AUTOM.SKRZYNIA +PIERśCIEń NA WALE OD ROZRZADU PROBLEM.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Robi sie mój silnik omy (V6)a dokladnie robie szlif walu + nowe wszystkie panewki oczywiscie.Moj mechanior powiedzial mi dzisjaj,ze na wale od strony rozrzadu jest jakis pierscien metalowy,ktory dobrze byloby wymienic bo ten jest porysowany. Wie ktos o co dokladnie moze chodzic ?na pewno nie chodzi mu o uszczelniacz ,bo ten kupilem nowy.Jest tam jakis odrzutnik oleju lub cuś takiego ?Gdzie i zaile moge to cuś kupic ???Help,bo juz ponad tydzień jestem bez Omy i juz mnie kur....a bierze ,jak pomysle ,ze jeszcze klika dni bede musial poczekac ,przez to strojstwo

[ wiadomość edytowana przez: BIPOWER dnia 2006-03-05 21:19:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-03-06 09:18:13 ]
[ powód edycji: zmiana tematu ]

[ wiadomość edytowana przez: BIPOWER dnia 2006-03-12 15:04:39 ]
  
 
Pewnie chodziło mu o pierścień ustalający(dystatansowy)który eleminuje ruch wału korbowego w osi podłużnej! Nie mam pewności, czy rysy mogą mieć jakiś wpływ na jego działanie! No cóż, ale mechaniorowi może o co innego chodziło, a ty źle go zrozumiałeś?
  
 
OOOOo Res zmienile temat posta,ale chyba nie chodzi mi o lozysko igielkowe od str skrzyni,bo jak pisalem to ustrojstwo jest od strony rozrzadu.Zadzwonilem jeszcze raz do mego mechaniora i juz wiem ze chodzi o flansze,ktora jest zalozona na koncowke walu od str.rozrzadu,flansza ta jest miedzy uszczelniaczem,a walem.
  
 
Bylem dzisjaj odebrac Ome i DUPA !!!!!!! nie odebralem. Alez jestem wkur......y !!!!!!! Szlif zrobiony ,panewki nowe a lampka smarowania nadal swieci po nagrzaniu !!!!! Dodatkowo na wale od rozrzadu leci olej (uszczelniacz nowy,Wraca pytanie o tą flanszę na wale od str.rozrzadu -NIKT NIC NIE WIE ??? ) No i oczywiscie na deser pali sie lampka skrzyni,i skrzynia w trybie awaryjnym.
Jutro mechanior wyciągnie pompę oleju -*ostatnia deska ratunku
  
 
Na wale od strony rozrządu jest faktycznie "pierścień dystansowy" wchodzący w zimering, ale to nie on jest winny za ciśnienie oleju.
Pompa ma uszczelkę z pod której lubi lecieć olej. Nawet w TIS ie o tym pisali. Potrzebna jest oczywiście nowa i silikon pod spód, ale bardzo mało bo wciągnie do środka i załatwi panewkę pierwszego cylindra ( w/g TIS).
Od 97 roku zmieniona jest pompa właśnie dla tego że miała za małą wydajność, a potem znowu zmiana po śruby były za małe 6mm na 8mm aby nie ciekło.
Trzeba obadać wszystkie kanały olejowe i zawór zwrotny ( taki kólkowy) pod filtrem oleju.
Obawiam się że bez TISa ani rusz.
To są grymaśne silniki i trzeba mieć głowę na około aby coś zwęszyć.
Miałem taki efekt jak u Ciebie w kadecie. Faktycznie pompa była do D....y ale na szczęście pomógł mały szlif i dobre skręcenie.
Po naprawie musisz obadać ciśnienie oleju. Powinno być na wolnych obrotach min 1.2 atm.
  
 
I jeszcze jedno.
Jeżeli twój majster kupił nieorginalne zimmeringi to za miesiąc będziesz płakał.
Orginały kosztują:
Na wał 90zł tył i 60 przód, a na wałki rozrządu chyba po 20-30zł więc zadna oszczędność, a roboty potem cala chmara!!!
  
