MotoNews.pl
  

Polski Fiat 131p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pare pytan do znawcow tematu
czy 131p bylo montowane tylko jako 131S czy wystepowaly inne wersje
czy wystepowalo oznaczenie 131p i LICENCJA FIAT
w jakich kolorach nadwozia montowali na Zeraniu 131
czy montowano tez mk2
bede wdzieczny za fabryczne fotografie 131p
  
 
juz był podobny temat, aczkolwiek, niewyczerpujący
klik


[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2006-03-08 17:54:40 ]
  
 
Z tego co zdołałem się dowiedzieć - tzw. pod nazwą Polski Fiat 131p były sprzedawane auta wyprodukowane we Włoszech przywożone niemal w całości.
Otrzymywały one tabliczkę znamionową z FSO ale z numeracją nadwozia wg. Fiata.
Niekŧóre drobne elementy były polskie (chyba akumulatory Centra, świece Iskra, prawdopodobnie opony D124).
Montowano w nich "chlapacze" tylnych kół - we Włoszech niemontowane, w PRL obowiązkowe.
z moich dociekań wyika że nie wytępował znaczek 131p ani nie było na nich Licencja Fiat.
Jako 131p 'montowano' speciale, a później 131L i CL.
Nigdy nie wytępowało 131p Superpmirafiori, przynajmniej nie spotkałem się dotąd z żadną i nformacja, która mogłaby taka tezę potwierdzić.

Co rozumiesz przez MK2 ??
Moim zdaniem MK2 to właśnie Special, jeżeli Fiata 131 bez Mirafiori w nazwie, czyli modele z lat 74-76 liczyć jako MK1
MK3 to CL z lat ok 80-81 oraz Supermirafiori - troszkę inne niż późniejsze (brak plastikowych listew na bokach, zderzaki bez harmonijki)
i wreszcie MK4 to Supermirafiori oraz CLka po 1981 (nowe tylne światła i plastikowe boczne listwy). Możnaby dodać Mk5 - Tofas Sahin i Dogan

BTW: Poszukuję do wypożyczenia celem dorobienia oryginalnej tabliczki znamionowej FSO131p. Ma ktoś ?? PILNE !! !! !! Będę rózwine wdzięczny za zdejęcia tej tabliczki w możliwe dużej rozdzielczości.
W moim 131p jest zastepcza, a jestem w 99,9 % przekonany, że mam 131p na co wskazuje udokumentowana historia auta oraz chlapacze

Pozdrówka.


[ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2006-03-09 09:48:08 ]
  
 
Acha, i jeszcze co do kolorów 131p:

131p Special były na bank w kolorzach pomarańczowy, piaskowo żółty i zielony - dość specyficzny !! Na stronie Luchio ocalić od zapomnienia była fotka zielonego - jak znajdę to wkleję w olnej chwili.

131p CL było na pewno: białe, czerwone, granatowe.

Z innymi kolorami obu wersji dotąd się nie spotkałem, będę wdzięczny za uzupełnienie
  
 
Cytat:
2006-03-09 09:47:09, Kiejstut pisze:
Z tego co zdołałem się dowiedzieć - tzw. pod nazwą Polski Fiat 131p były sprzedawane auta wyprodukowane we Włoszech przywożone niemal w całości. Otrzymywały one tabliczkę znamionową z FSO ale z numeracją nadwozia wg. Fiata. Niekŧóre drobne elementy były polskie (chyba akumulatory Centra, świece Iskra, prawdopodobnie opony D124). Montowano w nich "chlapacze" tylnych kół - we Włoszech niemontowane, w PRL obowiązkowe. z moich dociekań wyika że nie wytępował znaczek 131p ani nie było na nich Licencja Fiat. Jako 131p 'montowano' speciale, a później 131L i CL. Nigdy nie wytępowało 131p Superpmirafiori, przynajmniej nie spotkałem się dotąd z żadną i nformacja, która mogłaby taka tezę potwierdzić.



do tego momentu zgadzam sie z kazdym Twoim slowem.
ale dalej...
Cytat:
Co rozumiesz przez MK2 ?? Moim zdaniem MK2 to właśnie Special, jeżeli Fiata 131 bez Mirafiori w nazwie, czyli modele z lat 74-76 liczyć jako MK1



pierwsza seria 131 produkowana w latach 74-78 to modele mirafiori i S (special) Mirafiori.

Cytat:
MK3 to CL z lat ok 80-81 oraz Supermirafiori - troszkę inne niż późniejsze (brak plastikowych listew na bokach, zderzaki bez harmonijki)




To druga seria, modele L, CL i Super-mirafiori z lat 78-81 Przy czym model L to taka seria 1,5 Z Zewnatrz CL, wewnatrz mirafiori standard.

