MotoNews.pl
  

Gaśnie silnik (traci obroty)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich
mam bmw 316i compact i ostatnio pojawił sie problem chodzi o silnik
a mianowicie gdy go zapalę zaczyna tracic obroty i gaśnie ale gdy zapale go i przegazuję( dodam wiecej gazu) to wtedy nie tarci obrotów i pracuje idealnie jaka moze byc tego przyczyna. dodam tez ze nie zalezy czy silnik jest cieply czy zimny.problem pojawil sie 2 dni temu jesli mozecie pomożcie.
pozdrawiam
  
 
a masz duzo paliwa czy rezerwe? moze byc zabity filtr palliwa. Jak masz malo paliwa to pompa niekiedy ma trudnosci z zaciagnieciem paliwa z baku.
  
 
Ja bym jeszcze "postawił" na krokowy.
  
 
Czujnik położenia przepustnicy. Czytałem że działa to tak że jak dodasz gazu to ten czujnik odłącza silniczek krokowy, jak puscisz gaz to znowu go załacza zeby nie zgasł. czujnik ten mógł się uszkodzić w ten sposób że raz podaje odczyt a raz nie, i dlatego nie ma znaczenia temperatura silnika. sam silniczek krokowy tez moze byc włacsiwym tropem
znajdziesz o tym na tym forum. ale zaznaczam ze przyczyna może być inna
pozdr
  
 
Cytat:
2006-03-04 16:31:51, ArturLegnica pisze:
a masz duzo paliwa czy rezerwe? moze byc zabity filtr palliwa. Jak masz malo paliwa to pompa niekiedy ma trudnosci z zaciagnieciem paliwa z baku.


Mam paliwa pełny bak ale jak bym nawet miał rezerwe to nie sądze bo niedawno wymieniałem filtr wiec wszystko powinno byc ok ale dzieki bardzo.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-05 00:35:28, Marek_bmwe30 pisze:
Czujnik położenia przepustnicy. Czytałem że działa to tak że jak dodasz gazu to ten czujnik odłącza silniczek krokowy, jak puscisz gaz to znowu go załacza zeby nie zgasł. czujnik ten mógł się uszkodzić w ten sposób że raz podaje odczyt a raz nie, i dlatego nie ma znaczenia temperatura silnika. sam silniczek krokowy tez moze byc włacsiwym tropem znajdziesz o tym na tym forum. ale zaznaczam ze przyczyna może być inna pozdr


dzieki za info poszukam i zobacze moze coś da sie zrobić
pozdro dla wszystkich

[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-03-05 16:58:47 ]
  
 
U mnie było odwrotnie, tzn po odpaleniu odrazu wchodzil na 2000 obrotow, odlaczylem wtyczke od silniczka krokowego i teraz obroty slicznie trzyma na 800. Wyjmi silniczek krokowy i zalej go na noc w jakims pojemniku nafta, powinno pomoc.
  
 
Obejżyj przepływkę może rzeczywiście się blokuje.
Jeśli chodzi o opisany wyłącznik to nie jest on na przepływce tylko na przepustnicy (przynajmniej w M40), możesz go sprawdzić omomierzem, ale raczej to bym wykluczył bo problem by się też objawiał podczas jazdy.
Na początek zresetuj kompa..............?
  
 
Cytat:
2006-03-05 00:35:28, Marek_bmwe30 pisze:
Czujnik położenia przepustnicy. Czytałem że działa to tak że jak dodasz gazu to ten czujnik odłącza silniczek krokowy, jak puscisz gaz to znowu go załacza zeby nie zgasł. czujnik ten mógł się uszkodzić w ten sposób że raz podaje odczyt a raz nie, i dlatego nie ma znaczenia temperatura silnika. sam silniczek krokowy tez moze byc włacsiwym tropem znajdziesz o tym na tym forum. ale zaznaczam ze przyczyna może być inna pozdr



moim zdaniem przyczyna jest dokładnie taka jak opisał to Marek_bmwe30. niestety jest dosyć droga część - mój wujek miał to w citroenie saxo. do saxofona taki czujnik kosztuje ok 700 pln...
z tym można żyć i od tego nic się nie zepsuje, ale wiem jak to jest denerwujące...
  
 
hmm, nie wiem czy to na temat ale mechanik mi mówił że do mojego silnika (m20b20) też coś pod tysiaka..
musisz podjechać do dobrego i sprawdzonego mechanika żeby ci potwierdził te porady, bo nie da się korespondencyjnie zrobić remontu z wymianą płynów i filtrów
zresztą warto tego sie pozbyć, bo chyba nieprzyjemnie tak jeździć no i falujące obroty kiedyś przy odsprzedarzy...
pozdr
  
 
Dziekuje wszystkim za cenne porady jutro umówiłem sie z mechanikiem na 9 jak bede dokładnie wiedział co co jest to napisze i jescze raz dzięki wielkie
Pozdro dla wszystkich bmw maniaków
  
