Palący sie bezpiecznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco



Pomóżcie od czego to bezpiecznik ten biały na fotce 30A
ciągle sie pali a nie mogę dojść od czego to jest
  
 
Jakie są objawy jak sie spali?na popkrywie skrzynki bezpieczników nie jest opisany?
  
 
Ochrona przed błędnym podłączeniem akumulatora zdjęcie jest hmm za bardzo zbliżone ale może być to tez od dmuchawy albo pompy paliwa ale ja stawiam na to pierwesze bo jest tam widoczny na samym spodzie przewód o dużym przekroju własciwiym dla głównego zasilania więc kto wie
  
 
jutro zrobie jeszcze jedną fotke bardziej oddale
na obudowie mam tylko symbole i nie dają mi nic
nie wiem w którym momencie sie spala wkładam i po pewnym czasie widze że spalony więc nie mogę ustalić przyczyny
a w aucie niby wszystko działa.Z takim spalonym ok 2 tygodni śmigam.



[ wiadomość edytowana przez: mik41 dnia 2006-03-02 22:58:48 ]
  
 
Jest to bezpiecznik od wentylatora chłodnicy , u mnie był ten sam objaw non stop przepalał się ten bezpiecznik ,a wszytsko było z wentylatorami w porządku . W moim przypadku zregenerowałem bezpiecznik na większy prąd ,ale na twoim miejscu bym sprawdził prawidłowość działania silniczków wentylatora (może się zacierają na tulejkach)
  
 
dzięki posprawdzam
jak pisałem daje foto z większej odległości

ale wentylator u mnie nie ma prawa chcieć sie włączyć bo auto nie osiąga mi nawet 90 stopni




[ wiadomość edytowana przez: mik41 dnia 2006-03-03 21:23:22 ]
  
 
to jednak nie bezpiecznik od wentylatora bo wentylator mam na pasku klinowym więc chodzi cały czas
od klimy też dzialają a bezpiecznik znowu spalony
  
 
Witam,


Czy masz auto z klimą, jeśli tak to może być od wentylatorów chłodnicy klimatyzacji, sprawdź czy się obracają wentylatory czy nie są zablokowane bo te silniki mają złą budowę, wadliwe zamocowanie magnesów na delikatnych blaszkach stalowych , które zżera korozja, magnesy się luzują i ocierają o wirnik co blokuje go, wiąże sie to z większym poborem prądu przy zablokowanym silniku i przepalaniem bezpiecznika.

Ewentualnie jest to bezpiecznik od obwodu przekaźnika żarzenia świec żarowych ale to poprostu trzeba sprawdzić , pokombinuj .

Jeśli świece grzeją to najprawdopodobniej jest to bezpiecznik F36 i przekaźnik K80 według schematu omegi B linia 301-302 od podgrzewacza w filtrze paliwa U 12.2 zaciski 1,2.
Sprawdź kolory przewodów prądowych w/g schematu;
na bezpiecznik podejście czerwony, odejście czerwony idzie do przekaźnika, odejście z przekaźnika czarny do grzałki filtra i brązowy z grzałki do masy auta.
Sprawdź jeszcze to.




pozdr.







[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-03-26 20:25:11 ]
  
 
U mnie tez ciagle sie przepala
I tez nikt nie wie od czego on jest.
  
 
Patrzyłem dzisiaj i okazało się że jeden z kabli idących do filtra był przetarty i stykał się z metalem z braku bezpiecznika 30 a wsadziłem 20 a i czekam na rezultat
odezwę się jeszcze za jakiś czas czy się już nie pali ta franca

ps.

dzięki Tom_J za cenne wskazówki
  
 
ok.

Proponowałbym jednak wstawić bezpiecznik 30 A taki jaki powinien być, ze względu na,że nie znamy mocy grzałki. Mniejszy bezpiecznik może sie przepalić.
20 A * 12V to jest 240 watów
30 A * 12V to jest 360 watów





[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-03-31 19:31:01 ]
  
 
Witam,
Cytat:
2006-03-30 13:04:24, mik41 pisze:
Patrzyłem dzisiaj i okazało się że jeden z kabli idących do filtra był przetarty i stykał się z metalem z braku bezpiecznika 30 a wsadziłem 20 a i czekam na rezultat odezwę się jeszcze za jakiś czas czy się już nie pali ta franca ps. dzięki Tom_J za cenne wskazówki




I co trzyma czy pali nadal bezpiecznik?
  
 
dośc długo się trzymał ale się spalił z tym że to ten 20a
narazie nie wkładałem 30 A, muszę kupić przy najbliższym podjeżdzie na cpn. Jak sprawdzałem 2 tyg temu jeszcze był a w tym tygodniu się spalił.

[ wiadomość edytowana przez: mik41 dnia 2006-04-28 21:39:44 ]
  
 
Wsadzony 30 A zobaczymy teraz ale myślę że nie powinien się palić skoro 20 tyle wytrzymała