MotoNews.pl
  

Niskie cisnienie oleju, nietypowy problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

wiec mam taki problem z dylematem. Od ok 40 km pali mi sie kontrolka niedostatecznego cisnienia oleju na bigu jałowym, ok 1100 obr. gasnie. silnik nie bierze ani grama oleju, czujnik wymieniony na nowy.

CO to moze być ? co jest przyczyną ? jakies sugestie

  
 
dla uściślenia, silnik pracuje normalnie, nie gaśnie, obroty nie spadają. olej wymieniany 3000 km temu jest to 1,6 bosch
  
 
no to gasnie czy nie gaśnie?
  
 
Silnik nie gaśnie, kontrolka niedostatecznego ciśnienia oleju gaśnie, ale dopiero po przekroczeniu 1,1krpm.
  
 
moje zdanie - moze regulator cisnienia na pompie - jezeli Ci gasnie dopiero przy 1100 obr/min to bym to sprawdzał jako pierwsze
po 2 (zakladam ze poziom oleju w normie jezeli mowisz ze Ci nie łyka silnik ) sprawdziłbym czy sie nie obluzował smok pompy
miske da sie uchylic na tyle zeby siegnąć kluczem do pompy bez wyjmowania silnika (sprawdzone przeze mnie empirycznie)
po 3 - moze jakis paproch przyblokował - to byloby niezbyt dobre ale moze sie stac ze taka przyczyna byla
  
 
dzieku za sugestie, czy moge zakładać uszkodzenie pompy i wymienić ja na nową czy jednak pobawić sie w usprawnienia starej ? ryzykować ?
  
 
Ja mialem podobnie w moim Fiacie.Kontrolka sie palila tylko na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku.Okazalo sie ze slabe cisnienie i panewki do wymiany.Po kapitalce wszystko smiga jak zlotoPanewki mialy niezłe luzy
  
 
Cytat:
2006-03-04 21:53:49, Kyniu_FSO pisze:
Ja mialem podobnie w moim Fiacie.Kontrolka sie palila tylko na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku.Okazalo sie ze slabe cisnienie i panewki do wymiany.Po kapitalce wszystko smiga jak zlotoPanewki mialy niezłe luzy


a umnie panewki grały jak orkiestra a ciśnienie trzymał,słyszałem aby zwiększyć wydajność pompy wyciąga się zawleczke co trzyma sprężyne regulatora pompy(ona dociska tłoczek)po wyjęciu zawleczki wkładamy tam podkładke i zabezpieczamy zawleczką.podobno pompa dużo zwiększy swoją wydajność


[ wiadomość edytowana przez: tur dnia 2006-03-04 22:04:48 ]
  
 
taaa zwiekszy wydajnosc na wolnych obrotach na zimnym silniku albo na wysokich obrotach, podkladanie tam podkladek to najkrotsza droga do zerwania wieloklinu na walku pompy olejowej zima na gestym oleju. powodzenia
  
 
I już po wszystkim

Przyczyna był zaworek regulacji ciśnienia w pompie - zawiesił sie w pozycji "pie***** nie robię". nową pompę miałem juz kupioną przed robotą tak wiec wymieniłem całość nie bawiąc sie w usprawnienia.

uspokoiłem się, bo innej przyczyny nie ma, panewki i reszta w stanie idealnym jak na 95kkm

dziekie za podpowiedzi i sugestie