MotoNews.pl
  

[126p] Wałek sprzęgłowy - luz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

Zawsze gdy ruszalem moją rakietą slychac bylo najpierw styknięcie, jakby jakiś luz i dopiero auto ruszalo. Sprzęgło jest wporządku. Dzisiaj przyglądłem sie skrzyni, odkrecilem górną pokrywe i trzymając wałek głowny probowalem ruszac wałkiem sprzegłowym, okazalo sie ze walkiem sprzegłowym da sie ruszac kilka mm w prawo i w lewo, jak sie domyslam takiego luzu nie powinno byc ?? jestem na 99% pewny ze to ten luz odczuwam podczas ruszania. I teraz pytanko czy duzo bedzie roboty z wymianą wałka sprzeglowego i orientuje sie ktos moze w jakich cenach mozna go dostac ??

Pozdrawiam !
  
 
Żeby wymienić wałek sprzęgłowy musisz wyjąć skrzynie, odkręcić kołnierz skrzyni (od strony koła zamachowego chyba 7 śrób fi 10.) i tam masz tulejke z zabezpieczeniem wałka. Przy wymianie wałka polecam wymienić uszczelnienie i tuleje która jest w kołnierzu (na niej pracuje łożysko oporowe). Możliwe że to nie na wałku jest luz tylko na wewnętrznym wieloklinie tej tulejki łączącej choinke z wałkiem. Wałek to mysle że koło 35 zł nowy.
Sprawdź sobie przeguby i zabieraki.
  
 
przeguby i zabieraki są spoko tez tak mysallem ze to tez moze byc na tej tulejce łaczącej wałek ze choinką. Okaze sie jutro jak dobiore sie jej calkiem do dupy

Dzieki za odpowiedz !!

Pozdrawiam
  
 
mysle ze to nie to. Luz na walku sprzeglowym bedzie zawsze. Nawet jak wymienisz na nowe.
  
 
luz jako taki jest. ale niemoze cieknac. jesli niecieknie a jest luz to wydaje sie byc ok. jesli cieknie....to nie ok. ja to u siebie 2 razy robilem z znajomym....trzeci raz chyba tez bym sam nieposladal dobrze;p
  
 
z wałka sprzeglowego nic nie cieknie, bede szukał dalej bo bardzo mnie wkurza to stukniecie podczas ruszania i zeby płynnie ruszyc trzeba bardzo powoli puszczac sprzeglo.
  
 
Wcale nie prawda co piszecie;] Po pierwsze nie siedem a 8 srub, po drugie śruby oznacza się według jakiegos konkretnego oznaczenia. Jako, że jest to standardowa sruba wystarczy M10. Po trzecie luzu na wałku sprzęgłowym nie powinno być, a jeśli nawet to prawie nie wyczuwalny. Całokształt luzu który słychać podczas ruszania to po pierwsze włąśnie walek sprzegłowy, potem wszelakie luzy międzyzębne przełożeń skrzyni (nie powinny one występować), luz pomiędzy wałkiem atakującym a kołem talezowym, luzy pomiędzy satelitami w dyferencjale, luzy pomiędzy kamieniami półosi a dyferencjałem no i w końcu półoś-zabierak oraz nieszczęsny przegub. Zdarza się ponadto, że wytarty wieloklin na półosi krutkiej także potęguje owo stukanie.

Stąd też by ostro ruszac warto przed strzałem ze sprzęgła napiąć(wykasować) układ z owych luzów......
  
 
simon dzieki za konkretną odpowiedz Pozdro
  
 
dobrze gada bo luzów i stuków w malcu może być tysiące, ja założyłem nowe półosie, kielichy, kamienie, wałek sprzęgłowy i przegóby to i tak pukało, niestety chyba nawet jak by sie założyło wszystko nowe i konstrukcja malucha jest na tyle niedoskonała by to wyeleminować poprostu trzeba pier lekko puścić sprzęgło, czyli tak jak pisał simon skasować luz. Tak też powiecmy robią w WRC zawsze trzymają rękaw przy starcie i mają już lekko sprzęgło popuszczone by z niego nie strzelać bo to bardzo nie zdrowe jest
  
 
no ja rozumiem ze jakies stuki beda zawsze ale bez przesady u mnie jest tragedia, jezdzilem FL'em i tego problemu nie mial wogole, to czulem sie jak w limuzynie

Try3ek ile dales za nowy wałek sprzęgłowy ??