 
Co do flanszy to musze ja wymienic bo cieknie mi olej stamtad ,a uszczelniacz jest nowy.Mechanior powiedzial ze jest porysowany.
Wiesz moze gdzie go dostane ?
  
 
Czy ta "flansza"to łozysko igielkowe ??w katalogu InterCarsu jest wlasnie łożysko igielkowe od strony rorzadu. Jak to wygląda ?
uszczelka pompy oczywiscie zapodana nowa.

[ wiadomość edytowana przez: BIPOWER dnia 2006-03-08 08:51:04 ]
  
 
Przy rozrządzie jest taki pierścień metalowy( pod kołem zębatym rozrządu).
Srednica zimeringu i grubość ok2cm.
Jeśli jest porysowany w koło to styknie go obrócić( jest symetryczny), a jeśli nie da się to pozostaje ASO.
łożysko igiełkowe to insza inszość. Jest od strony skrzyni, a jeśli tam cieknie to mechanior ma dodatkową robotę:
Zmieniał panewki? - zmieniał
Zimmering też? - też
a posmarował silikonem podporę przy kole zamachowym, dał orginalny zimering?
Jeśli nie to niech teraz sam wszystko ściąga na własny koszt i kupuje nowe zimmeringi.

Ja raz kupiłem w IC zimeringi,a potem jeszcze raz musiałem w aso, bo ciekło jak diabli.( orginał starczył na 150tyś)

W IC można kupić ELRINGA bo wyglądają jak orginał i nie inne!!
  
 
Cieknie olej od strony rozrzadu .O co chodzi ze smarowaniem podpory ????
  
 
Ostatnia panewka od strony koła zamachowego jest mocowana specjalnym elementem który stanowi zewnętrzną część bloku.
Jesli nie uszczelni się go przy montażu silikonem to pomimo dobrego zimeringu będzie ciekło.
Jesli cieknie od strony rozrzadu to tak jak napisałem niżej:
Nowy zimmering ( 60zł) ASO
nowa uzszczelka pod pompę (15zł) ASO)
silikon na uszczelkę jw.
możesz dokupić nowy pirścień.
Ale podstawa to pompa i uszczelka.
Pompę doktęca sie 1kg/m ale ja dokręciłem 1.5 i śruby wytrzymały choć bałem się ze ukręcę szczególnie te dłuższe
  
 
Nie chce zakładać nowego tematu,ale mam pytanko co do ASB .Po włożeniu skrzyni chodzi tylko w trybie awaryjnym .
JAK ZCZYTAC BłęDY ASB ?????
  
 
No Pany nikt mi nie pomoże ????chcę tylko weidziec czy obejdzie sie bez Techa.
  
 
ale co dokładnie sie dzieje, co chodzi w trybie awaryjnym???
  
 
kilka postów nizej pisalem o co chodzi,(tryb awaryjny po wyjeciu i wlozeniu )

[ wiadomość edytowana przez: BIPOWER dnia 2006-03-16 11:12:27 ]
  
 
awaria skrzyni może mieć kilka powodów jednym z nich może być uszkodzony któryś z elektro zaworów, albo wytarty selektor (tak było u mnie) awaria ustała po wymianie selektor w dziale porady opisane jest selektor. Tam na blaszkach są takie grzybki i one sie wycierają i to może być jedną z przyczyn awarii skrzyni.

A najlepiej podjechać do elektryka niech zczyta błędy z kompa i będzie wiadomo (nie wiem jak u was ale u mnie to koszt ok 60 zł)
  
 
No tak,ale przed wyjeciem skrzyni bylo wszystko OK.Mysle ,ze to raczej brak gdzies kontaktu na zlaczach.
Ale nie dostalem odpowiedzi na moje pytanie :KODY BLEDóW ASB MOZNA ZCZYTAC TYLKO TECH-EM,CZY PODOBNIE JAK JAK KODY WTRYSKU ?
  
 
hmmm wydaje mi sie że techem ale nie chce mówić na pewno