[128] Resor problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jak w temacie niby jest ok, ale dupa strasznie wysoko sterczy Resor wyglada na oryginal 2 piora tylko jest bardzo wygiety elipsa teraz nie wiem czy sklepac go, jak macie to podajcie jakies namiary na kowala na slasku katowice,bytom, dabrowa, bedzin itd albo zalozyc jakis inny od yugola, zoski, albo moze ktos ma jakis za zbyciu Mam jeszcze jedna sprawe ale tu juz problem wyglaga gorzej w styczniu mi jakis twardziel na rowerze wyskoczyl przed maske nie chcialem pana uszkodzic odbilem i bliskie spotkanie z kraweznikiem no i wyrwalem prawe mocowanie stabilizatora puscilo na zgrzewach od przedniego pasa i belki, teraz nie wiem jak to pospawac czeba by jakos wzmocnic. no i tak zostalem bez bryki, musialem latac z buta wykrecilem orla na chodniki i mni zagipsowali

Pozdrawiam
  
 
mocowanie staba pozadnie pospawac i sadze ze wystarczy, jesli wyrwalo kawal blachy - rozerwalo blache nie zgrzewy, to dolozyc tam dobrej blachy - tak kolo 1,5mm grubosci, solidny kawalek
  
 
Masz tabilizator?

Pojedź do blacharza, juz on ci powie jak to zrobić, jedno jest pewne, silnik ze skrzynia musisz wywalic z auta.
  
 
stabilizator juz mam, blacharz ogladal, pospawa silnik oczywiscie na ziemie facet ma wprawe i doswidczenie ale mowil, ze nawet jak to obspawa blacha 2 mm to sie moze wygiac, a co o tym resorze myslicie

Pozdrawiam
  
 
tył można obciążyć , a w międzyczasie poszukać innych piórek .
obniżyć dolne mocowania piór .
mniejsze pióro zastąpić jeszcze mniejszym .
  
 
Najprościej obniżyć mocowanie i da się to łatwo regulować(wysokość).
No i twardość zostanie ta sama.
  
 
Nie wiem co wy chcecie obnizać......

Na codzień mam doczynienia z róznymi autami, ale jak dotąd nie spotkałem wozu z tak zdupionym przodem jak 128. Ta ażurowa konstrukcja..... ładne auto ja przód zjebali:/
  
 
ładne auto ja przód zjebali:/


3p-qp ma wspulny przód .

a może zofia się nie pododa .
  
 
jeśli chodzi o przedni zawias
- to była to pionierska konstrukcja fiata z napędem przednim
  
 
ten przod jeszcze nie jest taki najgorszy chodzi oczywiscie o budowe i wyglad, tyl jest gorszy sztywnosc praktycznie zerowa te fartuchy sa tak cienkie, ze o ja pier... planuje zrobic rozpurke. Co do tego mocowania stabilizatora spawal to juz ktos kiedys, sie boje, ze jak to obspawaja bez wzmocnienia to z tego nic nie bedzie

Pozdrawiam
  
 
lukasz - jeśli w tylnim zawieszeniu twojej 8 jest tak niewesoło nie obniżał bym tego zbytnio bo będzie to dodatkowe obciążenie .

dzwony najpierw wyspawaj , a pużniej usztywniaj

rozpurka jest prostą kąstrukcją usztywniającą dwa nadkola w górnej części , której końcowe podkładki (ok 100x120mm) można skręcić lub pospawać-(pospawane blachy nałożone na siebie po czasie są ogniskiem korozji i jeśli ma być to autko na dłużej ......)

tą ażurową kąstrukcje można wzmocnić fundując jej solidny kręgosłup przejmujący wszystkie większe obciążenia .
większa waga i praca od podstaw nieuniknione .
  
 
Blacha jest ok ruda nie atakuje, caly dol jest oryginalny, fartuchy belka pod resorem podluznice cakiem ok chodzilo mi ogolnie o konstrukcje tylu u 128 nie jest zamocny rozpurka duzo by dala a wykonanie banalne. Aha jeszcze jedna drobna kwestia musz cos zrobic ze skrzynia teraz nie wiem czy brac sie za remont 4 do wymiany lozyska i synchronizatory, szukalem na slasku lozysk i synchronizatorow ale nigdzie nie ma, czy szukac 5 od yogo tylko nie wiem jakie miala przelozenia no i podobno czeba wymienic stabilizator na wygiety.

Pozdrawiam
  
 
na tylnią konstrukcje 8 nic ni nie poradze - chociaż ma ona też swoje zalety .
moż ktoś uzna to za wioche , ale zrobiłem sobie z zapasowych części przyczepke z tylnim zawieszeniem 8 - i prowadzi się to całkiem przyzwoicie ( w planie miały być błotniki i tylnie światła z 3p jednak skończyło się na aluminiowych blachach)

jeżdzisz 8 w dalekie trasy ?
ostry wałek ?
mniejsze opony ?
wtedy - 5 .

wygięty stabilizator do 5-biegowej zofji OK
jednak wygięty do 8 to raczej indywidualna żeżba .
  
 
czasami wyskakuje gdszies dalej 128 dlatego mysle o 5, walek oryginal, silnik po remoncie, chwilowo pozbylem sie pompki przyspieszacza z webera 32 dmtr 32 i rozwoercilem dysze paliwowa na 1 gardzieli ze 110 na 130 spalanie okolo 8/100, teraz jeszcze wymieniam aparat zaplonowy na elektroniczny oryginal ma rozklekotany regulator odsrodkowy od 3000 robi co chce, narazie jeszcze pozostalo zrobienie nowej wykladziny i mocowan pulki z tylu no i oczywiscie stabilizator
  
 
plastiki od tylniej półki masz całe ???

  
 
ja mam do pchnięcia skrzynke 5 z Ritmo, miałem z 8 ale poszła już, jak jescze chcesz zakupić to zapraszam na priv