MotoNews.pl
  

Przy odpalaniu zalacza WENTYLATOR - przyczyna??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przy uruchamianiu ,,, przy kazdym zaplonie,,,zalacza mi sie wentylator. uwazam ze cos jest niee tak, silnik jeszcze sie niee rozgrzal a ten chlodzi od poczatku !! co jest przyczyna?? i jak to rozwiazac??
  
 
Jeżeli to jest zetec to typowy objaw uszkodzonego czujnika podającego temperaturę do komputera ( ten na górze obudowy termostatu) lub jego wiązki bądź wtyczki.... ( przerwa w obwodzie).
  
 
tak to ZETEC. no ten czujnik ktory jest na gorze obudowy termostatu. ale jak go odpialem to ten skubaniec tez pracuje
  
 
Ja mam 1.8 TD i terz jak przekrece w pozycje zapłon to załancza sie wentylator
  
 
przy termostacie (napewno wiesz gdzie jest ) jest taka wtyczka z przewodami, tylko nie ten kabel od czujnika. Wtyczka mniej więcej wielkości zapalniczki a raczej jej przekroju. Tam pogrzeb, chyba się odłączyła lub coś sie zabruziło albo którys kabelek urwany. Dzis odłaczałem ta wtyczke i odrazu wył wiatrak, co wtyczkę włoże i jeszcze raz odpale, wiatrak siedzi cicho Popatrz tam- mysle ze to to
  
 
ciekawa ZAGADKA hehe okie lookne
  
 
Cytat:
2006-03-04 20:57:44, COYOTE-25 pisze:
tak to ZETEC. no ten czujnik ktory jest na gorze obudowy termostatu. ale jak go odpialem to ten skubaniec tez pracuje



Tak...widocznie odpiecie go nic nie zmienia gdyż czujnik ma przerwę lub też wiązka
Weź omomierz do ręki i zmierz oporność tego czujnika.W temp ok zera ma w granicach 100kiloomów a w miarę rozgrzewania się silnika oporność maleje do ok 2 kiloomów w temp 90stopni.
Przerwa w jego obwodzie powoduje wejście w tryb awaryjny kompa który na wszelki wypadek włącza na stałe wentylator nie mając żadnych danych o rzeczywistej temperaturze silnika.
  
 
Moim zdaniem to ewidentna usterka i spotkałem się z nią już kilkakrotnie.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-03-04 21:07:45 ]
  
 
no to jutro biore miernik i heja,,,dam raport
  
 
Panowie w Zetecu 1,6 czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora jest wkręcony w gumową rurę, która idzie od termostatu do chłodnicy a nie w obudowę termostatu.


A cha pierwsze słysze zeby w trybie awaryjnym włączał sie wentylator, niby jak skoro główny jego obwód przerwany jest wspomnianym termowyłącznikiem.

Ew. wersja z klimą to się zgodzę




[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2006-03-04 21:15:45 ]
  
 
Cytat:
2006-03-04 21:11:32, jerico pisze:
Panowie w Zetecu 1,6 czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora jest wkręcony w gumową rurę, która idzie od termostatu do chłodnicy a nie w obudowę termostatu.



W rzeczy samej
  
 
No to chyba że tak....mam identyczny silnik w innym fordzie i tam jest tak jak mówię.Widocznie w escorcie przekombinowali .Sorry za wprowadzenie w błąd wobec tego.
  
 
Cytat:
Panowie w Zetecu 1,6 czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora jest wkręcony w gumową rurę, która idzie od termostatu do chłodnicy a nie w obudowę termostatu.

UPS ! to ci niespodzianka

[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2006-03-04 21:16:19 ]
  
 
Cytat:
2006-03-04 21:14:07, Henryk pisze:
No to chyba że tak....mam identyczny silnik w innym fordzie i tam jest tak jak mówię.Widocznie w escorcie przekombinowali .Sorry za wprowadzenie w błąd wobec tego.



Tak to jest, jak się ma do czynienia z przestarzałymi silnikami, a nie Car of the year
  
 
Cytat:
Panowie w Zetecu 1,6 czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora jest wkręcony w gumową rurę, która idzie od termostatu do chłodnicy a nie w obudowę termostatu.


A cha pierwsze słysze zeby w trybie awaryjnym włączał sie wentylator, niby jak skoro główny jego obwód przerwany jest wspomnianym termowyłącznikiem.

Ew. wersja z klimą to się zgodzę



no wersja z klima,,,ale jej w praktyce niee ma *uszkodzona*
  
 
wtyczunia
  
 
Cytat:
2006-03-04 21:11:32, jerico pisze:
Panowie w Zetecu 1,6 czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora jest wkręcony w gumową rurę, która idzie od termostatu do chłodnicy a nie w obudowę termostatu. A cha pierwsze słysze zeby w trybie awaryjnym włączał sie wentylator, niby jak skoro główny jego obwód przerwany jest wspomnianym termowyłącznikiem. Ew. wersja z klimą to się zgodzę [ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2006-03-04 21:15:45 ]



Tak jak napisałem wcześniej mam ten silnik w innym fordzie a tam właśnie tak jest....wentylator chłodnicy jest uruchamiany przez kompa na podstawie danych o temperaturze silnika z czujnika na górze obudowy termostatu...tego samego który podaje mu ciągłe dane o temperaturze..mało tego wiem co mówię i tak jest na 100%...tyle ze jak widać nie w escorcie a w mondeo 1,6 16V
  
 
jakos sie pomecze, ale wciaz czekam na RADY
  
 
Ogólnie biorąc wszelakie wtyczki w Fordach mają tendencje do śniedzienia, a co za tym idzie tracenia kontaktu. Polecam choćby Motipa Contact Cleaner.
  
 
Cytat:
2006-03-04 21:25:40, WilK pisze:
Ogólnie biorąc wszelakie wtyczki w Fordach mają tendencje do śniedzienia, a co za tym idzie tracenia kontaktu. Polecam choćby Motipa Contact Cleaner.



Co prawda to prawda..wtyczki i przewody w kilkunastoletnim fordzie to istny dramat....szczególnie te w komorze silnika.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-03-04 21:37:48 ]