 
U mnie jak pisalem wczesniej po odpaleniu wchodzil na obroty ok 2000, wymylem silniczek krokowy w nafcie, wymoczylem go przez noc i teraz gasnie tzn ma obroty 500 i nizej na luzie, czasami spoadna tak nisko ze zgasnie. Chwilowo podkrecilem srubke na przepustnicy aby trzyml wyzsze obroty ale podejrzewam padniety silniczek krokowy, wlacza sie, kreci ale chyba cos z nim jest nie tak. Mam jeszcze jedno podejrzenie, które sie jutro wyjasni a mianowicie mam pekniete zlacze elastyczne na wydechu (jest jeszcze orginalna harmonijka) ale jutro jade do spawacze, ktory wspawa mi nowe zlacze elastyczne i moze sie cos poprawi. Zlacze jest przed sada lambda, a wiec przed sada lapie lewe powietrze, sonda wysyla bledne dane do kompa i przez to moze wariowac.
  
 
Jarek1234, u mnie pomogła regulacja przepustnicy i przepływomierza. Teraz trzyma równiutko obroty, bez najmniejszego nawet falowania, a dodam ze mam peknietą harmonijke gumową w ukł. dolotowym i też łapie lewe powietrze (m20). A co do odpalania to max 1300-1500 jak jest mróz, ale za moment schodzi na 900, potem na 650-700. Czyli kolejna rzecz w tym autku która jest taka jak powinna być
Ale u ciebie może być to co napisałeś
  
 
Cytat:
a dodam ze mam peknietą harmonijke gumową w ukł. dolotowym i też łapie lewe powietrze (m20)



Miałem na mysli stalowa harmonijke, tzw. złącze elastyczne zaraz za kolektorem wylotowym, zaraz przed sada lambda
  
 
Cytat:
u mnie pomogła regulacja przepustnicy i przepływomierza



Co masz na mysli piszac regulacja przepływomierza? Jak można wyregulowac przepływomierz? Bo regulacja przepustnicy to chodzi Ci chyba o regulacje włącznika przepustnicy, takie małe ustrojstwo pod przepustnica z wachadełkiem w środku?
  
 
Wymieniłem złącze elastyczne na wydechu i dupa, obroty nadal wariuja. Stawiam teraz na silniczek krokowy lub wlacznik przepustnicy, chociaż wlacznik tak jak go dokladnie posluchac to "pstryka" wlancza sie. Silniczek krokowy tez sie wlacza po przepreceniu stacyjki i slychac ze chodzi To nie wiem co to moze byc, ma ktos jakies pomysly?
  
 
Cytat:
2006-03-10 11:59:00, Jarek1234 pisze:
Wymieniłem złącze elastyczne na wydechu i dupa, obroty nadal wariuja. Stawiam teraz na silniczek krokowy lub wlacznik przepustnicy, chociaż wlacznik tak jak go dokladnie posluchac to "pstryka" wlancza sie. Silniczek krokowy tez sie wlacza po przepreceniu stacyjki i slychac ze chodzi To nie wiem co to moze byc, ma ktos jakies pomysly?


witajcie byłem u mechanika a on podłączył komputer do auta i wybiło mi bład sondy lambda .Sonda została wymieniona i jak nowe auto obroty ma idealne nie spadają ani nie ida do góry. Co sie dowiedziałem ze tą sonde trzeba wymieniac co100 tyś bo inaczej silnik dostaje bledny odczyt i głupieje. Radze jechac do dobrego mechanika i sprawdzic tą sondę bo ona moze być przyczyna złych obrotów. Koszt sondy to około 400zł+wymiana.U mnie pomogło. Sonda sie wypala i to daje taki efekt.
Jarek1234 jak nie miałes wymienianej sondy to ją sprawdz moja rada ale nie na 100%
POZDRAWIAM wszystkich i dzieki
  
 
Witam!
Mam 316, m40, 92 r i podobny problem z tym że w moim przypadku problem pojawia sie gdy silnik jest ciepły i wskazowka od temp stoi idealnie na wprost.....

Wówczas po odpaleniu niby wszystko ok i po kilku sek strasznie go przydusza, traci obroty i nierowno chodzi......

Gdy jest zimny albo lekko rozgrzany albo odpalam od razu po zgaszeniu jest ok....

Rozwiązaniem jest ostre przygazowanie z tym ze ciezko sie przebic, jak juz rusze i zaczyna przygasac to po dodaniu gazu dostaje strasznych kangurów.....

W sumie jeszcze mi nie zgasl ale troche to denerwujace....

Co to może być? sonda lambda? silnik krokowy?

Wczesniej miałem w sumie nawet podobne problemy ale inne objawy i byl walniety czujnik temp silnika, po wymianie wszystko bylo git, a teraz znowu cos sie sypie......