Cytat:
i wreszcie MK4 to Supermirafiori oraz CLka po 1981 (nowe tylne światła i plastikowe boczne listwy).



Trzecia seria. Od 81 do konca produkcji (84-85)

  
 
czyli z montazowek "p"olskie oznaczenie mialo 127(widzialem sztuke co licencje miala na tylnim blotniku chyba lewym i tez szukam takiej fotografi ewentualnie potwierdzenia moich slow) i 132 ciekawe czy to byla jakis element kontraktu z FIATem (a no i zastavka)

  
 
z ciekawych znaczkow typu 127p czy 132p to widzialem dwukrotnie znaczek "127p3" gdzie trojka byla jakby o jeden poziom nizej od pozostalych liter w rzedzie ,jakby podczepiona do "nozki" litery "p" byl to znaczek prawdopodobnie zakladanytylko na 3 drzwiowe nadwozia 127mk1 montowane w fso , tylko na takich nadwoziach go widzialem{jeden w komisie z "zabytkami" kolo gliwic stal drugi w jasle na podkarpaciu}
  
 
Dzięki Kosa za wyprowadzenie z błednego mniemania.
Aby temat MK calkiem zamknąc mam 2 pytania:
1) Widziałem prospekt ze zdjęciem tyłu 131 z pierwszej serii - niestety chyba już nie mam tego zdjęcia. I tam NIE BYŁO mirafiori tylko samo fiat 131 . Moż ektos coś na ten temat powiedzieć ??
2) Czy spotkał się ktos ze specialem z lat 74-75 ??

Dodatkowo wrzucam zdjątko, dośc chyba ciekawe:



Zdjęcie zassane z instniejącej kiedyś stronki www.mirafiori.nl - obecnie stronka już nie istnieje. Czy to seryjny 'wypusk' czy rzeźba amatorska ??
Czy słyszał ktoś o fabrycznym 131 pickup ??
  
 
na ebayu byla swego czasu argenta identycznie zrobiona jak ten 131 pickup, seryjne to to nie jest, raczej przerobka wlasna lub maloseryjny wyrob jakiegos warsztatu, argenta tez miala diesla pod maska.
  
 
z ta argent a Bart spotkałem sie chyba ze 4 razy w necie ale nie był to ten sam samochód za każdym razem , pewnei warsztat miał spore wzięcie na te wynalazki
  
 
W sprawie pyt. 2 Kiejsuta:
Ja mam polską serwisówkę 131 wydaną przez polmo z 1974 roku chyba, w której jest wyrażnie wyszczególniony i Specjal i zwykła. Są nawet rysunki każdej wersji. Jak dostanę się do tej ksiązki to potwierdzę czy wydana w 74. Ale raczej tak.
  
 
tez mam ta serwisowke, a takze instrukcje obslugi pierszej serii.
  
 
ten 131 2dr ze str glownej to p? plener jakis szaro-bury a te krzaki jakies takie polskie troche
i pytanie jeszcze w sprawie montazowych; to nie OT bo jak ktos zna sie na 131 to na innych mysle tez
128 sport coupe; czy skladali w FSO SLki i 1300 bo nie spotkalem sie z innym jak 1100S a u Podbielskiego jak byk stoi sporcik 75km z podwojna lampą ?
  
 
Cytat:
2006-03-19 23:18:06, stalkerx pisze:
ten 131 2dr ze str glownej to p?




ktory?? bo tak napisales ze nie wiadomo o ktora strone Ci chodzi? moze jakis link?
  
 
"u Podbielskiego" stoi 128 SL ale nigdzie nie wynika ani z tekstu ani z podpisu zdjecia ze to polski 128, obok stoi sedan nie montowany w polsce wiec to raczej zdjecia z prezentacji oferty modelowej wloskiego fiata na polski rynek.
  
 
Cytat:
2006-03-20 09:38:55, Bart128 pisze:
"u Podbielskiego" stoi 128 SL ale nigdzie nie wynika ani z tekstu ani z podpisu zdjecia ze to polski 128, obok stoi sedan nie montowany w polsce wiec to raczej zdjecia z prezentacji oferty modelowej wloskiego fiata na polski rynek.


z podpisu wynika tylko ze 1972r ale watpie zeby sie wlosi chwalili u nas nowymi modelami pare miesiecy po wejsciu ich do produkcji to zdjecie jest pewnie z Poznania z polowy lat 70tych kiedy montowalismy juz sporta - zastave 1100p tez (tylu tego bialego przeciez nie widac...)
  
 
jak nie widac jak widac... widac slupek tylny i to wystarczy zeby wiedziec ze jest to sedan czyli 128. nie zocha
  
 
moze, moze ale kierunki wloskie w sporcie powinny byc chyba biale..