[ wiadomość edytowana przez: darrrrek dnia 2006-03-05 18:28:14 ]
  
 
rozebralem skrzynie, wyciąglem walek sprzegła razem z tulejką łączącą i wieloklin na walku jak i na tulejce jest zajechany naszczescie tylko od strony sprzęgła. Pozdrawiam !!
  
 
wałek sprzęgłowy leżał sobie od czasów dawnych w piwnicy, tak jak półosie więc to 100% fabryka, niestety ceny nie znam ale więcej niż 30-40zł to nie powinno kosztować, bo fabryczna półoś kosztuje 45złociszy
  
 
Cytat:
2006-03-05 18:22:15, Try3ek pisze:
Tak też powiecmy robią w WRC zawsze trzymają rękaw przy starcie i mają już lekko sprzęgło popuszczone by z niego nie strzelać bo to bardzo nie zdrowe jest



bynajmniej nie robia tak bo to niezdrowe
  
 
Cytat:
2006-03-05 18:22:15, Try3ek pisze:
Tak też powiecmy robią w WRC zawsze trzymają rękaw przy starcie i mają już lekko sprzęgło popuszczone by z niego nie strzelać bo to bardzo nie zdrowe jest



Rekaw trzymaja zeby sie nie stoczyc w tyl (cofanie w strefie) ani w przod (falstart), a sprzeglo popuszczaja tylko do konca skoku jalowego pedalu. W autach WRC stosowane sa sprzegla metalowe o bardzo ograniczonym poslizgu, a z takim sprzeglem nie da sie ruszyc inaczej niz wlasnie "strzelajac" z niego. Mysle ze sposob uzytkowania aut WRC jest ogolnie dosc niezdrowy, a strzaly ze sprzegla to akurat najmniejszy bol .
  
 
pytalem w sklepie o walek sprzeglowy...za rzemioslo chcą 14 zl a za fabryczny 74 zł :-// heh
  
 
Sorry, że się podpinam, ale może ktoś będzie wiedział.

Co może byc przyczyna nie wchodzenia biegów jak się auto zagrzeje. Chodzi oczywiscie o skrzynię biegów. Jest lekki luz na lizaku ale on idzie do wymiany i wtedy wydaję mi się, że obojętnie czy się zagrzej czy nie i tak biegi by nie wchodziły.

Tarcza sprzęgłowa, docisk, łożysko oporowe i poduszki wymienione (już drugi raz). Skrzynia biegów ustawiona na środku (tzn. odległości z góry i zdolu mnie więcej takie same). Olej w skrzyni nowy (zalane 1200 ml Hipolu). Lewarek ustawiony także żadnych luzów w kanale nie ma. Linka sprzęgła, łapa sprzęgła oraz pedał wymienione oraz przesmarowane.

Pomocy!! Mnie się już pomysły kończą.
  
 
to ja bym zrobil tak ze jak bedzie cieply i bedą problemy ze zmianą biegów to odkrecam 2 sroby obok lewarka zmiany biegów i na cieplym ustawiam tak by dobrze wchodzily biegi....a pozniej jak bedzie zimny sprawdzic czy jest ok, czy problem sie czasem nie odwrocil w drugą strone

Aha odpisz ktore biegi Ci nie wchodzą 1,3 czy 2,4 ?? a moze wszystkie ??


[ wiadomość edytowana przez: darrrrek dnia 2006-03-06 16:56:16 ]
  
 
Wszystkie biegi nie wchodzą.

Objaw jest o tyle dziwny, że jak próbuje wbic na "chama" to nie ma zgrzytnięcia (tak jak to za zwyczaj ma miejsce) tylko tak jakby całą siłę wrzucenia biegu przerzuca na poduszki.
Z tego powodu zaczynam się zastanawiac nad zmianą skrzyni. 50zł + 1,5h roboty....