Silnik Ci powie co mu się podoba. Pozdr



Masz może fotke kuazujaca ten kanali, albo możesz zrobić jakis rysunek gdzie mniej więcej ten kanalik jest? bo mam dwa gaźniki od 650 i nie mam takich kanalików, jeszcze jak by ten z '77 nie miał to moze dało by sie to jakos wytłumaczyc, ze może jeszcze nowszych nie było, ale drugi mam z '87 i nie ma w nim zadnych dodatkowych kanalików.
  
 
Cytat:
2006-03-03 19:38:25, kz61 pisze:
Gażnik 650 ma dodatkowy kanalik do gardzieli wiercony w połowie wysokości i to jest zasadnicza różnica. Dysze i rurki można zamieniać ale tego się nie da.



Da się, tylko po co. Wystarczy wydłubać ołowianą plombę z otworu technologicznego mniej więcej w połowie wysokości gardzieli i wywiercić

Ów otworek nosi nazwę "otworka stabilizacyjnego".

Jeździłem na gaźniku 28 IMB 1 założonym w 650-tce i sprawował się prawie bardzo ładnie - miał jedynie problem przy odpuszczeniu i zaraz potem wciśnięciu gazu: moment "przytkania", spowodowany prawdopodobnie brakiem wspomnainego otworka. Poza tą przypadłością działał pięknie - auto odpychało sie bardzo ładnie i mało paliło.