Zamiana mostu z 4.10 na 3.91

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc
Czy ktos potrafi powiedziec jaki bedzie efekt jezeli zamienie most o przelozeniu 4.10 a mam go przy 1.8 ( 105 km ) na most o przeozeniu 3.91 ( pochodzi od 1.8 na gazniku 90km zdaje sie)

Najbardziej interesuje mnie to czy bede musial wkrecac auto na znacznie wyzsze obroty zeby przy zmianie biegu na wyzszy nie miec efektu drzenia mostu jak to ma miejsce zazwyczaj gdy sie wrzuci bieg przy za malej predkosci np 5-tke przy 40km/h ( dla przykladu )
Teoretycznie skoro 3.91 byl przy e30 z gaznikiem to przy 15km mocniejszym silniku powinien sie sprawowac bez zarzutow ale chcialem zapytac moze ktos napisze cos ciekawego...
Z gory dzieki
  
 
witam,

nie wiem o co Ci chodzi i nie rozumiem jakie masz drgania w moscie ale jesli bedziesz utrzymywal silnik w normalnych obrotach czyli podzas jazdy od 2tys obr/min to nic nie powinno Ci drgac a przyklad jazdy na 5 biegu przy 40km/h to sory ale trzeba byc idiota zeby przy 40 wrzucac piaty bieg i nie dziwie sie ze masz drgania ktore jak sadze wynikaja od silnika bo w ten sposob obroty spadaja ponizej jalowych a w ten sposób zameczysz silnik

PS. jazda na za niskich obrotach bardziej meczy i niszczy silnik niz bys jezdzil w granicach 4-6tys obr/min.

pozdrawiam
Paweł
  
 
nie zrozumiales jak widze - a ja wiem o czym mowie
wrzucanie piatki przy 40km/h jak zaznaczylem jest przykladowe zeby dac do zrozumienia o co mi chodzi - jakie drgania mam na mysli, takich rzeczy nie trzeba chyba nikomu tlumaczyc ze sie nie wrzuca 5 tki przy 40km/h...
takie drgania masz nawet przy autach z napedem na przod ale nie o tym mowa
chodzi o to czy takie przelozenie (3.91) spowoduje ze bede musial krecic silnik do wyzszych obrotow niz teraz przy moscie 4.10 nim zmienie bieg na wyzszy zeby nie miec drgan...
  
 
ja znalazlem cos takiego moze bedzie pomocne.

zmiana dyfra

pozdrawiam

link jak zwykle nie dziala wkazdym razie jest to na stronie stronka
po prawej stronie u gory pod tytulem:
"Sparen durch langes Diff"



[ wiadomość edytowana przez: bar_to dnia 2006-03-05 13:36:46 ]
  
 
fajnie by bylo zrozumiec co tam jest napisane tak sie sklada ze niemieckiego nie kumam prawie nic
  
 
Cytat:
2006-03-05 14:33:38, JanekE30 pisze:
fajnie by bylo zrozumiec co tam jest napisane tak sie sklada ze niemieckiego nie kumam prawie nic



nie jestem pewny ale z tego porownania(predkosc wzgledem obrotow na dole stronki) wynika ze most o przelozeniu 3.64 jest ze tak to nazwe 'dluzszy' niz 4.10 a co za tym idzie efekt ktorego chcesz uniknac bedzie jeszcze wieksz.

Jesli sie myle to mnie poprawcie

pozdrawiam
  
 
Tutaj roznica w przelozeniu mostow jest juz wieksza z 4.10 na 3.64
u mnie 4.10 na 3.91 wydaje sie nie miec znaczacego wplywu watek utworzylem myslac ze moze ktos napisze cos o czym nie wiem...
ciekawe co to znaczy to bylo by dosc istotne

Das Negative vorweg:

Die Beschleunigung in den unteren Gängen lässt natürlich nach. Wenn man früh hochschaltet, läuft er im nächsten Gang erst mal etwas untertourig. Bis er im 5. Gang die Endgeschwindigkeit erreicht, dauert schon ganz schön lange. Aber, wie gesagt, rasen ist für mich sowieso vorbei.

Jetzt das Positive:

Durch die reduzierte Motordrehzahl werden die Fahrgeräusche reduziert.

Der Motor wird geschont.
Spritersparnis – und darauf kam es mir an – liegt im Mischverkehr Autobahn/Stadt bei 1 Liter auf 100 Km. Momentan braucht er 8 l auf 100 Km, nicht schlecht oder? So richtig Langstrecke habe ich noch nicht getestet, aber ich kann mir vorstellen, dass er unter 8 l kommt.
  
 
Po prostu napisali tam że po zmianie mostu na most z dłuższym przełożeniem gorsze będzie przyspieszenie bo silnik po zmianie na wyższy bieg będzie chwilowo wchodził na niższe obroty. Na plus bedzie za to spalanie które spadło tam o litr do poniżej 8l/100km