MotoNews.pl
  

Wysoki poziom oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!!
Panowie piszę w imieniu kolegi (nie ma netu)
Sprawdził poziom oleju i okazało się że jest na max.
Ostatnio siadła mu cewka i przejechał kilkanaście kilometrów-około 15 na dwóch świecach.Cewkę wymienił i wszystko jest OK.
Silnik pracuje równo.
Czy powodem wysokiego poziomu oleju jest to że jechał na 2 świeczkach???? wiadomo niekompletne spalanie itp......, czy może coś innego???? (na pewno nie bieże płynu chłodzącego)
Co byście poradzili kumplowi (może upuścić trochę oleju??? albo jeździć aż przepali???)
Dane jego autka: Accent 1998,przebieg 94tyś,olej CASTROL GTX Magnatec 10W40 wymieniany przy 90.
Pozdrawiam w imieniu kolegi.
  
 
jeżeli przez 4 tys. spalił śladową ilość oleju to tylko się cieszyć ,chyba że przy wymianie zalane było ponad max ale w takim wypadku na jakąś reakcje jest już za póżno -jeżeli teraz jest poziom maksymalny to tak może zostać ,obserwował bym tylko częściej stan oleju
  
 
Witam!!!
Czy gęstość oleju waszym zdaniem nie będzie za słaba??
Kumpel zarzeka się że przy wymianie zalane było trochę więcej niż 3/4 pomiędzy znacznikami.A odnośnie "brania" oleju to egzemplarz jego bieże mało porównując narzekania chłopaków na forum odośnie spalania oleju-no ale nie będziemy rozwijali następnego wątku-"branie oleju......." jest ich i tak dużo.
Pozdrawiam
  
 
Jak ma dwa stany na miarce ,niżej oleju ,wyżej benzyny, to ja bym nie ryzykował i wymienił olej .Jeżeli poziom wzrósł,ale nie widać dwóch stanów to jest na tyle mało benzyny w oleju ,że odparuje.
  
 
Cytat:
2006-03-05 17:15:04, zubrzyk1 pisze:
Jak ma dwa stany na miarce ,niżej oleju ,wyżej benzyny[...]



Mógłbyś sprecyzować, co masz na myśli?
  
 
O co chodzi z tymi stanami oleju??????
wyżej benzyny - niżej oleju
  
 
Cytat:
2006-03-06 10:03:49, mariusz1209 pisze:
O co chodzi z tymi stanami oleju?????? wyżej benzyny - niżej oleju


zubrzyk1'owi się coś pomyliło.
Bagnet do mierzenia stanu oleju mierzy tylko poziom oleju, najlepiej na płaskim gruncie, ciepłym silniku, po kilkunastominutowym postoju. Wyjąć miarkę, wytrzeć ją i z powrotem umieścić w silniku; po czym ponownie wyjąć miarkę i odczytać wskazanie.
Poziom oleju powinien zawierać się między znakami min. i max; nie powinien być wyższy niż wskaźnik max., ponieważ jazda z wyższym stanem oleju, z uwagi na nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowo-tłokowej, może doprowadzić do uszkodzenia elementów uszczelniających.
Niższy stan może zaś doprowadzić do zatarcia silnika.
Jeżeli poziom oleju rośnie, to z pewnością musi coś do tego układu przenikać, np. płyn chłodzący. Świadczy to o poważnym uszkodzeniu silnika, np. pęknięciu bloku.
Gęstość oleju jest zawsze taka sama, niezależnie od stanu, ...no chyba że jest pomieszany z płynem chłodzącym silnik.
  
 
Nic mi się nie pomerdało .Niestety tak bywa , ze przy zużytych pierścieniach , słabym ciśnieniu ,lub dłuższej jeździe na nie palącej świecy, benzyna przedostaje się po ściankach cylindrów do komory korbowej i miesza się z olejem. Jak silnik ostygnie ,na miarce [bagnecie],do pomiaru oleju widać dwa stany.
  
 
I jeszcze ,jak płyn lub woda dostaną się do oleju to robi się majonez ,a to bez problemów się da zauważyć. Mieszania benzyny z olejem nie zawsze , ale jak się powącha miarkę to czuć benę. Oby jak najrzadziej Pzdr.
  
 
kolega mariusz 1209 napisał: "Ostatnio siadła mu cewka i przejechał kilkanaście kilometrów-około 15 na dwóch świecach"-sądze że te 15 kilometrów ( czyli może 15 MINUT jazdy z prędkością 60 km/godz. ,bo na dwóch więcej nie pojedzie się !?) nie zmieniło znacząco konsystencji oleju,może mamy do czynienia z błędnym pomiarem podczas wymiany oleju ( krzywo ustawione auto, olej się jeszcze nie rozszedł itp. to się zdarza !),lub ktoś z użytkowników dolał oleju na "pałę" ja jeżdziłem trochę autami z przeciągami między tulejami a tłokami i "wodnistym" olejem na bagnecie ale nie spotkałem "dwóch stanów " jeśli benzyna mieszała się z olejem to chyba dokładnie .................
pozdro d.
  
 

kumpel mówił że olej był wlewany tyle ile trzeba,mieżony bagnetem w garażu na silniku zimnym

co masz na myśli:
jeśli benzyna mieszała się z olejem to chyba dokładnie .................
Pozdrawiam
  
 
to że nie można było tego odczytac z bagnetu
  
 
Benzyna poziomu oleju nie podniesie (wlejcie do szklanki zobaczcie), poza tym odparuje na ciieplym przez odme i sie przepali, ale niszczy wlasciwosci oleju. Spotowe auta nawet na najlepszych olejach maja zalecana wymiane co rajd w przypadku rally corsu ew co 1 tys. Ja bym po tym wyminil olej, zreszta po kontakcie z bezyna on przybiera taki charakterystyczny drazniacy bezynowy aromat ( powachac bagnet :> )
  
 
cyt:"ROZRZEDZENIE OLEJU
Szkodliwy wzrost poziomu oleju szczególnie w chłodnych porach roku można wytłumaczyć wysokim udziałem benzyny (do 10%), ponieważ w ruchu na krótkich odcinkach z dużym udziałem biegu jałowego albo przy zbytecznym nagrzewaniu silnika nie spalona benzyna kondensuje się w zimnym silniku i dostaje się do oleju silnikowego. Przy dużym udziale benzyny w oleju może dojść do uszkodzenia silnika przez nietrwały film olejowy, gdy nagle wzrośnie obciążenie (jazda po autostradzie). Zaleca się koniecznie wymianę oleju w przypadku rozrzedzenia oleju."
  
 
zubrzyk1 napisał
cyt:"ROZRZEDZENIE OLEJU.....................

możesz podać mi artykuł-link
  
 
http://www.platinumoil.pl/index.php?topic=az&subtopic=d
  
 
Witam!!!!
Zakończyło się tak.
Kumpel pojechał do "starego" mechanika i ten stwierdził faktycznie że poziom oleju podniósł się i pierwsze jego pytanie: "czy pali Panu autko na wszystkich świeczkach" kumpel opowiedział mu o padniętej cewce a ten stwierdził że to przez niekompletne spalanie i jazdy na krótkich odcinkach w zimie poziom oleju wzrósł.Spuścił częśc oleju i dolali do odpowiedniego poziomu tym samym (pozostało mu trochę-około litra od ostatniej wymiany)
Kazał jeździć i częściej sprawdzać poziom oleju.
W imieniu kumpla dzięki za wypowiedzi a przy okazji to i ja się czegoś więcej dowiedziałem ale od tego jest nasze forum które nie jednemu pomogło i aby tak dalej
Pozdrawiam
Mariusz